• 1
  • 2
2016-04-09, 14:16
Medlem
Blarggs avatar
På tjärna ängar i Borlänge har flertalet hus blivit nedklottrade med texten "Convert or die".

Från artikeln:
"De kunde ha varit tydligare och förklarat vem de menar, säger Mohamed Abdi. Han har bott i Tjärna Ängar i åtta år, och det är första gången han ser klotter av det här slaget."

"På Tjärnaängskolan tar man det än så länge lugnt. Barnen förstår inte innebörden av orden. Någon har sprejmålet "convert your kids or lose them" i vit färg."

http://www.dt.se/dalarna/borlange/fl...r-skadegorelse

DT ser inga större problem med att konvertera eller dö
Citera
2016-04-09, 14:23
Medlem
Vad är hotet? Det är ju inte riktat mot någon.
Citera
2016-04-09, 14:32
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod

Om någon klottrar "Convert your kids our lose them" på en skola. Du tror inte det riktar sig till barnens föräldrar på den skolan då?
Citera
2016-04-09, 14:35
Medlem
franges avatar
Citat:

De som bor eller vistas i de husen som blivit klottrade på, kanske?

Antar att du resonerar på samma sätt om någon ritar en svastika och skriver "Lämna landet eller bli gasade" på husväggarna? Att det inte är riktad mot någon specifik? Eller?
Citera
2016-04-09, 14:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo det är så det börjar tills det är som i Syrien med ett stort rött kors på dörren där nu kristna bor vilka det då är ok att mörda och ha sig med helt fritt. Börjar med varningar.
Citera
2016-04-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
De som bor eller vistas i de husen som blivit klottrade på, kanske?

Antar att du resonerar på samma sätt om någon ritar en svastika och skriver "Lämna landet eller bli gasade" på husväggarna? Att det inte är riktad mot någon specifik? Eller?

Aha, då förstår jag. Vilken religion tillhör de? Jag tänkte mest på skolan, det är ju personer av alla religioner som går där.
Citera
2016-04-09, 14:54
Medlem
franges avatar
Citat:
Aha, då förstår jag. Vilken religion tillhör de? Jag tänkte mest på skolan, det är ju personer av alla religioner som går där.

Vilken religion på stark frammarsch har väldigt många extrema avarter som kräver att alla skall följa den rätta läran eller dödas, och kräver könssegregering bland barn och vuxna, och att kvinnor skall täcka sitt hår med slöjor eller rentutav täcka/dölja hela kroppen så inga män kan se dem? Jag är osäker, är det asatron? Eller är det kanske Jehovas? Eller judendomen...?
Citera
2016-04-09, 14:55
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Förutsatt att detta är ett riktigt hot nu då..
Du förstår alltså inte att det är riktat mot kristna som ska konvertera till islam? Vilka andra religioner förföljs, mördas och tvingas att konvertera? Jo det är just kristna som förföljs av muslimer.

Om du inte visste det så är det också förenligt med dödsstraff att som muslim konvertera till en annan religion.
Citera
2016-04-09, 15:02
Medlem
usb3s avatar
Citat:

Finns bara en religion som ställer det ultimatumet. Ska man vara petig finns ju enligt Koranen även ett tredje alternativ, att betala Jizya till muslimerna. Blir kanske inte lika slagkraftigt som klotter däremot.
Citera
2016-04-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Förutsatt att detta är ett riktigt hot nu då..
Du förstår alltså inte att det är riktat mot kristna som ska konvertera till islam? Vilka andra religioner förföljs, mördas och tvingas att konvertera? Jo det är just kristna som förföljs av muslimer.

Om du inte visste det så är det också förenligt med dödsstraff att som muslim konvertera till en annan religion.

Bara i vissa länder. Och nej, det förstod jag inte då vi har en särdeles pikant invandringssituation med svenskar som är trötta på muslimer till följd. Skulle inte förvåna mig om ett gäng högerextrema begick detta dåd mot byggnader som huserar många muslimer..
Citera
2016-04-09, 15:10
Medlem
Blarggs avatar
Citat:
Bara i vissa länder. Och nej, det förstod jag inte då vi har en särdeles pikant invandringssituation med svenskar som är trötta på muslimer till följd. Skulle inte förvåna mig om ett gäng högerextrema begick detta dåd mot byggnader som huserar många muslimer..

Menar du hemköp då eller?
Citera
2016-04-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Menar du hemköp då eller?

Vet inte, handlar inte där. För mycket muslimer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in