2017-09-24, 15:05
Medlem
FlashyBears avatar
Kommande? Vi har ju redan skådat de ryska folkupproren i östra Ukraina samt Georgien. Menar ni att det blir fler?

Nej, tack! Det är bättre med kontrollerade (av artiga gröna människor ) folkupprop som vi skådade i Krim

Det är mer realistiskt än att hoppas på eventuellt upprop på Rysslands territorium
Citera
2017-09-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Jag är en av de första att kritisera Putin för vissa av hans tidigare missöden. Det största är ju givetvis Libyen utrikespolitiskt. Att han inte hann skydda Khaddafi, sin bundsförvanat (det gnager i hans huvud när jag skriver det här) . Det största inrikespolitiskt är att de fattigaste fortfarande är jävligt fattiga. Han försöker dock ställa mycket av detta till rätta och har lovat Haftar i Libyen stöd samt att han låter Nalanyj och Strelkov debattera i rikstäckande media och på Youtube. Angående det inrikespolitiska så kan man väl säga att det börjar normalisera sig. Jag tror sanktionerna har gjort att vissa "reserver" nu gått till folket (de fattigaste) och att det kommer få till stånd "utökade marknadskrafter". Om man inte ser Putin i ljuset av att han faktiskt var KGB så fattar man inte hur man släpper luften ur en cykelventil. Putin är ventilen men han kommer sitta kvar så länge som det behövs för att en världsregering inte uppstår. Putin är således garanten för världen. Det är först när ni psykopater lägger ner som Putin lägger ner.

Medvedev var president när Libyen kom upp i säkerhetsrådet. VP tyckte inte om det som hände.
Citera
2017-09-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Medvedev var president när Libyen kom upp i säkerhetsrådet. VP tyckte inte om det som hände.

Sant, vilket gör att om Putin vill sitta längre än 8 år åt gången så ska han få göra det, för världsstabiliteten. Fick FDR på 30- och 40-talet så ska Putin också få göra det. Hade Putin varit Rysslands president 2008-2012 så hade Khaddafi varit i livet idag och vi hade inte haft migrantvågen från Afrika eller Mellanöstern eftersom Khaddafis Libyen var portvakten. Kriget i Syrien hade aldrig utvecklats till vad det blivit, kriget i Jemen hade aldrig hänt, muslimska brödraskapet skulle aldrig fått någon makt och saudierna skulle aldrig fått något att säga till om. Tyvärr föll allt som dominobrickor eftersom idioten Medvedev var "tvungen" att ta över i fyra år.

Jag hoppas alla här i tråden kan enas om åtminstone en sak. Att så länge Putin har något att säga till om så kommer ingen världsregering att skapas med NATO som övergripande militär. Det kan ju aldrig vara dåligt för alla som värdesätter frihet, eller hur? Idag är Putin sista utposten. Försvinner han så kan det gå riktigt illa väldigt snabbt.
Citera
2017-09-24, 22:29
Medlem
Citat:
Sant, vilket gör att om Putin vill sitta längre än 8 år åt gången så ska han få göra det, för världsstabiliteten. Fick FDR på 30- och 40-talet så ska Putin också få göra det. Hade Putin varit Rysslands president 2008-2012 så hade Khaddafi varit i livet idag och vi hade inte haft migrantvågen från Afrika eller Mellanöstern eftersom Khaddafis Libyen var portvakten. Kriget i Syrien hade aldrig utvecklats till vad det blivit, kriget i Jemen hade aldrig hänt, muslimska brödraskapet skulle aldrig fått någon makt och saudierna skulle aldrig fått något att säga till om. Tyvärr föll allt som dominobrickor eftersom idioten Medvedev var "tvungen" att ta över i fyra år.

Jag hoppas alla här i tråden kan enas om åtminstone en sak. Att så länge Putin har något att säga till om så kommer ingen världsregering att skapas med NATO som övergripande militär. Det kan ju aldrig vara dåligt för alla som värdesätter frihet, eller hur? Idag är Putin sista utposten. Försvinner han så kan det gå riktigt illa väldigt snabbt.

Jag håller med dig. Khaddafi förutsåg massinvandringen och VP kommer inte att tillåta en världsregering. Jag vet inte om han ställer upp i valet, men det är bistra tider. Han kanske måste för Rysslands skull. Och vår, ska jag tillägga.
Citera
2017-09-24, 23:59
Medlem
Citat:
Jag håller med dig. Khaddafi förutsåg massinvandringen och VP kommer inte att tillåta en världsregering. Jag vet inte om han ställer upp i valet, men det är bistra tider. Han kanske måste för Rysslands skull. Och vår, ska jag tillägga.
För ryysarnas skull så borde nog <putin försvinna ur politiken. <men tyvärr kan han ju inte det om han vill leva i frihet resen av sitt liv. Ryssarna brukar inte vara särskilt generösa mot avgående eller avsatta ledare och oligarker. Och Putin har utan tvivel många fiender inom armavstånd.
Dessutom så är ju inte Putin en politiker utan endast en korrupt maktmänniska utan moraliska betänkligheter. Sådant betackar vi oss tack och lov för i den fria världen.
Citera
2017-09-25, 02:18
Medlem
Citat:

Svar ja på allt. Givetvis ställer Putin upp i nästa val, nästa år. Det finns inte ens på världskartan att han inte gör det. Frågan är vad som händer runt 2022-2023. Då får han inte ställa upp enligt konstitutionen och vi är tillbaka i ett "Medvedev-scenario". Vad händer då?

Putin är garanten för att skiten inte ska nå fläkten. Utan Putin, inte bra.
Citera
2017-09-25, 20:53
Medlem
Citat:
Svar ja på allt. Givetvis ställer Putin upp i nästa val, nästa år. Det finns inte ens på världskartan att han inte gör det. Frågan är vad som händer runt 2022-2023. Då får han inte ställa upp enligt konstitutionen och vi är tillbaka i ett "Medvedev-scenario". Vad händer då?

Putin är garanten för att skiten inte ska nå fläkten. Utan Putin, inte bra.

Vi förstår varandra.

Jag har länge undrat vad VP bestämmer sig för att göra. Jag har inte mycket att gå på, men han talar om denna dödliga värld och han har möjligen ett nytt fint fruntimmer och måste hålla sig hemma för husfridens skull. Han var också skeptisk när Sovjet leddes av åldriga män.

Den där Navalnij har nog gjort Medvedev omöjlig som presidentkandidat med sin video. De unga misstror honom.

VP kanske ställer upp i dessa svåra tider, men det finns yngre möjliga efterträdare. Vad som än händer, så kommer VP att kunna påverka på något sätt. Han släpper inte sitt älskade Ryssland vind för våg.

En analytiker tror att VP redan har dragit igång sin valkampanj, trots att han säger att han meddelar sitt beslut först i november.

Khaddafi sade att om han föll, så skulle Europa översvämmas av invandrare.

Jag tror inte på ett ryskt folkuppror, jag tror att moståndet mot väst stärks dag för dag i Ryssland. Jag tror dock på att Visegrad-länderna får Bryssel att sura.
Citera
2017-09-26, 02:04
Medlem
Citat:
Vi förstår varandra.

Absolut.

Citat:
Jag har länge undrat vad VP bestämmer sig för att göra. Jag har inte mycket att gå på, men han talar om denna dödliga värld och han har möjligen ett nytt fint fruntimmer och måste hålla sig hemma för husfridens skull. Han var också skeptisk när Sovjet leddes av åldriga män.

Putin är pragmatikernas pragmatiker. Han har redan spelat upp alla scenarion i världen i sitt huvud och alla slutar med en rysk kapitulation inför NATO. D v s det som Napoleon och Hitler inte lyckades med. Tredje gången gillt nu alltså. Så eftersom han vet det så kommer det inte att inträffa. Ens värsta tankar inträffar aldrig och han har vidtagit åtgärder. Putin spelar ett spel där regelboken skrev av Peter den Store. Det räcker.

Citat:
Den där Navalnij har nog gjort Medvedev omöjlig som presidentkandidat med sin video. De unga misstror honom.

Sant. Vad jag menade med ett "Medvedev-scenario" var att någon annan måste ta över i fyra år. Inte just Medvedev. Kan bli general Sjojgu. Det bäste vore ju att bara ändra konstitutionen och låta honom sitta där han sitter. För allas bästa.

Citat:
VP kanske ställer upp i dessa svåra tider, men det finns yngre möjliga efterträdare. Vad som än händer, så kommer VP att kunna påverka på något sätt. Han släpper inte sitt älskade Ryssland vind för våg.

Just nu finns ingen och jag är ganska säker på att Putin, än så länge, inte letar efter någon ersättare. Putin har minst ett årtionde kvar i sig. Minst.

Citat:
En analytiker tror att VP redan har dragit igång sin valkampanj, trots att han säger att han meddelar sitt beslut först i november.

Kanske. Putin behöver dock inte fejka. Ryssarna vet vem han är, hans livshistoria och vad han står för.

Citat:
Khaddafi sade att om han föll, så skulle Europa översvämmas av invandrare.

Ja. Och mordet på honom kommer en dag att klaras upp. Då ska vissa inom NATO skaka galler. Var så säker.

Citat:
Jag tror inte på ett ryskt folkuppror, jag tror att motståndet mot väst stärks dag för dag i Ryssland. Jag tror dock på att Visegrad-länderna får Bryssel att sura.

Det kommer inte hända ett skit i Ryssland. Detta arma land har redan haft sin skörd av tårar och folk skiter i det mest där nu. Bra så. Ja, man skulle kunna stänga den här tråden. Jag kan bli den sista som kommenterar.

Det kommer aldrig igen att bli en statskupp i Ryssland. Fakta!
Citera
2017-09-26, 19:49
Medlem
Draken55s avatar
Det kommer aldrig igen att bli en statskupp i Ryssland. Fakta!

Fullkomligt BS såklart, är det nånstans det blir statskupper så är det ju i diktaturer/halvdiktaturer,
risken är således stor att Ryssland drabbas förr eller senare.
Citera
2017-10-07, 20:23
Medlem
Ola Schuberts avatar
Folkuppror och folkuppror, men det demonstreras i alla fall emot Putler på hans 65 års dag. Det är, givetvis, den lilla minoritet av det ryska folket som inte låtit sig hjärntvättas av den statliga propagandan som är ute.

I St. Petersburg så arresteras oppositionsledaren, plus andra. I Moskva så agerar polisen smartare: De låter helt enkelt demonstrationen fortgå, men hindrar den bara ifrån att nå Kreml och Röda Torget.
Citera
2017-10-07, 22:36
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Folkuppror och folkuppror, men det demonstreras i alla fall emot Putler på hans 65 års dag. Det är, givetvis, den lilla minoritet av det ryska folket som inte låtit sig hjärntvättas av den statliga propagandan som är ute.

I St. Petersburg så arresteras oppositionsledaren, plus andra. I Moskva så agerar polisen smartare: De låter helt enkelt demonstrationen fortgå, men hindrar den bara ifrån att nå Kreml och Röda Torget.

Makten är smartare i Moskva. Man startade en akut ombyggnad i parken där en demonstration skulle äga rum idag så det blev ingen demonstration. Samt man samordnade en akut tenta i flera högskolor så att studenterna satt och skrev en tenta istället för att gå och demonstrera. En tenta på lördag also.
Citera
2017-10-11, 13:18
Medlem
Draken55s avatar
Svårt att göra uppror i en diktatur där det kostar frihet, kanske jobb, kanske till och med livet.

Att sitta och skrocka och peka på bristen av uppror antyder en diktatorisk svart ådra hos de som gör det.

https://www.svd.se/demonstranter-gripna-i-st-petersburg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in