Citat:
Ursprungligen postat av
casallnova
Jag har alltså en enskild firma och hyr in mig hos henne. Hon får bara hyra av mig, resen av pengarna är mina (och statens). Men visst är det så, att sålänge min hyra är betald så kan jag vara vart jag vill?
Hon har själv tagit en heltidsanställning så därför hon inte kan jobba. Hon vill att jag är där och tar hennes bokningar under öppettiderna trots att jag inte har någon kund! Jag har ett eget boknings system på internet för mina kunder så själv vet jag att ingen ringer och bokar tid.
Börjar bli sjukt stressande att sitta här och inte tjäna någonting pga att jag inte har några kunder, när jag vet att jag har en heltidsanställning som väntar och ett mål att spara till!

Precis, du kan åka iväg på en semester mitt i veckan om du vill förutsatt att du inte tagit emot några bokningar på kunder som ska klippa sig hos dig och att du då måste infinna dig på salongen.
Läste att du klipper chefens kunder och inte får betalt för det, sluta genast med det. Du är alldeles för snäll. Har inte chefen tid så får hon avboka dessa kunder, inte ditt problem eller hur?
Nu idag kontakta chefen direkt, säg att du betalar för din hyrstol under uppsägningstiden 2 månader men att du inte kommer vara där något för du börjar en anställning. Förklara läget att du får heltidslön så kan ev chefen vara mer förstående. Är hon inte det be henne dra åt helvete för då visar det ännu en gång att hon bara tänker på sig själv. Och då visar hon sitt rätta ansikte som chefer gör många andra gånger att de bryr sig bara om sitt eget, dig skiter hon ev fullständigt i men det kommer visa sig.
Ta tag i det nu och återkom hur det gick.