• 3
  • 4
2016-04-16, 22:27
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Jag snusar själv, och nej det är inte värt det.
Även om jag själv tycker det är gott och njuter av det så skulle jag inte rekommendera någon som enbart får studiebidrag att ge sig in i ett beroende.

1 dosa i veckan till en början ja, sedan kommer du inse att det går åt 2-3 dosor i veckan.
Du får väl lägga ett snitt på 80kr/veckan x 4 = 320kr /månaden

Hade ju varit skönt om man kom undan med 320kr/månad...

Själv sätter jag i mig fyra dosor General Mackmyra á 51kr per vecka, alltså ~816kr/4 veckor
Citera
2016-04-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubergrym
Alla mina kompisar snusar och det verkar så najs att ta en snus efter maten, eller bara när man slösurfar vid datorn. Men jag är inte sugen på att gå in i ett beroende som kostar 200 kr i månaden minst (1dosa i veckan) eftersom jag går gymnasiet och inte tränat några pengar utöver studiebidraget. Finns det nåt som är mindre beroendeframkallande än snus men är lika gott?

Är svingött, men har du inte råd kanske det inte är en bra idé. Du kan väl typ tigga en snus om dagen så länge
Citera
2016-04-16, 22:38
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endastorim
Är svingött, men har du inte råd kanske det inte är en bra idé. Du kan väl typ tigga en snus om dagen så länge

Nej, för helvete. Ingen vettig människa vill umgås med någon som konstant tigger snus.
Citera
2016-04-17, 01:23
Medlem
flexschemas avatar
Rent ekonomiskt är det väl skitsamma då du kommer att arbeta ihop någon typ av månadslön inom en snar framtid och kan betala för dig. Tycker dock att du bör avstå snuset då det inte medför någon fördelaktig påverkan för din hälsa, utan istället har negativ påverkan på ett antal fronter (förhöjt blodtryck, tränger igen blodkärl, vansklig munhygien etc.).

Det går att komma ur ett snusberoende om man skulle hamna i ett, men det är mer ekonomiskt hållbart och hälsosamt att inte hamna där istället för att behöva ta sig ur det.
Citera
2016-04-17, 11:18
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubergrym
Alla mina kompisar snusar och det verkar så najs att ta en snus efter maten, eller bara när man slösurfar vid datorn. Men jag är inte sugen på att gå in i ett beroende som kostar 200 kr i månaden minst (1dosa i veckan) eftersom jag går gymnasiet och inte tränat några pengar utöver studiebidraget. Finns det nåt som är mindre beroendeframkallande än snus men är lika gott?
Det börjar med snus alltså, men om ett halvår sitter du på plattan med en kanyl i armvecket.
Citera
2016-04-19, 07:51
Medlem
Tebeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare

Bullshit. Har lössnus inne från morgon till kväll.
Men tyst nu. Vi ska få en gröning att börja snusa rätt grejer. En rejäl bakning och det räcker hela dagen. Det säger jag till Mamma iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av BusEllerSnus
Det är Skruf som gör Knox inte Swedish Match. Match gör riktigt snus och till TS det är ALLTID värt att börja snusa
Det är dock fortfarande Svenskt. "Svenskt snushantverk"', kan det vara dåligt? Tror inte det. Låter helt jävla underbart i min värld.
Citera
2020-05-04, 23:39
Medlem
Vet nån om han började att snusa? Jag prövade snusa för första gången idag, en lila kaliber salmiak. Smakade förövrigt inte särskilt mycket utan stack och kändes mest obehagligt i munnen och halsen. Snus är nog inget för mig i alla fall.
Citera
2020-05-06, 22:07
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlomskPanda99
Vet nån om han började att snusa? Jag prövade snusa för första gången idag, en lila kaliber salmiak. Smakade förövrigt inte särskilt mycket utan stack och kändes mest obehagligt i munnen och halsen. Snus är nog inget för mig i alla fall.

nej vet inte om ts började
Okej grattis hur kom det sig att du valde just kaliber salmiak vit?

Smakar ju lakrits men smaken är som starkast i början på snuskarriären sen minskas smaken och du upplever vare sig obehag i hals eller mun det är bara fortsätta om du vill bli snusare

Stoppade nyss in en kapten original portion
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in