Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Du vantolkar och förvränger det jag skrev. I systemet jag refererade till har folk åsikter om allt mellan himmel och jord. Det där med asfaltering av en gata i närheten vara bara ett exempel som jag valde för att det var vad jag röstade på. På sajten finns hundratals olika objekt man kan rösta på, och man kan även komma med egna förslag. När renoveringar och nybyggen gjorts skickar folk även in bilder och klagomål ifall de är missnöjda med hur jobbet utförts. Det handlar om allt från renoveringar av daghem, till nya busslinjer och hållplatser, till simhallar och parkeringsplatser. Som sagt, direktdemokrati på kommunal nivå. Jag har inte sett något liknande i Sverige. Det är ett av många exempel på att Sverige kan hämta goda idéer från Ryssland.
Du ska nog akta dig för att skylla andra för att vantolka, du är själv en lika stor eller större syndare där, kasta sten i glashus kallas det.
Jag har faktiskt inte SETT ETT ANNAT exempel på varför du anser att Ryssland är en demokrati, så vad menar du med vantolka, det är ju det enda du skrivit i ämnet.
Dessutom är det ju lite komiskt, lite kul får man väl ha?, är det förbjudet i Putinismen?
Asfaltsdemokrati, visst är det roligt, erkänn.
Och jag upprepar, har du varit i Sverige de sista 50 åren, tror du inte folk i kommuner osv får ha inflytande och bestämmer saker? det är ju mötet överallt, dagligen, hela tiden.
Varför ska vi ha ryska asfaltsmöten?
Det finns inget som Sverige har att lära från Ryssland i samhällsstyre, inget, Vi kan däremot lära mycket från andra demokratier, Sverige är ju inte perfekt.