• 1
  • 2
2016-04-09, 19:28
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Det stämmer verkligen. En kompis till mig gick ner säkert över 20 kilo och gick från att vara söt till att se ut som en sleten knarkare. Men själv verkade hon nöjd och fick världens självförtroende och det är ju bra, men jag förstår inte varför kroppen betyder allt för vissa medan ansiktet inte verkar vara viktigt? Jag tycker man ser på många (kvinnliga framförallt) pt och body builders att dem ser så rynkiga ut för sin ålder. För mig är det viktigare att se ung och fräsch ut länge än att ha stenhård kropp.

Ansiktet är också viktigt, och generellt sett ser ansiktet bättre ut om man har en låg fettprocent. Det är visserligen en smakfråga, men de flesta modeller har som sagt väldefinierade ansikten.
Citera
2016-04-09, 19:41
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Varför skulle jag bry mig om vad du antar?
För det du skriver är skitsnack?

När man tappar fett i ansiktet blir allt tydligare, alla konturer och vad nu. Man ser äldre ut då. Dåligt exempel, men kolla bodybuilder tjejer på hög nivå, när dom tävlar ser dom nästan ut som män och offseason? Nästan som tjejer igen, lite grövre drag som kinder och näsa, men annars så!
Citera
2016-04-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
För det du skriver är skitsnack?

När man tappar fett i ansiktet blir allt tydligare, alla konturer och vad nu. Man ser äldre ut då. Dåligt exempel, men kolla bodybuilder tjejer på hög nivå, när dom tävlar ser dom nästan ut som män och offseason? Nästan som tjejer igen, lite grövre drag som kinder och näsa, men annars så!

Det jag skrev är logiskt. Går man ner i vikt för snabbt får man överflödig hud eftersom huden inte hinner dra ihop sig tillräckligt snabbt samt tränar man för hårt ser man sliten ut. Om detta är skitsnack så varsågod och motbevisa mig med era fantastiska vetenskapliga artiklar.
Citera
2016-04-10, 17:14
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det jag skrev är logiskt. Går man ner i vikt för snabbt får man överflödig hud eftersom huden inte hinner dra ihop sig tillräckligt snabbt samt tränar man för hårt ser man sliten ut. Om detta är skitsnack så varsågod och motbevisa mig med era fantastiska vetenskapliga artiklar.
Har du någonsin sett att kinderna hänger på en fd tjockis? Huden på magen gör det, men fan ta mig inte i ansikten.

Det är väl ändå du som ska komma med "fantastiska vetenskapliga artiklar" först? För jag antar att du har belägg på dina påståenden?
Citera
2016-04-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Har du någonsin sett att kinderna hänger på en fd tjockis? Huden på magen gör det, men fan ta mig inte i ansikten.

Det är väl ändå du som ska komma med "fantastiska vetenskapliga artiklar" först? För jag antar att du har belägg på dina påståenden?

Det är ingen jävla bulldog vi pratar om, klart ansiktshud blir lite slappare vid viktnedgång men inte lika tydligt som en mage ex för magen genomgår mycket kraftigare förändring än ansiktet.

Nej jag bemödar mig inte att leta upp fantastiska vetenskapliga artiklar om detta, det räcker med sunt förnuft för att inse att hud som varit utsträckt och anpassat sig efter underhudsfett tar tid på sig att anpassa sig om fettet minskar i för snabb takt än vad huden hinner dra ihop sig, om den ens gör det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in