2016-04-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Men oj shit jag åt middag med någon. Det är bara en bagatell. Men svenskar gör en höna av en fjäder bara för det är en invandrare.

Invandraren i fråga är en islamist, enligt muslimerna själva.

I en artikel för den välrenommerade Tunisnews beskriver Imam Mahmoud Khalfi , direktör vid Stockholms moské och nuvarande ordförande för Imamrådet i Sverige, Mehmet Kaplan som islamist. ”Genom Mehmet Kaplans politiska karriär skedde ett genombrott för islamisterna i svensk politik.” I artikeln berömmer Khalfi Sverige och dess styrande som ”har normaliserat relationerna med Islamiska Förbundet som är kända för sin tillhörighet till Muslimska Brödraskapet”. Han nämner också Abdirizak Waberi som en känd brödraskaps medlem som lyckades få en riksdagsplats 2010 för det största allianspartiet. Jag ber regeringskansliet att översätta artikeln:

http://tunisnews.net/2013-02-18-08-10-18/

https://samehegyptson.wordpress.com/2016/04/15/dags-nu-att-avga-mehmet-kaplan/
Citera
2016-04-18, 14:49
Medlem
Rafos avatar
Citat:
Men oj shit jag åt middag med någon. Det är bara en bagatell. Men svenskar gör en höna av en fjäder bara för det är en invandrare.

Hade det varit en enskild händelse så hade du kunnat ha en poäng men nu för det sig om flera saker under en längre tid. Här varit flera son varit kritsikta länge men nu har det runnit över så att även Msm reagerar. Detta har inte att göra med att han är invandrare utan det att hann upprepat umgåts med radikal och extrema organisationer.
Citera
Medlem
halvsvennes avatar
Spännande att se vem de ersätter honom med. Förmodligen inte någon med kompetens utan en ny kvot-turk.
Citera
Medlem
Balkan-Kings avatar
Erdogans trojanske hest Kaplan gjorde en fejl, han gav sig på guds udvalgte folk og Israel, det gør man ikke uden at straffes. Han skulle hellere have byttet Israel med Sverige og juder med svensker, da ville han blive storhyldet på samtlige førstesider i svensk msm och udnævnt til kandidat som kommende partiordførende hos MP.
Senast redigerad av Balkan-King 2016-04-18 kl. 14:52.
Citera
2016-04-18, 14:52
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Som vanligt sticker det i svenskars ögon bara för en invandrare är minister. Och då gör man allt för att få bort denna.

"Som vanligt"??
Vilka mer exempel har vi där en invandrarminister tvingats bort?

Helsvenska ministrar som avsatts har vi däremot hur många som helst av genom åren.
Citera
2016-04-18, 14:52
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Med risk för att verka självgod inser jag att mitt inlägg i februari antagligen bidrog till Kaplans avgång.
(FB) Aydin Sevigin åtalad för förberedelse till terrorbrott - ville tillverka bomb

Ur ett större perspektiv är det ju en seger för Flashback som motvikt till MSM. Allt det där grävandet gav till slut resultat och har vi tur leder det här till en hårdare granskning av islamister generellt. Då finns ett helt uppslagsverk i islamisttråden producerat av mina eminenta medskribenter.
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige ("Slöjmisshandeln" i Farsta verkar falsk)

Oavsett känns det helt otroligt bra. One down!

En stor dag för dig, och övriga skribenter i ovan nämnda tråd. Imo är det sannolikt den största segern hittills för Flashback-grävarna.

En minister avgår. Smaka på den.

Måhända är det, med en nick till Churchill, slutet på början av kampen?

Frågan är hur länge det dröjer innan S, på allvar, börjar röka ut idiotin inom 'Tro & Solidaritet'?
Citera
2016-04-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
"SD-ledaren Jimmie Åkesson om avgången:

"Frågan är hur MP-ledningen kan bli kvar i regeringen när de försvarat och uttalat fullt förtroende för Kaplan?"

Postad på Twitter 12:37 - 18 apr 2016

Ledningen kan bli kvar för Löfvén tolererar allt för att få behålla makten., och Romson och Fridolin trivs ju på sina jobb, särskilt med betalningen. Det gick fort för dem att anpassa sig till den nya miljön, som ger dem en oförtjänt guldkant på tillvaron. I deras värld är Kaplan korkad som inte kunde hålla sig inom lagom korruption.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article22654050.ab

Lena Melin skriver: "Men när Svenska Dagbladet i söndags avslöjade att Mehmet Kaplan jämfört Israels behandling av palestinier med Nazitysklands agerande mot judarna beseglades hans öde.

Israel beter sig på intet sätt exemplariskt mot palestinierna. Landet utsätts med rätta för stark kritik för bosättningar, byggande av murar och allmänna trakasserier.

Men att jämföra det med nazisternas storskaliga utrotning av judar är inte bara groteskt. Det visar också på en gränslös historielöshet hos Mehmet Kaplan och gör honom helt olämplig som minister och omöjlig att använda som representant för Sverige."

Jag vill påpeka att jämförelsen med Nazityskland är inte ny i Miljöpartiet. Åsa Romson gjorde jämförelsen nyligen, när en arabisk skitfarsa åkte över havet till Europa, för att få gratis tandvård, och hans son trillade i Medelhavet och spolades i land död. Hela den historien visar också på samma historielöshet hos Åsa Romson, som inte ens kunda stava till Auschwitz.
Citera
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tycker Löfven gjorde ett väldigt svagt intryck, svarade inte på frågor malde på med sitt "den samlade bedömningen" bla bla.
Men Kaplan höll ett bra tal och klarade sig bra.
SLs upprepade svar till de hungriga tidningsknoddarna med "den samlade bedömningen" är ett snällt sätt att säga: du kan stoppa upp dina jävla frågor i röven, jag säger ingenting så har jag ingenting sagt!

Känns ju riktigt glädjande att Kaplans avpollettering kommer att skada Erdogan mer än en tysk komikers användande av den tvivelaktiga komplimangen g*tkn*llare. (*=EU)
Citera
Medlem
i4seas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jollygood
Kaplan sitter kvar i Miljöpartiet och har språkrörens fulla stöd.

Om så är fallet bör Miljöpartiet det gröna byta till Miljöpartiet det bruna
Citera
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Jag är lite förvånad, borde inte Kaplan vara en hjälte på Flashback efter han har umgåtts med högerextrema ultranationalister och nyfacister?
Bara för att media kallar dem för högerextremister så behöver det inte betyda det, du verkar ju gå på alla journalistiska lögner. För det är väl knappast du själv som kommit på det? Skit samma, jag hyllar inga högerextremister heller, men rätt skall vara rätt.

Jag känner empati för er vänstermuppar, det kan inte vara roligt för er nu.
Citera
2016-04-18, 14:58
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Inte alla, men pressen som nu hyllas beskriver FB som en högerfacistisk sajt.
Det kanske beror på att dom dömer sajten efter skribenter som du?
Citera
2016-04-18, 15:01
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Precis. Han gjorde ju inget allvarligt som att betala en barnflicka svart eller struntat i att betala TV-avgiften. Han umgicks bara med islamister och fascister. Duh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in