2016-04-21, 21:42
Medlem
säga va man vill om svarten, men nog har det varit intressant (och ibland roligt) och läsa om hans tokigheter och misslyckade brott, förutom dom gångerna som någon oskyldig har skadats.
Citera
2016-04-21, 22:41
Medlem
Burgesss avatar
Svartenbrandts änka - Carlander - får hon pengar av staten till cigaretter och alkohol? Hon var på bio strax efter branden. Pengarna till biljetten?
Jag vill har reda på hennes skuld till samhället.
Jag vill ha information om sena hyresinbetalningarna.
Är det mina skattepengar?
Citera
2016-04-21, 22:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Svartenbrandts änka - Carlander - får hon pengar av staten till cigaretter och alkohol? Hon var på bio strax efter branden. Pengarna till biljetten?

Hon får väl gära vad fan hon vill för sin sjukersättning om det är det hon har. Fråga kommunals kassör. Oj då...hoppsan....han har nog med sig själv. Det kanske var Stig Larssons skattemedel då är de väl privatiserade nu. SvartenbrandFermCarlander gjorde ett upphovsrättsligt skyddat konstverk av sig själv.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-04-21 kl. 22:53.
Citera
2016-04-21, 23:35
Medlem
Citat:

Japp. Försörjningsstöd. O hon har bil med. O sen väl antagligen ingen hemförsäkring.
De måste ha håvat in pengar från någon verksamhet. Blir intressant.
Folk har sett Lena "hög" på byn hela v innan branden. O den dagen var hon skitfull sa ngn som sett henne gå genom byn.
Mycket konstigt allt.
Citera
2016-04-22, 01:42
Medlem
Citat:

Gick hon på bio strax efter branden? Seriöst?
Citera
2016-04-22, 02:01
Medlem
Skojgruppens avatar
Även om det inte verkar finnas någon misstanke om brott - åtminstone inte än - så undrar jag om någon vet vilka det var som M*rtin K*rlsson 2014 hotade till livet. Han blev dömd till 2 års fängelse för detta 2015. MK är den som Carlanders hjälpte att elda gräs hos och som senare skjutsade hem dem till deras bostad.

Befintlig tråd om hotet:

(FB) Frigiven mördare misstänks ha planerat mord Kopparberg

Det kan inte vara längesedan han kom ut från fängelset.

Det skulle vara väldigt upphetsande om det visar sig vara Carlanders som han hotade. MK ger ju intrycket av att vara ännu mer labil och konkret våldsam än vad Svartenbrant var. Vid hotsituationen 2014 greps han på bergmästaregatan enligt dalademokraten i given länk.
Senast redigerad av Skojgruppen 2016-04-22 kl. 02:22.
Citera
2016-04-22, 06:52
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon får väl gära vad fan hon vill för sin sjukersättning om det är det hon har. Fråga kommunals kassör. Oj då...hoppsan....han har nog med sig själv. Det kanske var Stig Larssons skattemedel då är de väl privatiserade nu. SvartenbrandFermCarlander gjorde ett upphovsrättsligt skyddat konstverk av sig själv.

Är det sjukersättning? Hon ser inte sjuk ut.
Citera
2016-04-22, 10:28
Medlem
Hans fru har också cancer.
Citera
2016-04-22, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Japp. Försörjningsstöd. O hon har bil med. O sen väl antagligen ingen hemförsäkring.
De måste ha håvat in pengar från någon verksamhet. Blir intressant.
Folk har sett Lena "hög" på byn hela v innan branden. O den dagen var hon skitfull sa ngn som sett henne gå genom byn.
Mycket konstigt allt.

Om det är försörjningsstöd så är det inte staten som betalar det. Då är det kommunen. Och är de skilda så är hon inte hans änka.
Vet man att hon var hög eller full? Man kan bli väldigt yr som om man har lågt blodtryck om man käkar antideppresiva. Eller hon kanske hade vaxpropp.

Han kanske skulle göra ett konstverk,om nu munkiden bara var något som skulle låta bra, det är ju inte så lätt om man inte är kreativ. Studenter från teknis kan ju rita streckgubbar eller något kludd och stå i overaller och sälja på Medborgarplatsen och folk köper. Han kanske fick inspiration om han läst "Handbok för inkvisatorer" av A. Lobo Atunes där en avdankad diktator bränns inne i en lada på slutet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-04-22 kl. 11:59.
Citera
2016-04-22, 11:25
Medlem
Citat:
Är det sjukersättning? Hon ser inte sjuk ut.

Jag vet inte vad hon har, när det hade hänt läste jag en artikel där det stod att hon är pensionär men sedan hade hon ju dementerat det.Så det är kanske sjukersättning. Det finns ju många sjukdomar som inte syns.
Citera
2016-04-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojgruppen
Även om det inte verkar finnas någon misstanke om brott - åtminstone inte än - så undrar jag om någon vet vilka det var som M*rtin K*rlsson 2014 hotade till livet. Han blev dömd till 2 års fängelse för detta 2015. MK är den som Carlanders hjälpte att elda gräs hos och som senare skjutsade hem dem till deras bostad.

Befintlig tråd om hotet:

(FB) Frigiven mördare misstänks ha planerat mord Kopparberg

Det kan inte vara längesedan han kom ut från fängelset.

Det skulle vara väldigt upphetsande om det visar sig vara Carlanders som han hotade. MK ger ju intrycket av att vara ännu mer labil och konkret våldsam än vad Svartenbrant var. Vid hotsituationen 2014 greps han på bergmästaregatan enligt dalademokraten i given länk.

Jag o en kompis kom fram till att det var Lena som Martin hotat med yxa. Hon hade en annan karl då än Svarten. Läste domen o la ihop vad Lena skrivit på facebook o något mer.
Finns bara konstigheter med detta folk.
Citera
2016-04-22, 16:30
Medlem
Men nu är gubben död. Så vad fan, låt honom vila i frid. Han kan inte ställa till med mer oreda nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in