2017-11-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Min källa är verkligheten
Din källa till vad ryska ungdomar tycker och tänker är alltså verkligheten? Härligt! Berätta - gärna utförligt - om dina samtal med ungdomar i Moskva, Krasnojarsk, Saratov, Brjansk, eller var du nu varit och pratat med dem.
Citera
2017-11-16, 11:57
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Din källa till vad ryska ungdomar tycker och tänker är alltså verkligheten? Härligt! Berätta - gärna utförligt - om dina samtal med ungdomar i Moskva, Krasnojarsk, Saratov, Brjansk, eller var du nu varit och pratat med dem.

Tack för att du tycker det är härligt! Lite bättre än asflastdemokrati, eller hur?

Dina försök till att personliggöra mina åsikter, och kräva personuppgifter, är nog regelbrott Nr1 i detta forum, har du läst reglerna?

Du får nöja dig med att få veta att jag har pratat med ungdomar,
namngivning och reciteringar av samtal är nåt som du blir avstängd för om du propsar på det.
Citera
2017-11-16, 12:01
Medlem
Citat:
Dina försök till att personliggöra mina åsikter, och kräva personuppgifter, är nog regelbrott Nr1 i detta forum, har du läst reglerna?
Sluta fjanta dig. Du kan redogöra för dina samtal med ryska ungdomar utan att ange vilka städer du varit i, om du vill. Kör igång bara. Vad sa kidsen du snackade med?
Citera
2017-11-16, 12:08
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Sluta fjanta dig. Du kan redogöra för dina samtal med ryska ungdomar utan att ange vilka städer du varit i, om du vill. Kör igång bara. Vad sa kidsen du snackade med?

De sa att de ogillar stockkonservatism, militarism, gammalmodighet, fjäskande för den ryska fundamentala kyrkan, hatet mot homosexuella, Putin, , ja det mesta du och wisky står för? eller hur.

De skäms för hur Ryssland utmålas i utlandet de skäms för att behandlas som medborgare i en skurkstat, de skyller till stora delar regimen för det, men är också lite kritiska mot västs rapportering, edt finns trots allt en nationnalism, Putin spelar på det, det håller väl ett par år till.

Det gäller inte bara ungdomar, många äldre som har utbildning vetskap och förstånd har samma åsikter.
Citera
2017-11-16, 12:17
Medlem
Citat:
De sa att de ogillar stockkonservatism, militarism, gammalmodighet, fjäskande för den ryska fundamentala kyrkan, hatet mot homosexuella, Putin, , ja det mesta du och wisky står för? eller hur.
Jaha, det var ju intressant. Hur kommer det sig att du träffade en massa ryska pojkar och flickor utan att besöka Ryssland? Och varifrån har du fått den bisarra iden att jag skulle "hata homosexuella"?

Citat:
Det gäller inte bara ungdomar, många äldre som har utbildning vetskap och förstånd har samma åsikter.
Du pratade också med gamlingar på din rundresa i Ryssland? Intressant. Vilken "vetskap" hade de utbildning i?
Citera
2017-11-16, 12:22
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Jaha, det var ju intressant. Hur kommer det sig att du träffade en massa ryska pojkar och flickor utan att besöka Ryssland? Och varifrån har du fått den bisarra iden att jag skulle "hata homosexuella"?

Du pratade också med gamlingar på din rundresa i Ryssland? Intressant. Vilken "vetskap" hade de utbildning i?

Är du intresserad eller bara försöker du få till nåt så du kan misstänkliggöra och kasta skit på folk som inte gillar diktaturer och har förstånd nog att se att Ryssland är en?
Din trovärdighet är väldigt låg vad det ankommer på ärlighet, dina avsikter är inte debatt, de är bara en förespegling för att dissa folk som inte gillar diktaturen i Kreml.

Utbildning i vetskap?? är det på asfaltsuniversitetet? lol
Citera
2017-11-16, 12:28
Medlem
Citat:
Är du intresserad eller bara försöker du få till nåt så du kan misstänkliggöra och kasta skit på folk som inte gillar diktaturer och har förstånd nog att se att Ryssland är en?
Din trovärdighet är väldigt låg vad det ankommer på ärlighet, dina avsikter är inte debatt, de är bara en förespegling för att dissa folk som inte gillar diktaturen i Kreml.
Min avsikt är att dissa folk som bara slänger ur sig tvärsäkra påståenden utan att kunna backa upp dessa med genuin kunskap. Du TYCKER att Ryssland är en diktatur, osv. Jaha, än sen? Frågan är om du kan leda dina påståenden i bevis. Först då blir de intressanta. Innan dess är de bara en massa högljutt skrikande. Det går ju inte att bemöta. Du tycker Ryssland är en diktatur - jaha, vad skall jag göra åt det? Ange detaljerat och nogrannt vad du baserar din åsikt på, så kan vi diskutera.

Men okej, du kommer ju inte att göra det. Så då skriver jag väl bara: "nä, du har fel - Ryssland är en demokrati". Pilutta. Påstående mot påstående. Helt meningslöst.
Citera
2017-11-16, 12:36
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Min avsikt är att dissa folk som bara slänger ur sig tvärsäkra påståenden utan att kunna backa upp dessa med genuin kunskap. Du TYCKER att Ryssland är en diktatur, osv. Jaha, än sen? Frågan är om du kan leda dina påståenden i bevis. Först då blir de intressanta. Innan dess är de bara en massa högljutt skrikande. Det går ju inte att bemöta. Du tycker Ryssland är en diktatur - jaha, vad skall jag göra åt det? Ange detaljerat och nogrannt vad du baserar din åsikt på, så kan vi diskutera.

Men okej, du kommer ju inte att göra det. Så då skriver jag väl bara: "nä, du har fel - Ryssland är en demokrati". Pilutta. Påstående mot påstående. Helt meningslöst.

Du förväxlar kunskap med dina åsikter, sätter likhetstecken mellan det och din, enligt mig, förstockade syn på samhälle och makt, det är inte samma sak vd.

Skriker i denna tråd, det är väl du som gör det mest, får andra inte skriva här om det inte passar dina förstockade åiskter om Ryssland?

Menar du på allvar att du vill argumentera för att Ryssland är en demokrati???? anser du att jag inte kan backa upp påståendet att Ryssland är en diktatur?
Då är nog allt meningslöst, tror man Ryssland är demokratiskt så blir ju diskussionerna med dig på ett surrealistiskt plan där svart kan vara vitt och jorden kan vara platt. Orwell 1984. Nyspråk.
Citera
2017-11-16, 13:06
Medlem
Citat:
Då är nog allt meningslöst, tror man Ryssland är demokratiskt så blir ju diskussionerna med dig på ett surrealistiskt plan där svart kan vara vitt och jorden kan vara platt. Orwell 1984. Nyspråk.
Mmm, Jorden är platt. Helt riktigt. Och hur vet vi det? Genom att någon otrevlig obstinat buffel i en diskussionsgrupp gång på gång skrek ut meddelandet att Jorden är platt och att alla som tror något annat är idioter? Nej, vi vet det genom att Eratosthenes på 200-talet f.Kr. visade att när solen står rakt i zenit i Assuan så står den 7,2 grader från zenit i Alexandria, och eftersom 7,2 grader är en 50-del av en cirkels omkrets måste Jordens omkrets vara lika med 50 gånger avståndet från Assuan till Alexandria, vilket man med hjälp av löpare som räknade sina steg uppmätte till 80 mil. Där hur du en som - till skillnad från dig - ansträngde sig för att backa upp sina påståenden!

Konkreta, matematiska och logiska bevis, baserade på empiri och vetenskapliga undersökningar. Jag, och många med mig, ber dig om och om igen att kommer med bevis, empiri, vetenskapliga eller åtminstone sociologiska undersökningar som stödjer det du påstår. Och varje gång blir du lika arg. Jag tolkar det som att du har väldigt tunt på fötterna.
Citera
2017-11-16, 13:07
Bannlyst
Citat:
Du förväxlar kunskap med dina åsikter, sätter likhetstecken mellan det och din, enligt mig, förstockade syn på samhälle och makt, det är inte samma sak vd.

Skriker i denna tråd, det är väl du som gör det mest, får andra inte skriva här om det inte passar dina förstockade åiskter om Ryssland?

Menar du på allvar att du vill argumentera för att Ryssland är en demokrati???? anser du att jag inte kan backa upp påståendet att Ryssland är en diktatur?

Menar du att det inte finns oppositionella partier och tidningar i Ryssland ????????????

Då blir all diskussion meningslös med dig, precis som Djurfarmen att ha med sådana som dig att göra.
Citera
2017-11-16, 16:38
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Menar du att det inte finns oppositionella partier och tidningar i Ryssland ????????????

Då blir all diskussion meningslös med dig, precis som Djurfarmen att ha med sådana som dig att göra.

Nejdu wisky, jag menar inte vad du tillskriver mig,
då blir ju alla diskussion meningslös, vilket den iofs är med dig redan....
Citera
2017-11-16, 16:53
Bannlyst
Citat:
Nejdu wisky, jag menar inte vad du tillskriver mig,
då blir ju alla diskussion meningslös, vilket den iofs är med dig redan....

Hur kan du då backa upp ditt påstående att Ryssland är en diktatur ???????? Du verkar förstoppad!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in