• 1
  • 2
2016-04-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casallnova
Kan hända ja! Dock lättare på större salonger när man inte riktigt vet vem man har bokat hos. Min chef snodde en färgkund av mig en gång

Intressant! Men du har läst på frisörskolan som alla andra annars så? Skulle du inte tjäna mer och kännas bättre och bli anställd direkt av salongen?
Citera
2016-04-16, 19:35
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Tack! Står inget specifikt i kontraktet. Det är nog jag som är lite för svensk(snäll&konflikträdd), antar att det bara är att ta konflikten.

Alltid jobbigt med konflikter men ibland är det bara att bita i det sura äpplet. Bara att önska lycka till på nya jobbet. Och om salongsägaren ringer och skriker så är det bara att strunta i det, hon har inget att komma med utan är bara van vid att få som hon vill för att hon skriker högst.
Citera
2016-04-18, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Intressant! Men du har läst på frisörskolan som alla andra annars så? Skulle du inte tjäna mer och kännas bättre och bli anställd direkt av salongen?

Ja precis, har läst på frisörskolan. Självklart hade jag haft mer garanterade pengar in om man hade en anställning, men det är sjukt svårt att få en anställning överhuvudtaget. Det utbildas alldeles för mycket frisörer och ingen arbetsgivare vill ha lärlingar, där av att det är lättare att hyra stol 😊
Citera
2016-04-18, 14:18
Medlem
Citat:
Ja precis, har läst på frisörskolan. Självklart hade jag haft mer garanterade pengar in om man hade en anställning, men det är sjukt svårt att få en anställning överhuvudtaget. Det utbildas alldeles för mycket frisörer och ingen arbetsgivare vill ha lärlingar, där av att det är lättare att hyra stol 😊

Okej! Låter nästan lite bättre att starta en egen liten salong.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in