• 1
  • 2
2016-04-14, 14:21
Medlem
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 3 + år.
Jag är en sån tjej som gör ALLT för människor jag tycker om, men det har ofta slutat med att jag har blivit sviken. Jag var så nedbruten ett tag att jag inte kunde lita på en enda jävel..
Tills jag träffade min nuvarande. Han visade sig vara helt underbar och fick mig att lita på honom till 100 procent. Vi har varit oskiljaktiga, har världens bästa sex och har sjukt roligt ihop.

Men nu är det något som är annorlunda, han har blivit konstig. Har haft en konstig magkänsla i över ett halvår, då han har blivit liksom i perioder blivit kall emot mig och är märkbart irriterad, dvs att han klagar på allt jag gör.
Har tagit upp detta och frågat vad som är fel, men då har han blivit förvånad och sagt att han är trött efter jobbet, och att detta går ut över mig.
Jag har visat förståelse, tagit hand om hemmet och gjort allt för att underlätta. Han har visat mindre intresse för sex också, och nej jag är inte fet. Tränar hårt på gymmet, tar hand om mig själv och är mån om mitt utseende. Jag har försökt att köpa nya sexiga underkläder och sexleksaker, men han är måttligt intresserad...

Jag har nu ställt honom mot väggen ordentligt och vill att han är ärlig om han har tröttnat på mig.
Jag får till svar "nej jag har inte tröttnat, lovar att säga till och vara ärlig om det är så".

Han har börjat visa ett onormalt intresse för en snygg tjej på hans jobb. Har dock inte sagt något om det. Har dessutom upptäckt att han är inne på camshower när jag inte är hemma. Vi har dock ingen cam själva men han tittar på tjejer live, vet dock inte om han chattar med dem.
Jag har absolut inget emot porr eftersom jag kollar på det själv, men det här med camshower signalerar att något är fel i vårt förhållande liksom.

Vad fan är det för fel? Varför är det så svårt för honom att kommunicera och öppna käften?
Jag hör hellre sanningen än att tro att han är nöjd med mig.
Senast redigerad av Hardstyleismystyle 2016-04-14 kl. 14:26.
Citera
2016-04-14, 14:32
Medlem
Vardagslunk helt enkelt. Han tar dig kanske för givet? Det blir tråkigt med en brud som fogar sig utan drama i längden. Antingen får du väl föreslå ett öppet förhållande eller så ser du till att spendera mer tid ifrån honom, så han får sakna dig- Är han då otrogen så är det ju bara att dumpa.

Hur gamla är ni? Är det hans första "riktiga" förhållande? Har du otur så är du numera backupen ifall det skiter sig med ragget han har på g, förslagsvis tjejen på jobbet.

Är du en intessant person med egna intressen?(Låter svårt att hinna med om du sköter hemmet, hårdgymmar och dessutom kanske har någon typ av sysselsättning.
Senast redigerad av Sultan 2016-04-14 kl. 14:34.
Citera
2016-04-14, 14:39
Medlem
Du verkar vara en riktig kanontjej. Jag är inte säker på att killens problem alls är kopplade till dig. Om han är under press och stress på jobbet kan det gå ut över den egna förmågan att visa närhet och kärlek. Speciellt om han inte invigt dig i motgångarna. Han kanske är för stolt för det, när du är så duktig som du faktiskt verkar vara, tar ju hand om allt jobbigt åt honom. Som kille kan det då bli att man sluter sig och ägnar sig åt kravlöst självsex. Hur du ska få honom att prata vette fan. Kan ni börja ta långa promenader tillsammans efter jobbet? Då kan du börja fiska lite kring hur han mår. Vänta dock några gånger innan du börjar pressa honom ordentligt. Kanske släpper han själv på hemligheten.... Lycka till!
Citera
2016-04-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Vardagslunk helt enkelt. Han tar dig kanske för givet? Det blir tråkigt med en brud som fogar sig utan drama i längden. Antingen får du väl föreslå ett öppet förhållande eller så ser du till att spendera mer tid ifrån honom, så han får sakna dig- Är han då otrogen så är det ju bara att dumpa.

Hur gamla är ni? Är det hans första "riktiga" förhållande? Har du otur så är du numera backupen ifall det skiter sig med ragget han har på g, förslagsvis tjejen på jobbet.

Är du en intessant person med egna intressen?(Låter svårt att hinna med om du sköter hemmet, hårdgymmar och dessutom kanske har någon typ av sysselsättning.

Har föreslagit trekant osv. Jag är inte jämt hemma heller. Jobbar en del och tränar på gymmet efteråt - precis som han gör.
Vi är 25 år gamla.. och ja det är hans första riktiga förhållande.
Jag har mer intressen än vad han har kan jag säga
Citera
2016-04-14, 14:46
Medlem
Okej, du kan höra av dig till mig ifall det tar slut. Jag är redan såld, hardstyle, trekanter, ordning på hemmet och egna intressen(det sistnämnda är svårt att hitta hos en tjej).

Själv är jag tyvärr i lite bättre begagnat skick men jag är trogen, dedikerad och lite halvrolig ibland!

För att vara seriös, så kan det ju faktiskt vara så att han inte är "kär" i dig längre men fortfarande älskar dig och vill fortsätta vara med dig. Det är svårt att känna samma gnista efter några år enligt min, högst begränsade, erfarenhet. Har du funderat på om ni två kanske skulle åka på en resa tillsammans?

För övrigt om någon är lite "för bra" så finns det oftast en hake, vad är din?
Senast redigerad av Sultan 2016-04-14 kl. 14:49.
Citera
2016-04-14, 15:02
Medlem
Citat:
Okej, du kan höra av dig till mig ifall det tar slut. Jag är redan såld, hardstyle, trekanter, ordning på hemmet och egna intressen(det sistnämnda är svårt att hitta hos en tjej).

Själv är jag tyvärr i lite bättre begagnat skick men jag är trogen, dedikerad och lite halvrolig ibland!

För att vara seriös, så kan det ju faktiskt vara så att han inte är "kär" i dig längre men fortfarande älskar dig och vill fortsätta vara med dig. Det är svårt att känna samma gnista efter några år enligt min, högst begränsade, erfarenhet. Har du funderat på om ni två kanske skulle åka på en resa tillsammans?

För övrigt om någon är lite "för bra" så finns det oftast en hake, vad är din?

Nej jag är medveten om att man inte är jättekär livet ut, men jag är inte så säker på att han vet hur det "ska" kännas. Han har ju aldrig haft ett riktigt förhållande förut så han kanske tror att gräset är grönare på andra sidan.
Vi planerar faktiskt en resa i vinter. Vilket iofs skulle vara konstigt om han skulle vara trött på mig..
Jag vet inte om jag är "för bra".. Vet inte heller vad som är min hake direkt
Citera
2016-04-14, 15:06
Medlem
Låter som att grabben fått en sväng av Coolidge Effekten om du frågar mig. Han har ingen Neuropsykiatrisk nedsättning? Han låter som mig som har mild ADD och AST (Autism).
Citera
2016-04-14, 15:10
Medlem
Trashtextats avatar
Jag gör också allt för en kille när jag har pojkvän men skulle aldrig göra det utan att det är förtjänat hyfsat, alltså inte för att det ska hackas och skit tillbaka. Om man vill ha en kastrull i huvudet av mig kanske så.

Sluta kläng på din pojkvän. Vet inte iofs men har svårt att tro att människor överlag, vill ha en partner som uppträder som en dörrmatta. Personligen så har jag haft en pojkvän som bara förvärrade allt genom att låsa fast sig hårdare vid mig. Om elden inte brinner, kväv den inte då istället.
Citera
2016-04-14, 15:18
Medlem
Moments avatar
Citat:
Det blir tråkigt med en brud som fogar sig utan drama i längden.

Jag tröttnar väldigt enkelt om det känns som om tjejen fogar sig och är 100% min vad jag än gör , sen när det tar slut förstår man vad man har gett upp.

Det kan mycket väl vara detta TS .
Citera
2016-04-14, 18:10
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstyleismystyle
Vad fan är det för fel? Varför är det så svårt för honom att kommunicera och öppna käften?
Jag hör hellre sanningen än att tro att han är nöjd med mig.

Han kommunicerar. Det gör alla hela tiden med allt de gör och inte gör. Det betyder inte nödvändigtvis att man pratar om saken. Det här är förstås frustrerande men ge upp tanken på att "svaret" ska komma verbalt, rakt ut och heltäckande. Den typen av kommunikationsfärdighet besitter inte alla och särskilt inte i alla lägen. Man får helt enkelt lyssna in andra saker som hur han beter sig, kroppsspråk, hur han reagerar på saker i allmänhet osv. När någon t.ex. är ointresserad så är det ju inte alltid så att personen säger det rakt ut, men man kan kommunicera det på andra sätt och det visar sig nästan alltid på någon nivå.

Med all säkerhet så känner han också att något förändrats mellan er, han kanske vet vad eller så vet han det inte.

När du frågar honom rätt ut om han tröttnat på dig så blir svaret givetvis nej om han inte vill avsluta relationen där på stående fot och redan tänkt göra slut. Problem kan finnas ändå och det kan vara läskigt att ta upp det och frågan du ställer honom är både känslig och konfrontativ. Det faktum att du ställer den gör ju honom solklart medveten om att du inte är nöjd heller.

Ni behöver prata förstås, men på rätt sätt. Det måste ske på ett sätt där inte samtalet i sig kan skada relationen och det ska vara säkert att berätta saker utan att det blir sämre. Som andra tidigare har sagt också så behöver anledningen till att han blivit mer avstängd inte ha med just er att göra även om det påverkar er relation också.

Du verkar vara väldigt engagerad i honom och er, det är fint. Men du bär ju just nu också på ett missnöje över att det inte är som du skulle vilja och det färgar av sig när du pratar med honom. Initiativen till att göra saker mer spännande och bättre igen bygger på en god tanke men det kan lätt kännas forcerat och lite fejk om det vittnar om att något behöver "lagas" och att det är någon form av rädda-förhållandet-aktion. Något som skulle kunna vara härligt blir då genast ganska blä.

Ta det lite lugnt. Jag förstår att situationen är obehaglig. Han kan behöva lite space, du kan också må bra av det men inte på något dramatiskt sätt utan bara för att hämta andan lite och få distans så att ni kan se med lite klarare ögon på varandra. Är man väldigt mycket tillsammans, bor ihop osv så kan det bli lite imma på glasögonen så att säga.

Du är givetvis värd det bästa men att "ställa någon mot väggen" som sluter sig och rent generellt verkar må lite kasst ger inte alltid så goda resultat. Tänk också på dig själv under tiden och se till att du mår bra och tankar på din energi från andra saker än er relation. Du är ju inte bara flickvän.
Citera
2016-04-15, 01:36
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Har du erbjudit trekant med hans bästa killkompis eller med ytterligare än tjej?

/ Leif
Citera
2016-04-15, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Har du erbjudit trekant med hans bästa killkompis eller med ytterligare än tjej?

/ Leif

Well såg just att TS skriver om hur hon drömmer om att bli "creampiead" av tiotalet män. Vad hennes hake är tycks helt plötsligt ganska uppenbart. Om killen dessutom vet om vad hennes flashbacknick är så ja hah.

Senromersk dekadens är nog epitetet som passar bäst.
Senast redigerad av Sultan 2016-04-15 kl. 05:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in