• 7
  • 8
2016-04-10, 23:12
Medlem
nobbenss avatar
Alla ni som uppmanar oss att göra än det ena än det andra varför inte för en gångs skull just själva göra det ni vill få utfört - och vips så var jag själv en i mängden uppmanare
Citera
2016-04-11, 11:00
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mecika
Eh... Hört talar om treenigheten?? Förstår du den?
Treenigheten (fadern, sonen och den heliga anden) är alla samma och en.
För att göra det enkelt:

Gud = Gud+Jesus+Heliga anden

Kristna tror inte bara att Jesus är Guds son, han är Gud.

Varken judar eller muslimer erkänner Jesus eller treenigheten, alltså tror dessa religioner inte på samma Gud som kristna!

Den "allmänna kunskapen" och det många av oss fått lära oss i skolan att dessa tre religioner egentligen tror på samma sak är så jäkla bullshit!
De kanske härstammar från gamla testamentet, men det betyder inte att de tror på samma Gud.

Nej, jag är inte kristen för att andra är det.
Nej, jag kommer inte konvertera oavsett om och hur många andra som gör det.
Nej, jag följer min tro och skiter i vad andra tycker om det.
En dag kanske jag blir förföljd och halshuggen pga min tro, skulle islam bli den officiella statsreligionen i Sverige så kan det ske. Jag vill inte bli halshuggen!

Däremot är jag rätt övertygad om att det inte är kristna som har klottrat på ICA i Borlänge
Jo det ÄR samma Gud, du kan inte vara mycket till kristen om du inte inser detta och dina kunskaper i den religion du säger dig tillhöra är skrala.
Både Judendomen, Islam? och Kristendomen dyrkar samma Gud nämligen Abrahams gud, skillnaden är att varken judendomen eller Islam tror Messias (Jesus) kommit ännu.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in