• 1
  • 2
2016-04-14, 09:15
Medlem
Alla mina kompisar snusar och det verkar så najs att ta en snus efter maten, eller bara när man slösurfar vid datorn. Men jag är inte sugen på att gå in i ett beroende som kostar 200 kr i månaden minst (1dosa i veckan) eftersom jag går gymnasiet och inte tränat några pengar utöver studiebidraget. Finns det nåt som är mindre beroendeframkallande än snus men är lika gott?
Citera
2016-04-14, 09:19
Medlem
ekkelones avatar
"jag är inte sugen på gå in ett beroende" du svarar själv på frågan. Slutar oftast att man blir beroende av nikotin. Jag älskar snus och har absolut inga planer på sluta. Morgonsnusen, efter maten snusen och snusen till ölen är underbara.
Citera
2016-04-14, 09:22
Medlem
whaks avatar
Jag snusar själv, och nej det är inte värt det.
Även om jag själv tycker det är gott och njuter av det så skulle jag inte rekommendera någon som enbart får studiebidrag att ge sig in i ett beroende.

1 dosa i veckan till en början ja, sedan kommer du inse att det går åt 2-3 dosor i veckan.
Du får väl lägga ett snitt på 80kr/veckan x 4 = 320kr /månaden
Citera
2016-04-14, 09:28
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Jag snusar själv, och nej det är inte värt det.
Även om jag själv tycker det är gott och njuter av det så skulle jag inte rekommendera någon som enbart får studiebidrag att ge sig in i ett beroende.

1 dosa i veckan till en början ja, sedan kommer du inse att det går åt 2-3 dosor i veckan.
Du får väl lägga ett snitt på 80kr/veckan x 4 = 320kr /månaden

2-3 dosor i veckan?? För mig gick det nästan en dosa om dagen.

TS, näe, det är inte värt det. Det är så helvetes jävla gott med snus, men satan vad svårt det är att sluta.. Jag "slutade" i januari, men köper fortfarande de där jävla Onico-dosorna eller trycker upp toapapper under läppen och är konstant snussugen.
Citera
2016-04-14, 09:31
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
2-3 dosor i veckan?? För mig gick det nästan en dosa om dagen.

TS, näe, det är inte värt det. Det är så helvetes jävla gott med snus, men satan vad svårt det är att sluta.. Jag "slutade" i januari, men köper fortfarande de där jävla Onico-dosorna eller trycker upp toapapper under läppen och är konstant snussugen.

Tänk nu också på att om TS börjar så har jag svårt att se honom avverka en dosa om dagen den närmaste tiden.
Därför jag gjorde en beräkning på två dosor i veckan.
Citera
2016-04-14, 09:33
Medlem
SpiritInTheSkys avatar
Nej absolut inte värt.
Citera
2016-04-14, 09:33
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Tänk nu också på att om TS börjar så har jag svårt att se honom avverka en dosa om dagen den närmaste tiden.
Därför jag gjorde en beräkning på två dosor i veckan.

Självklart, jag såg bara att du skrev 1 dosa till en början, och sedan 2-3 i veckan, så jag antog att det var där du låg.
Citera
2016-04-14, 09:35
Bannlyst
Alltså whitetrash som inte har råd att snusa brukar välja "Knekt" white portion, och den är riktigt billig (16kr dosan?)

Om du då är nybörjare så räcker en dosa iallafall 7-14 dagar.

I början av din snuskarriär så kommer ingenting slå en morgonsnus. Det är värt det, men kom ihåg att du själv styr över ett eventuellt beroende, inte snuset. Du har ingenting att skylla på om du "måste ha snus" men "inte har pengar". Nej, då behöver du inte snus heller.
Citera
2016-04-14, 09:44
Medlem
Tebeas avatar
Börja snusa lös. Du kan baka dig själv en rejäl och njuta av den under en lång period. När du är färdig med den kommer du inte vara sugen på ett litet tag.

Knox lös är det som gäller.
Citera
2016-04-14, 09:47
Nej, det är inte värt det. Fan vad stålar man lägger på nåt som inte ens ger några kickar längre utan bara krävs för att man ska fungera normalt.
Citera
2016-04-14, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tebea
Börja snusa lös. Du kan baka dig själv en rejäl och njuta av den under en lång period. När du är färdig med den kommer du inte vara sugen på ett litet tag.

Knox lös är det som gäller.
Knox lös är det bästa lössnuset p.g.a. många faktorer.

* Självklart svenskt snus
* Otroligt vacker dosa
* Billigt, nästan ett "budgetsnus". Kommer dock från en professionell tillverkare (Swedish Match)
* Smakar bra, smakar länge
* Bra styrka
* Slår många av de dyrare märkena

Knox Lös är min favorit genom tiderna - men, Göteborg Rapé lös kommer för evigt att vara nummer 1 oavsett vilket snus som kommer i framtiden. Detta är dock på en helt annan prisklass, och Knox vinner därför.

Man kan säga att Göteborg Rapé är 10/10, och Knox lös är 9.9/10.

Notera att allt ovan är subjektivt.
Citera
2016-04-14, 10:07
Medlem
Skaffa dig inte ett beroende du inte har!

Jag snusar och kan INTE sluta. Men jag köper stock för 169 = mindre än 17 kr dosan så dyrt är det inte. Beror på var du köper...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in