Nej det tror jag inte. Det handlar om hur man för sig i sociala sammanhang och vilken social status man har.
Kvinnor attraheras av män som ser ut som low-lifers men är DJs pga den sociala statusen.
Kvinnor attraheras även av män som har en viss stil som påvisar att de ser ut att ha pengar eller social status.
Själva utseendet eller stilen på kläderna är inte speciellt avgörande om man kan förföra kvinnor. Givetvis kan det hjälpa till.
En riktigt attraktiv man med hög social status kan klä sig hur fan som helst och kvinnorna flockas runt om honom trots att de 5minuter tidigare sagt "Jag skulle ALDRIG kunna träffa en kille som går i mjukisbyxor" eller "Jag tänder bara på män i kostym".
Även en lite trashig stil kan hjälpa till i sammanhang där alla andra är välklädda pga peacock effekten - dvs att man sticker ut ur mängden.
Finns så jävla många variabler här så det går inte att säga konkret. Men jag tror att så länge man är bekväm med sin "egen stil" så tror jag inte tjejerna bryr sig speciellt mycket. Kläder efter väder funkar, men ibland funkar det bättre att köra sin egen stil.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Som kille så märker man tydligt hur man får signaler från helt olika typer av kvinnor, beroende på vad man har på sig just för dagen. Så visst har det betydelse.
Exakt.