Citat:
Ursprungligen postat av
vedhuggare
Vi förstår varandra.
Absolut.
Citat:
Jag har länge undrat vad VP bestämmer sig för att göra. Jag har inte mycket att gå på, men han talar om denna dödliga värld och han har möjligen ett nytt fint fruntimmer och måste hålla sig hemma för husfridens skull. Han var också skeptisk när Sovjet leddes av åldriga män.
Putin är pragmatikernas pragmatiker. Han har redan spelat upp alla scenarion i världen i sitt huvud och alla slutar med en rysk kapitulation inför NATO. D v s det som Napoleon och Hitler inte lyckades med. Tredje gången gillt nu alltså. Så eftersom han vet det så kommer det inte att inträffa. Ens värsta tankar inträffar aldrig och han har vidtagit åtgärder. Putin spelar ett spel där regelboken skrev av Peter den Store. Det räcker.
Citat:
Den där Navalnij har nog gjort Medvedev omöjlig som presidentkandidat med sin video. De unga misstror honom.
Sant. Vad jag menade med ett "Medvedev-scenario" var att någon annan måste ta över i fyra år. Inte just Medvedev. Kan bli general Sjojgu. Det bäste vore ju att bara ändra konstitutionen och låta honom sitta där han sitter. För allas bästa.
Citat:
VP kanske ställer upp i dessa svåra tider, men det finns yngre möjliga efterträdare. Vad som än händer, så kommer VP att kunna påverka på något sätt. Han släpper inte sitt älskade Ryssland vind för våg.
Just nu finns ingen och jag är ganska säker på att Putin, än så länge, inte letar efter någon ersättare. Putin har minst ett årtionde kvar i sig. Minst.
Citat:
En analytiker tror att VP redan har dragit igång sin valkampanj, trots att han säger att han meddelar sitt beslut först i november.
Kanske. Putin behöver dock inte fejka. Ryssarna vet vem han är, hans livshistoria och vad han står för.
Citat:
Khaddafi sade att om han föll, så skulle Europa översvämmas av invandrare.
Ja. Och mordet på honom kommer en dag att klaras upp. Då ska vissa inom NATO skaka galler. Var så säker.
Citat:
Jag tror inte på ett ryskt folkuppror, jag tror att motståndet mot väst stärks dag för dag i Ryssland. Jag tror dock på att Visegrad-länderna får Bryssel att sura.
Det kommer inte hända ett skit i Ryssland. Detta arma land har redan haft sin skörd av tårar och folk skiter i det mest där nu. Bra så. Ja, man skulle kunna stänga den här tråden. Jag kan bli den sista som kommenterar.
Det kommer aldrig igen att bli en statskupp i Ryssland. Fakta!