2017-11-15, 17:12
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så 'Det kommande ryska folkupproret' är uteslutet tycker du?
Än så länge håller jag med

Ja nåt uppror i en nära framtid finns nog inte på kartan, hotet om våld från regimen är påtagligt och reelt.

å andra sidan kan saker ske ganska snabbt om de väl sätts i rörelse, Putins popularitet är en schimär, de unga gillar inte en stockkonservativ reaktionär som skämmer ut Ryssland i hela världen.
Citera
2017-11-15, 17:14
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja nåt uppror i en nära framtid finns nog inte på kartan, hotet om våld från regimen är påtagligt och reelt.

å andra sidan kan saker ske ganska snabbt om de väl sätts i rörelse, Putins popularitet är en schimär, de unga gillar inte en stockkonservativ reaktionär som skämmer ut Ryssland i hela världen.

Absolut!

https://www.axios.com/the-most-popular-world-leaders-2504407101.html
The most popular world leaders
Citat:
Vladamir Putin
Russia
82%

Behind the numbers: Given that the state controls TV, where 90% of Russians get their news, Putin is certainly able to shape people's perceptions. But it would be a mistake to simply assume that this means his approval rating is "fake." Many Russians genuinely support him.

Jävla Putler hjärntvättar dumma ryssar!
Citera
2017-11-15, 17:22
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Absolut!

https://www.axios.com/the-most-popular-world-leaders-2504407101.html
The most popular world leaders

Jävla Putler hjärntvättar dumma ryssar!

Ja du, popularitetsmätningar i en diktatur... vad ska vi säga om dem?
Vad tror du själv?? tror du det kan förekomma en viss manipulation eller du köper dem rakt av? Några tankar om det?

Därmed inte sagt att Putin har support, visst har han det, har jag aldrig förnekat.
Citera
2017-11-15, 17:24
Bannlyst
Citat:

Det har du inget belägg för.
Citera
2017-11-15, 17:29
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Det har du inget belägg för.

Jodå. Väldigt vädigt få unga människor i dagens värld , heller inte i Ryssland, diggar gamla ärkekonservativa militaristiska homofober med stormaktskomplex.

Fler frågor?
Citera
2017-11-15, 17:31
Bannlyst
Citat:
Jodå. Väldigt vädigt få unga människor i dagens värld , heller inte i Ryssland, diggar gamla ärkekonservativa militaristiska homofober med stormaktskomplex.

Fler frågor?

Har du några sifferbevis eller rör det sig som vanligt om ett löst påstående från dig?
Citera
2017-11-15, 17:40
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Har du några sifferbevis eller rör det sig som vanligt om ett löst påstående från dig?

Hela tiden försöker du beskylla mig för att vara oseriös för att jag inte delar dina åsikter om en diktatur, det är inte debatt, du försöker förtrycka debatt.

Att ha allmän kunskap om hur unga tänker har man, eller så har man det inte, om du inte har det så får du väl leva med det. Prata själv med unga istället för att håna och strypa debatten.
Citera
2017-11-15, 18:05
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ja du, popularitetsmätningar i en diktatur... vad ska vi säga om dem?
Vad tror du själv?? tror du det kan förekomma en viss manipulation eller du köper dem rakt av? Några tankar om det?

Därmed inte sagt att Putin har support, visst har han det, har jag aldrig förnekat.

Manipulation?
Det är inte bara ryska OI som noterar att ryssarna älskar Putin
http://news.gallup.com/poll/207491/economic-problems-corruption-fail-dent-putin-image.aspx
Putin 81%

Låt mig gissa. Ryssarna ljuger av rädsla

Ok. Som du ser visar Levada och Gallup samma siffror.
Dessutom
(Political science just got harder in Russia. This week, the Russian Justice Ministry labeled the Levada Center, Russia’s only independent pollster, as a “foreign agent,” effectively ending its operations.)

Citat:
Hela tiden försöker du beskylla mig för att vara oseriös för att jag inte delar dina åsikter om en diktatur, det är inte debatt, du försöker förtrycka debatt.

Att ha allmän kunskap om hur unga tänker har man, eller så har man det inte, om du inte har det så får du väl leva med det. Prata själv med unga istället för att håna och strypa debatten.

Vad det gäller unga i Ryssland så har du följande:
https://www.nationalgeographic.com/magazine/2016/12/putin-generation-russia-soviet-union/
Why Many Young Russians See a Hero in Putin
Citat:
Much is made of Putin’s stratospheric popularity—at the time I reported this article, Putin had the approval of 80 percent of Russians polled. But Russians between the ages of 18 and 24 approve of him at a higher rate than any other age group: 88 percent. More than any other generation, they are proud of their country and its stature in the world, associate its military prowess with greatness, and believe in its future.
Detta enligt Levada som, jag får upprepa mig, visar ungefär samma siffror som Gallup.

Här får du en annan OI fårn AP News 'Conducted by GfK Roper Public Affairs & Corporate Communications '
http://www.apnorc.org/projects/Pages/HTML%20Reports/public-opinion-in-russia-russians-attitudes-on-the-economic-and-domestic-issues-issue-brief.aspx

De säger inte vad unga tycker om Putin, men noterar följande:
Citat:
Younger Russians are more optimistic about Russia’s economic prospects than older Russians. Forty-three percent of adults between 18 and 34 years of age expect the economy to be somewhat or much better compared with 36 percent of adults between 35 and 54 years of age and 34 percent of those 55 or older.

Russians are also optimistic when it comes to their families’ finances. Thirty-seven percent expect their families’ finances to be somewhat or much better in three years, 28 percent say about the same, and only 13 percent say somewhat or much worse.

Regarding their own families’ finances, younger Russians are again more optimistic than older Russians. Half of adults between 18 and 34 years of age expect their families’ finances to be better in three years compared with 37 percent of adults between 35 and 54 years of age and 23 percent of those 55 years or older.

Vi vet också att unga världen över är dock mycket mer positiva till Ryssland än de äldre
Man glömmer 'Cold War' ljugmedias bullshit så smaningom.

Kämpa!
Citera
2017-11-15, 19:22
Bannlyst
Citat:

Stackars liten, är du förtryckt?

Vad vet du om hur unga ryssar tänker?
Citera
2017-11-15, 20:34
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Stackars liten, är du förtryckt?

Vad vet du om hur unga ryssar tänker?

Mer än du.
Citera
2017-11-15, 22:12
Bannlyst
Citat:
Mer än du.

Vad är källan till din kunskap? Kamratposten ?
Citera
2017-11-16, 10:43
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Vad är källan till din kunskap? Kamratposten ?

Sanslöst vad du har svårt för att folk har andra åsikter , om du har det är ju inte ett öppet forum den rätta platsen.

Min källa är verkligheten,
och där är man dessutom oftast nice mot varandra, inte eviga vomeringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in