2016-04-15, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
Well såg just att TS skriver om hur hon drömmer om att bli "creampiead" av tiotalet män. Vad hennes hake är tycks helt plötsligt ganska uppenbart. Om killen dessutom vet om vad hennes flashbacknick är så ja hah.

Senromersk dekadens är nog epitetet som passar bäst.

Hahaha! Det är bara en fantasi jag har. Inget jag skulle göra i verkligheten ju
Citera
2016-04-15, 09:16
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solopoetry.
Han kommunicerar. Det gör alla hela tiden med allt de gör och inte gör. Det betyder inte nödvändigtvis att man pratar om saken. Det här är förstås frustrerande men ge upp tanken på att "svaret" ska komma verbalt, rakt ut och heltäckande. Den typen av kommunikationsfärdighet besitter inte alla och särskilt inte i alla lägen. Man får helt enkelt lyssna in andra saker som hur han beter sig, kroppsspråk, hur han reagerar på saker i allmänhet osv. När någon t.ex. är ointresserad så är det ju inte alltid så att personen säger det rakt ut, men man kan kommunicera det på andra sätt och det visar sig nästan alltid på någon nivå.

Med all säkerhet så känner han också att något förändrats mellan er, han kanske vet vad eller så vet han det inte.

När du frågar honom rätt ut om han tröttnat på dig så blir svaret givetvis nej om han inte vill avsluta relationen där på stående fot och redan tänkt göra slut. Problem kan finnas ändå och det kan vara läskigt att ta upp det och frågan du ställer honom är både känslig och konfrontativ. Det faktum att du ställer den gör ju honom solklart medveten om att du inte är nöjd heller.

Ni behöver prata förstås, men på rätt sätt. Det måste ske på ett sätt där inte samtalet i sig kan skada relationen och det ska vara säkert att berätta saker utan att det blir sämre. Som andra tidigare har sagt också så behöver anledningen till att han blivit mer avstängd inte ha med just er att göra även om det påverkar er relation också.

Du verkar vara väldigt engagerad i honom och er, det är fint. Men du bär ju just nu också på ett missnöje över att det inte är som du skulle vilja och det färgar av sig när du pratar med honom. Initiativen till att göra saker mer spännande och bättre igen bygger på en god tanke men det kan lätt kännas forcerat och lite fejk om det vittnar om att något behöver "lagas" och att det är någon form av rädda-förhållandet-aktion. Något som skulle kunna vara härligt blir då genast ganska blä.

Ta det lite lugnt. Jag förstår att situationen är obehaglig. Han kan behöva lite space, du kan också må bra av det men inte på något dramatiskt sätt utan bara för att hämta andan lite och få distans så att ni kan se med lite klarare ögon på varandra. Är man väldigt mycket tillsammans, bor ihop osv så kan det bli lite imma på glasögonen så att säga.

Du är givetvis värd det bästa men att "ställa någon mot väggen" som sluter sig och rent generellt verkar må lite kasst ger inte alltid så goda resultat. Tänk också på dig själv under tiden och se till att du mår bra och tankar på din energi från andra saker än er relation. Du är ju inte bara flickvän.

Du skriver ofta väldigt bra svar på det här forumet!

Håller med ovanstående!
Citera
2016-04-15, 09:39
Medlem
ojvamysigts avatar
Det är ju inte första tråden du startar om förhållandet, TS. Det kanske är dags för dig att inse att tiden då du kunde vara lycklig med din sambo är förbi? Ibland växer man isär, ibland vill man olika saker, ibland blir likheter olikheter.

Du har försökt laga ert förhållande på flera sätt och varje gång har lyckan varit kortvarig. Inget någon säger i den här tråden eller några andra trådar du skapar kommer att ändra på det.

Du har fått många råd redan tidigare och du har gjort många försök utan någon stadigvarande skillnad. Det bör du se som en indikation på att ni inte funkar tillsammans längre.
Citera
2016-04-15, 10:19
Medlem
Alltså, antingen längtar han efter nytt blod och det kan du inte göra mycket åt eller så kväver du honom och det kan du göra något åt... Nykära vill spendera all tid tillsammans, men i längden leder sådan täthet till irritation och bråk.
Citera
2016-04-15, 10:39
Bannlyst
jag tror att TS pojkvän har luskat ut dina innersta drömmar och det blir inte många killar glada av direkt så han är antingen på väg bort eller så försöker han acceptera sin tjejs inre tankar och drömmar , men att det inte går så bra
Citera
2016-04-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
jag tror att TS pojkvän har luskat ut dina innersta drömmar och det blir inte många killar glada av direkt så han är antingen på väg bort eller så försöker han acceptera sin tjejs inre tankar och drömmar , men att det inte går så bra

Mina innersta drömmar, haha
Han vet faktiskt om det. Vi är väldigt öppna med vad vi tänder på, och han har berättat om allt han gillar. Det är ju såklart bara en fantasi som man inte "behöver" leva ut i verkligheten. Kom inte och säg att ni inte har några speciella fantasier.
Även fast jag har det så är det ju självklart att jag är nöjd med "bara" honom.
Citera
2016-04-15, 13:10
Medlem
solopoetry.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Du skriver ofta väldigt bra svar på det här forumet!

Håller med ovanstående!

Tack ska du ha för det!
Citera
2016-04-18, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det är ju inte första tråden du startar om förhållandet, TS. Det kanske är dags för dig att inse att tiden då du kunde vara lycklig med din sambo är förbi? Ibland växer man isär, ibland vill man olika saker, ibland blir likheter olikheter.

Du har försökt laga ert förhållande på flera sätt och varje gång har lyckan varit kortvarig. Inget någon säger i den här tråden eller några andra trådar du skapar kommer att ändra på det.

Du har fått många råd redan tidigare och du har gjort många försök utan någon stadigvarande skillnad. Det bör du se som en indikation på att ni inte funkar tillsammans längre.

Nej men hoppet är det sista som lämnar människan.
Älskar ju honom vidrigt mycket
Citera
2016-04-18, 12:37
Medlem
Vill inte verka paranoid, men jag måste tillägga att han på senare tid har börjat använda parfym och fixa håret när han ska till jobbet. Det är något som han aldrig har brytt sig om annars..
Har ju haft en dålig magkänsla hela tiden och det känns som att han döljer något, men att han är för konflikträdd för att säga hur det egentligen står till.
Vet inte vad mer jag kan göra för att få honom att öppna sig, tänker ju inte börja snoka runt direkt.
Citera
2016-04-18, 12:42
Medlem
Kundalinis avatar
Om det inte funkar att försöka, kanske du skall försöka med att inte försöka.

Skit i honom.

Tillfredsställ dig själv och gör dig själv lite extra fin nån gång (eller lite ofta) när du ska iväg, till jobbet eller nån kompis.

En ansenlig andel av människor svarar på manipulativa signaler, men de är bara oäkta om man inte menar nånting med dom.
Citera
2016-04-18, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Om det inte funkar att försöka, kanske du skall försöka med att inte försöka.

Skit i honom.

Tillfredsställ dig själv och gör dig själv lite extra fin nån gång (eller lite ofta) när du ska iväg, till jobbet eller nån kompis.

En ansenlig andel av människor svarar på manipulativa signaler, men de är bara oäkta om man inte menar nånting med dom.

Förstår vad du menar, vill kunna skita i honom men jag kan ändå inte sluta tänka på det.
Vill nå fram, att vi ska kunna ha öppna kort med varandra. Vi är ju vuxna människor och borde inte fjanta runt med några lekar..
Citera
2016-04-18, 13:12
Medlem
Om jag som pojkvän fick reda på de drömmar du ger uttryck för i andra trådar skulle jag bli väldigt ledsen. Förmodligen skulle min kärlek till dig minska och kanske även dö ut. Det är inte omöjligt att du själv har dödat hans känslor för dig och framtidstro tillsammans. Du bör nog ta ett ordentligt samtal med din pojkvän om vad du vill, står för osv för att ni åter ska finna gnistan emellan er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in