Citat:
Ursprungligen postat av
Anderssonniklas62
Jag gissar på att Riche inte kan porta honom som gäst ( tyvärr). Att han dyker upp där och låtsas som om inget har hänt är så sjukt och patetiskt så det finns inte ord. Han saknar förstånd och att han inte känner av att allt bara blir konstigt när han dyker upp är så in i H-ve konstigt.
Absolut kan dom det. Krogen avgör vilka som får komma in och inte. Var ju inte många år sedan Vimal Kovac portade Ebba von Sydow om Ni kommer ihåg. Det är därför jag tycker det är så konstigt. Om dom haft personalmöten mm och gjort klart att AT inte skall komma tillbaka till arbetsplatsen är det obegripligt han släpps in. Betyder ägaren PG Nilsson sagt ok och spelar högt och väljer Anders sida före offrens, d.v.s andra av hans anställda. Ett svek av rang som kan komma kosta. Jag vet flera representanter för företag som inte längre går till hans krogar. Det kommer nog fortsätta såhär tills AT åker på en riktigt smäll, nån nitar honom helt enkelt på någon av dessa ställen som ingår i koncernen Svenska Brasserier. Först då kommer ägaren inse det ohållbara och göra klart han skall avlägsna sig och inte komma dit nåt mer. Men hans ständiga luncher på Ulriksdal (som fö ligger helt off) samt några nedslag på Taverna Brillo där folk tittar åt annat håll när han kommer visar det inte handlar om att han fått avsked utan mer "chilla lite" tills folk har glömt. Men det kommer inte att ske. Alternativet är förstås AT är helt lost och inte förstår bättre och dyker upp som gubben i lådan efter sin Dubai-resa som vanlig gäst i tron folk skall tro han e kvar. Men det känns helt osannolikt de flesta jag pratar med vet om han inte har något jobb kvar.