2016-04-14, 16:05
Medlem
Snus är en helt meningslös drog. Skulle hellre börja med kokain eller benzo.
Senast redigerad av Konservburk 2016-04-14 kl. 16:08.
Citera
2016-04-14, 16:33
Moderator
Mr.Woodss avatar
Jag rekommenderar ingen att börja snusa!

Det är oerhört jobbigt att sluta, men visst går det! Själv hade jag lössnus inne från morgon till kväll, samt på natten, men lyckades sluta av alldeles egen fri vilja!

Tandhälsan verkar inte ha tagit skada, och om du alternerar sida så blir det inga snusgropar att tala om. Dessa är nämligen inte frätskador, utan kommer sig av förlorad benvävnad i käkbenet till följd av det ständiga trycket på samma ställe!
Citera
2016-04-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag rekommenderar ingen att börja snusa!

Det är oerhört jobbigt att sluta, men visst går det! Själv hade jag lössnus inne från morgon till kväll, samt på natten, men lyckades sluta av alldeles egen fri vilja!

Tandhälsan verkar inte ha tagit skada, och om du alternerar sida så blir det inga snusgropar att tala om. Dessa är nämligen inte frätskador, utan kommer sig av förlorad benvävnad i käkbenet till följd av det ständiga trycket på samma ställe!
Kan trycket från snusen verkligen påverka det hårda skelettet?
Citera
2016-04-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PHP5
Skruf hette dom! Haha sorry.

Man får inte cancer av snus
Man får inte tandlossning av snus
Det fräter ytterst lite.

Sköt tandhygienen så kan du snusa riskfritt. Ta portion om du är orolig.

smnälla läs på man får mun caner av snus evidens barserad forsking likså frätskador så pratta strunt
Citera
2016-04-14, 19:47
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Skelettet byts ut några gånger under en livstid. Konstant tryck så bör de kunna formas.
Citera
2016-04-14, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Jag håller inte med dig. Jag snusade lössnus i 18 år. Mitt tandkött är så förstört att tänderna skulle ramlat ut om jag fortsatt några år till.

Jag var konstant dålig och orolig i magen, något som blev bra när jag slutade.
Min puls rusade ofta och hjärtat slog snabbt utan att jag ansträngde mig. Nu är den jämn och fin.

Med tanke på all snussaft man sväljer, påfrestningen som snusande ger på hjärtat så är det självklart inte hälsosamt.

Det är helt enkelt idiotiskt att betala för att må lika bra som en som inte snusar. Man mår inte bättre av snus. Det är en illusion. Man snusar för att komma upp till ett normalläge.
Det är inte hälsosamt bara för att det inte är ohälsosamt. Vad jag menar är att propagandan mot tobakprodukter är nästan alltid överdriven. 18 år av lössnus kommer givetvis påfresta tandköttet, varpå jag därför rekommenderade portion.
Citera
2016-04-14, 22:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Värt och värt. Snusar och gillar det. Inga problem med tandköttet heller trots nu 7 år med den varan bara. Den biten är väl dock lite individuell. Man får en liten grop men har märkt det när man nu hållit upp några dagar så blir den mindre. Men just där är det mera att man får testa och om nu man får sådana problem är det väl bara att byta till portion eller variera och köra i underkäken istället.

Man får ju tänka på det att börjar man gillar man det och är fast sedan. Inte så mycket får beroendet i sig utan för att det är gott (efter ett tag då de flesta inte direkt gillar de första prillorna). Sedan får du tänka på kostnad om du ar råd. En dos i veckan blir lätt snart två tills det är en varannan då blir det med billigaste portion ca 70 i veckan för lös det dubbla.
Citera
2016-04-14, 23:14
Medlem
Istok91s avatar
Snus är det godaste som finns, om du vill njuta av något så är det värt det.
Citera
2016-04-15, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PHP5
Det är inte hälsosamt bara för att det inte är ohälsosamt. Vad jag menar är att propagandan mot tobakprodukter är nästan alltid överdriven. 18 år av lössnus kommer givetvis påfresta tandköttet, varpå jag därför rekommenderade portion.
Lös är det skonsammaste för tandköttet, följt av vanliga portion, värst är vit portion.
Citera
2016-04-15, 12:39
Bannlyst
Absolut inte värt det!!
snusar själv, men ska sluta i år. Lyckades hålla upp i 3 månader för några år sedan, men ganska snabbt kom "en morgonsnus kan jag ta" -tänket och då gick det ganska snabbt att trilla dit igen

Även fast det är sjukt gott att snusa så är det så otroligt onödigt! Lägga upp nåt under läppen som sen ska ut senare?! Vaaad får man ut av det egentligen? INGET.
Är så frustrerad över mitt snusande, men har inte lyckats sluta på riktigt ändå!
Nä, nästa gång jag lägger av (i år) så måste det bli för alltid! (Världens sämsta karaktär )
Varför ska man ens börja? Finns ingen anledning.
Citera
2016-04-15, 12:44
Medlem
Neonights avatar
Klart man ska snusa om man vill. Det stillar blodet som susar i kroppen. Kroppen slappnar av lite grann. Mjuk känsla i knäna. En guldkant på vardagen likt öl, kaffe och sprit.
Citera
2016-04-16, 12:23
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Japp! Fråga din tandläkare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in