• 1
  • 2
2016-04-09, 09:27
Medlem
Morot91s avatar
Följer en massa inspokonton på instagram med folk som gått ner en massa i vikt och deras resa till ett hälsosamt liv. Någonting som slog mig var att på för och efter bilderna där de gått ner 15-30 kg så ser kroppen bättre ut på efterbilden men ansiktet ser bättre ut på förebilden. Oftast så ser de mycket yngre ut på förebilden och på efterbilden ser de flera år äldre ut i ansiktet och alldeles trött och sliten även om de ler på bilderna. Och då har de gått några månader eller ett år mellan bilderna.

Var beror detta på? jag själv har gått ner nu 7kg på 5 månader och planerar att gå ner 5kg till. Jag har själv inte sett någon skillnad i ansiktet och vill inte bli sliten :/
Citera
2016-04-09, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morot91
Följer en massa inspokonton på instagram med folk som gått ner en massa i vikt och deras resa till ett hälsosamt liv. Någonting som slog mig var att på för och efter bilderna där de gått ner 15-30 kg så ser kroppen bättre ut på efterbilden men ansiktet ser bättre ut på förebilden. Oftast så ser de mycket yngre ut på förebilden och på efterbilden ser de flera år äldre ut i ansiktet och alldeles trött och sliten även om de ler på bilderna. Och då har de gått några månader eller ett år mellan bilderna.

Var beror detta på? jag själv har gått ner nu 7kg på 5 månader och planerar att gå ner 5kg till. Jag har själv inte sett någon skillnad i ansiktet och vill inte bli sliten :/
Du har något på tråden. jag har gått ner 39.5kg och ja jag ser lite äldre ut och något slitnare. vet inte varför. Jag va ju ohälsosamt överviktig förut nu väger jag 95 vilket är mera hälsosamt när man är 189 lång
Citera
2016-04-09, 10:19
Medlem
technoisbests avatar
Du ser bättre ut även i ansiktet när du bränner fett. Det gör att definitionen på kinder/käke/haka träder fram tydligare. Varför tror du modellerna ligger runt 8% kroppsfett?
Citera
2016-04-09, 11:03
Medlem
Fett fyller så klart ut rynkor, desformationer och skavanker i plytet. Rundlagda personer har ju ofta barnsligare ansiktsdrag. Till en viss gräns och ålder så klart. Till slut faller det ju ihop.
Citera
2016-04-09, 11:05
Medlem
Ansiktets knotor framträder och huden blir rynkigare (så även på resten av kroppen, vilket ofta blir väldigt tydligt efter en graviditet). Huden är som bekant kroppens största organ och det tar ett tag för den att anpassa sig. Det är nog åtminstone en del av förklaringen tror jag.
Citera
2016-04-09, 11:29
Medlem
Plufsighet är väl kopplat till barn och ungdom typ? I andiktet iaf. Sedan som någon nämnde fyller fett ut rynkor och annat skit. Men låt inte sådant stoppa dig från att vara hälsosam, träna på och ät nyttigt! Ta hand om ditt ansikte extra med rengöring+lotion för att förebygga extra kanske
Citera
2016-04-09, 11:37
Medlem
technoisbests avatar
Pratar vi tjejer eller killar? Jag tycker att killar ser bättre ut på låg bf, men tjejer ska ha lite cushion for da pushin.
Citera
2016-04-09, 12:04
Medlem
sfrges avatar
Citat:

Jag har också fått ett smalare ansikte sen jag började träna. Kinderna lite insjunkna så där. Tycker också att man kan se lite äldre ut men hellre det än att vara 30 plus och ha kinder som Dizzy Gillespie.
Citera
2016-04-09, 12:45
Medlem
Citat:

De personerna går oftast ner för snabbt, med alltför hård träning samt med alltför snål diet vilket medför att ex huden inte prioriteras av kroppens fördelning av näringsämnen.

Om du håller en sund och långsiktlig viktnedgång så lär du inte få någon slapp och rynkig hy, inte av viktnedgången i alla fall.
Citera
2016-04-09, 14:23
Medlem
Det stämmer verkligen. En kompis till mig gick ner säkert över 20 kilo och gick från att vara söt till att se ut som en sleten knarkare. Men själv verkade hon nöjd och fick världens självförtroende och det är ju bra, men jag förstår inte varför kroppen betyder allt för vissa medan ansiktet inte verkar vara viktigt? Jag tycker man ser på många (kvinnliga framförallt) pt och body builders att dem ser så rynkiga ut för sin ålder. För mig är det viktigare att se ung och fräsch ut länge än att ha stenhård kropp.
Citera
2016-04-09, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
De personerna går oftast ner för snabbt, med alltför hård träning samt med alltför snål diet vilket medför att ex huden inte prioriteras av kroppens fördelning av näringsämnen.

Om du håller en sund och långsiktlig viktnedgång så lär du inte få någon slapp och rynkig hy, inte av viktnedgången i alla fall.

Tack för ditt inlägg med pseudovetenskap. Referera gärna till en vetenskaplig artikel när du fläskar på med "fakta". Annars så antar jag att du endast pratar skit.
Citera
2016-04-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Tack för ditt inlägg med pseudovetenskap. Referera gärna till en vetenskaplig artikel när du fläskar på med "fakta". Annars så antar jag att du endast pratar skit.

Varför skulle jag bry mig om vad du antar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in