2016-04-18, 17:09
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Låter logiskt, det förklarar ett och annat.
Jo det är väl bara mytomaner, patologiska lögnare som med självklarhet drar till med en sådan uppenbar lögn, de tror själv på vad de säger. Stackars svetsar Steffe vilka psykopater han har gett sig i lag med.
Citera
2016-04-18, 17:12
Medlem
ColaKexs avatar
Deniz Bulduk [miljöpartistisk kommunstyrelseledamot i Botkyrka] tweetar:

https://twitter.com/BenjaminDousa/status/722030220316962817

Allt är tydligen rasisternas och islamofobernas fel! Som vanligt skriver mp:are först och tänker sedan. Tweeten raderades snabbt.
Senast redigerad av ColaKex 2016-04-18 kl. 17:15.
Citera
2016-04-18, 17:12
Medlem
Det finns hopp i allt mörker. Glädjande nyheter att den islamistiska femtekolonarn äntligen lämnat den regering han aldrig hörde hemma i. Hoppas han också lämnar Sverige och flyttar hem till Turkiet där han hör hemma och är högst välkommen. Valfri vänsterdåre som kan visa att Kaplan på något sätt har kommit till Sverige ofrivilligt sökes!
Senast redigerad av Landsflykting 2016-04-18 kl. 17:16.
Citera
2016-04-18, 17:14
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Tack för ett digert grävande, hoppas att ingen"Orrenius" knackar på din dörr bara.
Att du nu eftersöks är helt klart, bakom en proxy räcker det ?
Varför skulle man hänga ut någon som avslöjar samröre med högerextremister? Allt det jag har skrivit här kan publiceras i MSM. Jag har aldrig hetsat mot någon grupp utan tvärtom alltid vänt mig mot generaliseringar av "muslimer" eftersom de är helt missvisande.
Det jag kritiserar är islamism. Jag är dessutom uttalat vänster och brukar citera muslimska debattörer så det blir en halvmesyr till uthängning i så fall.
Framför allt finns det belägg för samtliga av Kaplans snedsteg. Det är inte ens ett drev utan helt korrekta avslöjanden.
Citera
2016-04-18, 17:14
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Tack för ett digert grävande, hoppas att ingen"Orrenius" knackar på din dörr bara.
Att du nu eftersöks är helt klart, bakom en proxy räcker det ?
Varför skulle Vimur eftersökas? Och vad skulle någon "Orrenius" komma med? "Jaha, det är du som hittat alla fakta som vi stjäl rakt av? Vad är ditt försvar?"
Citera
2016-04-18, 17:16
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Nja det stämmer nog säkert, efter att lille Fridde varit med i Junior Jeopardy valdes han ut som muslimernas påläggskalv, Kaplan utsågs som mentor och resten är historia. Fridde är felprogrammerad och in i döden lojal med sin idol.

/Provokatör

Påminner om när vänsterledaren i Sverige (Ohly tror jag) sade sig ha blivit glad när han fick ett sms från Östberlin när muren föll '89. Därefter ändrade han det till ett samtal från en telefonkiosk, men det gick inte att ringa utrikes från DDR.

Hur är det med de övriga på ledande positioner i partiet? Det finns väl en partistyrelse med lite olika påläggskalvar mm?
Citera
2016-04-18, 17:17
Medlem
flaess avatar
Suveränt att turk-islamisten tvingas avgå, men det är en fråga som nu börjar gnaga inombords:

Vad händer nu?

Kommer Erdogan straffa Sverige och övriga Europa nu genom att översvämma kontinenten med ännu fler MENA-parasiter, som en annan flashbackare skrev tidigare i tråden? Eller kommer det här beslutet utmynna i att inhemska islamister utför koordinerade terrorattacker runt om i Sverige?

En illavarslande känsla sprider sig i kroppen.
Citera
2016-04-18, 17:18
Medlem
JustZlatans avatar
Gustav Fridolin måste vara världens naivaste människa. Han fortsätter att tro på Kaplan om att han inte visste vilka högerextremister och fascister han har umgåtts med i flera år. Hur kan Stefan Löfven ha förtroende för MP:s språkrör?
Citera
2016-04-18, 17:19
Medlem
Helt makalöst att media, den så kallade tredje statsmakten har totalt misslyckats med att granska Kaplan ordentligt, att det först nu som drevet blev av mot honom. Får intrycket att en hel del av det som avslöjats inte har legat så värst djupt från ytan. Skandal för media speciellt med tanke på att kritik riktades mot honom ganska tidigt

Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vad som slutligen fällde Kaplan var hans kritik av Israels agerande. Mycket kan förlåtas i Sverige, men inte kritik mot Israel. Judarna är det synd om, det vet alla. Inget ont får sägas om dessa. Israel är det enda land i världen som kan ockupera andra länders territorium, bomba motståndarens städer och förhindra Palestinierna att röra sig som de vill utan att bli kritiserade, bojkottade eller uteslutna ur FN od.

Nu får du ge dig, vår utrikesminister har sagt en hel del negativt om Israel och är än så länge säker på sin post
Citera
2016-04-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Gustav Fridolin måste vara världens naivaste människa. Han fortsätter att tro på Kaplan om att han inte visste vilka högerextremister och fascister han har umgåtts med i flera år. Hur kan Stefan Löfven ha förtroende för MP:s språkrör?
Fridolin är inte naiv, han ägnar sig åt gaslighting. Googla. Han begrep givetvis vad Kaplan höll på med, men pga sin personlighet/politiska taktik så gjorde han inget åt det. MP vill ha muslimska röster, då ingen annan är dum nog att rösta på dem längre. Men se, Kaplan sket sig. Skål för det.
Citera
2016-04-18, 17:32
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur kan Stefan Löfven ha förtroende för MP:s språkrör?
Är ganska säker på att han inte har det. Han avskyr nog dom lika mycket som alla andra.
Citera
2016-04-18, 17:32
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Varför skulle man hänga ut någon som avslöjar samröre med högerextremister? Allt det jag har skrivit här kan publiceras i MSM. Jag har aldrig hetsat mot någon grupp utan tvärtom alltid vänt mig mot generaliseringar av "muslimer" eftersom de är helt missvisande.
Det jag kritiserar är islamism. Jag är dessutom uttalat vänster och brukar citera muslimska debattörer så det blir en halvmesyr till uthängning i så fall.
Framför allt finns det belägg för samtliga av Kaplans snedsteg. Det är inte ens ett drev utan helt korrekta avslöjanden.

Tänkte mest på vad som hände med "Julia Caesar" som inte heller hetsar men som ändå hängdes ut på grund av vad som ansågs lämpligt.
Nu har ju Kaplan fått gå så då är det ju legitimt, men att din identitet är högvaluta för Expo är ju ingen högoddsare precis.
Senast redigerad av Durga 2016-04-18 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in