2016-04-22, 21:19
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lusen65
Hans fru har också cancer.

Har hon det?
Citera
2016-04-22, 23:44
Medlem
"ÅSA-NISSE och Eulalia...
Citera
2016-04-23, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojgruppen
Även om det inte verkar finnas någon misstanke om brott - åtminstone inte än - så undrar jag om någon vet vilka det var som M*rtin K*rlsson 2014 hotade till livet. Han blev dömd till 2 års fängelse för detta 2015. MK är den som Carlanders hjälpte att elda gräs hos och som senare skjutsade hem dem till deras bostad.

Befintlig tråd om hotet:

(FB) Frigiven mördare misstänks ha planerat mord Kopparberg

Det kan inte vara längesedan han kom ut från fängelset.

Det skulle vara väldigt upphetsande om det visar sig vara Carlanders som han hotade. MK ger ju intrycket av att vara ännu mer labil och konkret våldsam än vad Svartenbrant var. Vid hotsituationen 2014 greps han på bergmästaregatan enligt dalademokraten i given länk.

Glömde: Sen när MK fick straff för yxhotet i tingsrätten så hävde Hovrätten det för kvinnan sa att hon inte var rädd för honom. Låter som typiskt för Lena C. O sen umgås alla som vanligt tills nästa sak händer. MK har ett tag varit på behandlingshem men var nyss hemkommen.
Citera
2016-04-23, 09:28
Medlem
Burgesss avatar
Är det uteslutet att fru Carlander inte satte eld på Svarten? Svarten kan ju ha varit drogad. Hon kan ha slagit bensin på Svarten och lite i hans omnejd och sedan tuttat på.
Sedan kan hon ju gått på bio efter att hon fotograferat sin egen räddning.
Citera
2016-04-23, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Släkt med Axmyr på nåt sätt?

Lena C har skrivit på sin gamla blogg att hon haft kontakt med Axmyr pga att han är som en far till hennes bror. Hon skrev glädjeyttringar på facebook när Axmyr fick tidsbestämt.
Citera
2016-04-23, 16:58
Medlem
Legendarisk idiot.. RIP
Citera
2016-04-23, 17:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Är det uteslutet att fru Carlander inte satte eld på Svarten? Svarten kan ju ha varit drogad. Hon kan ha slagit bensin på Svarten och lite i hans omnejd och sedan tuttat på.
Sedan kan hon ju gått på bio efter att hon fotograferat sin egen räddning.

Ja det kanske blir som för min mormor...hon var född utom äktenskapet hade 9 ungar och slet som en hund , karl (min morfar) ser jäkligt snygg ut på kortet de tog inär han låg i flottan, men han festade som fan till han avled efter att ha ramlat i sjön på fyllan. De bodde så att de var tvungen att ta båt till fastlandet om de skulle handla eller hon skulle hämta honom från krogen. Sedan gick det rykten om att hon nog knuffat i honom. Hon var väldigt angelägen om barn, som liten var man alltid välkommen och när hon blev ålderspensionär så dngagerade hon sig mycket i barn som inte har det bra, diverse organisationer som åkte till barnhemsbarn, elle här hemma på läger för cancerbarnen från Tjernobyl. Men hon hade rätt kort tålamod med vuxna. Hon var lik den gamle bordellägaren i The Estern Promises.ch hon hette faktiskt Ester..precis som i sketchen med Martin Ljung.
Citera
2016-04-23, 18:09
Medlem
Varför ens bry sig i om hon kommer få pengar efter hans död eller vad hon har för inkomst? Har ni inge vettigare för er? Lars och Lena va hos en och eldade gräs, ja. Lena va dyngfull och hon har antagligen retat upp lasse som lessna ur på kärringen å åkte hem. Han kom en ca en timme innan Lena. Lena gick till en granne och knacka på å gorma som ett fyllo. Han öppnade inte å hon gick tillslut och drog ner byxorna å pissa på hans gräsmatta och ramla om kull och hade sig. Grannen gick ut å skjutsade hem henne. I trapphuset gorma hon Lasse Lasse å lät arg. Hon gick in genom dörren till sin lägenhet och efter ca 4-5 min hördes ett jävla liv och det small. Lasse skrek och hon skrek. Efter 10 min blev det lugnt.. Alla i huset fick rymma ut när brandmännen kom efter 20 min. Väl ute satt Lena å dingla i fönstret och tog kort. När hon kom ner sa hon att han hade en yxa... Men lite svårt när man brinner... Polisen väntade hela 2 timmar innan dom gick in!!! För att lena sagt att han väntade med en yxa... Men om nu lena säger att han tänt på sig själv och säger att hon såg han brinna hur kan man då stå å vänta med yxa? Hon hade även sagt att han hällt kokhett vatten på henne. Hon hade inget tecken på blöta kläder. Lena har gått många gånger med kökskniven och varit hotfull i trappuppgången och varit full, hon har även kallat lars det enå å det andra. Hon har blivit misshandlad i alla sina förhållanden... Konstigt? Enligt lasses skrik och hennes beteende under och efter så har hon förmodligen tänt på han själv. Lasse var glad och positiv till hans dokumentär han höll på med vilket han prata om på onsdagen 2 dagar innan. Han hade faktiskt lugnat ner sig. Det var mest Lena som härjade. Visst har han betett sig som ett stolpskott i sitt liv men att han skulle ta självmord genom att bränna sig själv i en lägenhet? Han var inte korkad! Att gå ut på gatan och brinna med händerna i mot himlen hade nog mer varit hans grej, om han nu ville ställa till med uppståndelse kring sin död.
Citera
2016-04-23, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emme242
Varför ens bry sig i om hon kommer få pengar efter hans död eller vad hon har för inkomst? Har ni inge vettigare för er? Lars och Lena va hos en och eldade gräs, ja. Lena va dyngfull och hon har antagligen retat upp lasse som lessna ur på kärringen å åkte hem. Han kom en ca en timme innan Lena. Lena gick till en granne och knacka på å gorma som ett fyllo. Han öppnade inte å hon gick tillslut och drog ner byxorna å pissa på hans gräsmatta och ramla om kull och hade sig. Grannen gick ut å skjutsade hem henne. I trapphuset gorma hon Lasse Lasse å lät arg. Hon gick in genom dörren till sin lägenhet och efter ca 4-5 min hördes ett jävla liv och det small. Lasse skrek och hon skrek. Efter 10 min blev det lugnt.. Alla i huset fick rymma ut när brandmännen kom efter 20 min. Väl ute satt Lena å dingla i fönstret och tog kort. När hon kom ner sa hon att han hade en yxa... Men lite svårt när man brinner... Polisen väntade hela 2 timmar innan dom gick in!!! För att lena sagt att han väntade med en yxa... Men om nu lena säger att han tänt på sig själv och säger att hon såg han brinna hur kan man då stå å vänta med yxa? Hon hade även sagt att han hällt kokhett vatten på henne. Hon hade inget tecken på blöta kläder. Lena har gått många gånger med kökskniven och varit hotfull i trappuppgången och varit full, hon har även kallat lars det enå å det andra. Hon har blivit misshandlad i alla sina förhållanden... Konstigt? Enligt lasses skrik och hennes beteende under och efter så har hon förmodligen tänt på han själv. Lasse var glad och positiv till hans dokumentär han höll på med vilket han prata om på onsdagen 2 dagar innan. Han hade faktiskt lugnat ner sig. Det var mest Lena som härjade. Visst har han betett sig som ett stolpskott i sitt liv men att han skulle ta självmord genom att bränna sig själv i en lägenhet? Han var inte korkad! Att gå ut på gatan och brinna med händerna i mot himlen hade nog mer varit hans grej, om han nu ville ställa till med uppståndelse kring sin död.

Det verkar vara värsta sortens klientel det där. Polisen borde väl kunna göra en relativt bra undersökning om vad som hänt och komma fram till hur läget ligger till.

Läste något om att han hade pratat med sin dotter och hennes man om att brinna som en munk så förmodligen så tände muppen eld på sig själv.
Citera
2016-04-23, 20:32
Medlem
wwrs avatar
Jag är inte alls insatt, men var det självmord med engångsgrill-metoden, utlöst av cancer?
Senast redigerad av wwr 2016-04-23 kl. 20:39.
Citera
2016-04-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emme242

Har polisen fått upplysningar om detta?
Det var någon som sa att om inte Svarten varit m Lena så hade han levt nu. Hm
Citera
2016-04-23, 21:03
Medlem
http://finest.se/jackieferm/2016/04/23/lat-min-familj-vara-era-javla-ackel/

Tragiskt att Jackie försvarar Lena.
O hur kan J säga att hon känner sin pappa bäst? Jösses 😱
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto