2016-04-18, 21:35
Medlem
Peter Eriksson såg lika sliten ut häromveckan i en debatt i Europaparlamentet. Oroväckande.
Citera
2016-04-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Skrämmande, jag är faktiskt mållös. Hur kan en politiker trasha sitt egna parti på det sättet? Inte för att jag bryr mej, men vad fan!
Politisk prestige går före heder, moral, sunt förnuft. Detta måste ha varit MP:s sämsta dag historiskt. Nu tror jag de tappat 2% av väljarkåren (gissade på en procent tidigare). Patetiskt är bara förnamnet..
Citera
2016-04-18, 21:36
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moerklord
Peter Eriksson tycker tydligen det är ok att ljuga rakt ut i aktuellt, rent av pinsamt att kolla

Citat:
Skrämmande, jag är faktiskt mållös. Hur kan en politiker trasha sitt egna parti på det sättet? Inte för att jag bryr mej, men vad fan!

Det var sannerligen idiotisk, framförallt efter det inslag som var precis innan. Han framstod som en riktig dåre. Dylika tjuvknep från svt brukar alltid drabba sd, aldrig sett mp utsättas för något sådant. Vi får nog räkna med lite kompensation framöver, lär bli sura miner i lunchrummet på svt annars.
Citera
2016-04-18, 21:37
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StressApan
Det är ju just det jag menar, dags att de granskas.
De finns nog mer skandaler än Kaplan, de där två har nog bara varit duktigare att dölja det.
Finns nog en hel del att gräva vidare på efter det här som hänt med Kaplan.

Frågan är bara om våran journalistkår ser det?
Jag förlitar mig mer på Flashback.

Tror faktiskt inte det finns nåt speciellt att hitta på varken Romson eller Fridolin.
Och när inkompetens tyvärr inte är olagligt så kommer de nog undan.
Miljöpartisterna verkar ju vara mer som en sekt än ett parti så gräsrötterna lär inte kräva nån avgång heller ens om de skulle hamna på 3%.
Citera
2016-04-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Miljöpartister i Örebro uttalar sig:

http://na.se/nyheter/orebro/1.3777439--extra-utsatt-for-han-ar-muslim-

"– Det är uppenbart att det finns de som är ute efter att smutskasta honom, säger Sara Richert (MP). Och jag tror han är lite extra utsatt som muslim.

Niclas Persson (MP) är inne på samma linje.
– Jag tycker mest det har spekulerats och insinuerats om honom. Det har varit en tydlig kampanj mot honom.

Har drevet varit för hårt?
– Jag tror vi ser ett resultat av vi har den första muslimska ministern, säger Niclas Persson. Det finns en stor grupp människor som gått in hårt för att skada honom på grund av hans bakgrund.

Niclas Persson menar att de avslöjanden som kommit fram om Mehmet Kaplan de senaste dagarna inte alls stämmer med den bild han har.
– Den Mehmet Kaplan jag känner är en person som kämpar för demokratin och som jobbar för att människor ska mötas."

Det spelar ingen roll hur Kaplan är privat. Men hans kontakter med islamister är ju gammalt. Varför kommer det upp just nu. Det är TIMINGEN som är viktig. Varför? Eftersom tilldragelserna egentligen är gammal skåpmat. Hans deltagande i Ship To Gaza. Bordningen och dödandet av 9 aktivister på internationellt vatten. Nazi-uttalandet.
Jag hoppas att Kaplan stämmer media som anklagat honom för det ena och det andra. Då borde alla fakta verkligen komma fram på bordet. Kanske mer om den dolda agenda han anklagas för. Regeringen driver bevisligen ingen islamistisk politik. Snarare tvärtom. Men Kaplan kan ju ha hjälpt någon extremist nyligen och det kan vara den egentliga anledningen att han får gå. Annars borde Lövén ha fockat honom för länge sedan.

Media som kommer med svepande beskyllningar om att han beblandat sig med fascister borde se upp. Speciellt ansvarig utgivare. Förtalslagstiftningen har skärpts.

Om inte han har ett tryckfrihetsmål eller åtminstone går till DO vem skulle då gå dit.
Citera
2016-04-18, 21:38
Medlem
DaddyD2s avatar
Hoppas fan att MP åker ut ur riksdagen nästa val. Dessa extremister har inget att göra i svensk politik.
Citera
2016-04-18, 21:39
Medlem
Arthass avatar
Underligt hur i princip hela MP försvarar och hyllar Kaplan med näbbar och klor. Kollektiv hypnos och usel verklighetsförankring? Kaplans olika utspel har ju varit "ofräscha" under fler år och bara MP:s gullegris-stämpel bland medierna och att allt kunnat förlåtas när man i nästa mening säger man är emot "Rasism och islamofobi" - har hållit honom kvar. Väljarnas dom lär bli rätt hård för detta parti, som redan nu radar upp misslyckanden i regeringen. Dålig kombo för MP som helhet.

Minns förresten när Kaplan sa att judarna och muslimerna har gemensamma mål och bör samarbeta inom - gissa i vilken fråga? Halalslakt och Kosherslakt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Är någon mer som tror att avskedandet av Kaplan kommer resultera i att ett muslimsk parti kommer skapas relativt snart? Tror Kaplan kommer vara en av initiativtagarna faktiskt.

Ett muslimsk parti kommer, oavsett denna affär med Kaplan. Miljöpartiet har fram till nu, lyckats med att få muslimska röster, med Kaplan som dragplåser och immanerna som piska.

Nu var det där med infiltration i de traditionella partierna ingen bra strategi om man vill få in islam i svenska samhället. Muslimer vet inget om lagom! Sverige tolererar bara lagom islamism och lagom antisemitism.

Men antisemitismen var den droppen, som gjorde att Kaplan fick gå, och Löfvén sitter kvar. Det där med Kaplans antisemitism och Romsons Auschwitz jämförelser, är Löfvéns hållhakar på de övriga Miljöpartisterna som vill ha makt.

Det Kaplan gjort är att han skämt ut oss, för det han nu avskedas för, är gamla synder. Bilden av Sverige har alltid varit viktigare än hur det är i det verkliga Sverige. Det är en balansgång favvvo muslimen Kaplan inte klarade av.
Citera
Medlem
Avva66s avatar
Det var ju ändå en för jävla sorglustig bild på Kaplan tillsammans med en terrorist på Aktuellt. Samtidigt som Fridolin försvarar honom, har känt honom i 25 år eller vad fan det nu var fanskapet sa.

Lite cred skall ni ha för det SVT, men inte mycket mer än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Miljöpartiet faller ihop totalt nu. Samtidigt som endast 3% (!!!) av befolkningen tyckte det var fel att sparka ut Kaplan, så publicerar partiet på sin officiella hemsida en sorts hyllningsdikt till den fantastiska och genomgoda människan Mehmet:

https://www.facebook.com/miljopartiet

Det är bisarrt att läsa. Karln har alltså sparkats ut för att han är islamist, jobbar för Turkiska extremmuslimers sak, och totalt misskött jobbet som "Bostadsminister".
Det blir helt omöjligt för en medelsvensk att förstå denna schizofrena reaktion: man hyllar och höjer til skyarna å ena sida, men sparkar honom från ministerjobbet eftersom "han gjort sig omöjlig" å andra sidan.

Är Kaplan bra eller anus, på ren svenska? MSM hjälper inte folket att förstå vad det här handlar om, eftersom ingen ger någon vettig förklaring till varför han var TVUNGEN att avgå...
Citera
2016-04-18, 21:43
Medlem
Citat:
Samtidigt som Fridolin försvarar honom, har känt honom i 25 år eller vad fan det nu var fanskapet sa.
Fridolin slingrade sig värre en en orm på anabola - men är det bara jag som tyckte han såg ovanligt härjad ut för sin ålder, med påsar / mörka ringar under ögonen och bekymmersrynkor i pannan?

Jag tror det ligger en hund begraven och ännu icke avslöjad, blir intressant att följa. Luktar skunk lång väg...Har karln "råkat" skicka pengar till någon islamistisk grupp, precis som han bara "råkade" umgås med högerextrema?
Citera
2016-04-18, 21:44
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Jag har arbetat på FRA och detta var något vi visste sedan länge. Finns en till politiker som sitter i knipa. Drevet kommer nå den personen också snart.
Haha. jag har jobbat på NASA. Det kommer snart avslöjas att jorden är platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in