2016-04-09, 16:12
Medlem
JustZlatans avatar
Har killar större chans till framgång hos tjejer om killen klär sig i bättre, mer lyxiga, kläder - eller gör detsamma om killen klär sig i en billig urtvättad och krympt bomullströja med jeans?

Om jag börjar klä mig i bättre kläder kanske jag får framgång hos tjejer?
Citera
2016-04-09, 16:15
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Det beror på vad man gillar. Jag föredrar välklädda killar, men samtidigt är det skönt med en avslappnad stil. Det kan man ju kombinera.
Citera
2016-04-09, 16:34
Bannlyst
Killar & tjejer gillar olika saker.

Jag är en man och jag älskar kvinnor med klass. Jag älskar kvinnor som hatar feminism. Jag älskar kvinnor som vill klara sig själva och som arbetar för en bra framtid. Därför gillar jag kvinnor som klär sig vuxet och propert, medan min penis älskar kvinnor i bikini och svinkorta jeansshorts.

Samma hos kvinnor. Det är generellt en majoritet av kvinnor som föredrar män som beter sig vuxet, men det finns givetvis kvinnor som föredrar "bad boys". Skulle även gissa att det är en majoritet av kvinnor som gillar "bad boys" om kvinnan är ca 12-20 år gammal.

Med andra ord, båda könen gillar olika saker och det är inget speciellt som avgör.
Citera
2016-04-09, 16:37
Medlem
JustZlatans avatar
Det jag menar är att man kan klä sig i kostym och en dyr skinnjacka, olika stilar osv. Men jag menar billiga kläder och kanske fel storlek på kläderna. Bryr sig tjejer om sånt?
Citera
2016-04-09, 16:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Som kille så märker man tydligt hur man får signaler från helt olika typer av kvinnor, beroende på vad man har på sig just för dagen. Så visst har det betydelse.
Citera
2016-04-09, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det jag menar är att man kan klä sig i kostym och en dyr skinnjacka, olika stilar osv. Men jag menar billiga kläder och kanske fel storlek på kläderna. Bryr sig tjejer om sånt?
Om du har kläder på dig som inte verkar passa i storlek så antar tjejer att du antingen är dum i huvudet eller fattig som har på dig samma kläder som du hade för x-antal år sedan / har ärvt kläder. Då dör deras intresse direkt.

Klädd i kostym är så jävla töntigt och fånigt i alla sammanhang förutom om du jobbar som advokat eller aktiemäklare.
Citera
2016-04-09, 16:47
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som kille så märker man tydligt hur man får signaler från helt olika typer av kvinnor, beroende på vad man har på sig just för dagen. Så visst har det betydelse.

Om man klär sig i billiga kläder som inte passar kanske man inte får några signaler alls?
Citera
2016-04-09, 16:49
Bannlyst
Ja. Kraven på killar är stenhårda. Du måste ha dyra kläder på dig.
Citera
2016-04-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om man klär sig i billiga kläder som inte passar kanske man inte får några signaler alls?

Det är självklart olika för alla, vare sig man är kvinna eller man, vad man gillar för klädstil. Generellt tycker både kvinnor och män att "uniformer" gör att man tittar mer på människan i fråga då alla personliga detaljer man kan utläsa av personliga kläder försvinner med en uniform. Men man kan inte tro att alla därför gillar uniformer. Personligen går jag sällan efter klädstil, jag bryr mig mer om finishen så att säga så kläder i fel storlek går bort, likaså trasiga och smutsiga kläder eller hopplöst omoderna eller tvärtom för moderna kläder som blir utstickande i mängden.
Citera
2016-04-09, 17:35
Medlem
Europes avatar
Visst märker jag som man en skillnad. Dock hänger det mer på hur snyggt man är klädd, än om man har jeans eller inte. Däremot är vissa 'klassiska' plagg mer idiotsäkra än för tidsmässigt modebunden klädsel (t.ex. det som råkar vara modernt just för tillfället, eller än mer sådant som har blivit hopplöst omodernt). Åtminstone har jag själv fått det intrycket, men det kan ju bero på att jag själv föredrar mer klassiskt snygg klädsel (som helst inte ska vara för uppklätt) framför det som råkar vara på modet senaste säsongen (alternativt är typiskt för någon specifik "subkultur")...
Senast redigerad av Europe 2016-04-09 kl. 17:39.
Citera
2016-04-09, 17:38
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouLearn
Ja. Kraven på killar är stenhårda. Du måste ha dyra kläder på dig.
Inte direkt. Kanske om du är ful.
Citera
2016-04-09, 17:40
Medlem
rejmans avatar
Nej det tror jag inte. Det handlar om hur man för sig i sociala sammanhang och vilken social status man har.

Kvinnor attraheras av män som ser ut som low-lifers men är DJs pga den sociala statusen.
Kvinnor attraheras även av män som har en viss stil som påvisar att de ser ut att ha pengar eller social status.

Själva utseendet eller stilen på kläderna är inte speciellt avgörande om man kan förföra kvinnor. Givetvis kan det hjälpa till.
En riktigt attraktiv man med hög social status kan klä sig hur fan som helst och kvinnorna flockas runt om honom trots att de 5minuter tidigare sagt "Jag skulle ALDRIG kunna träffa en kille som går i mjukisbyxor" eller "Jag tänder bara på män i kostym".
Även en lite trashig stil kan hjälpa till i sammanhang där alla andra är välklädda pga peacock effekten - dvs att man sticker ut ur mängden.
Finns så jävla många variabler här så det går inte att säga konkret. Men jag tror att så länge man är bekväm med sin "egen stil" så tror jag inte tjejerna bryr sig speciellt mycket. Kläder efter väder funkar, men ibland funkar det bättre att köra sin egen stil.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Exakt.
Senast redigerad av rejman 2016-04-09 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in