Jag hade husrannsakan för en vecka sen, o de hittade inget olagligt. Men jag har två narkotikaklassade mediciner, o jag hade ca 30-40 st tabletter kvar, men upptäckte att det bara var 10-15 kvar efteråt.
Inte kan det väl vara så att polisen tog dem? För eget bruk, eller för att analysera dem. Ok, om de tog dem för att analysera dem, men apoteksetiketten satt ju på burken.
Jag hade husrannsakan för en vecka sen, o de hittade inget olagligt. Men jag har två narkotikaklassade mediciner, o jag hade ca 30-40 st tabletter kvar, men upptäckte att det bara var 10-15 kvar efteråt.
Inte kan det väl vara så att polisen tog dem? För eget bruk, eller för att analysera dem. Ok, om de tog dem för att analysera dem, men apoteksetiketten satt ju på burken.
Det finns ju en viss risk att du räknat lite tokigt nu igen.
Jag har en ny fråga (det är jag som var "Mulla Krekar"). Får polisen neka en sin medicin? T.ex. spärrade dom av min bostad i två dagar, där jag hade mina mediciner som jag behöver, men de sa att jag får ta det med min läkare. Det är näst intill omöjligt att komma i kontakt med sin överarbetande läkare?
Sen var det liiite märkligt, eftersom första gången jag blev inlåst, så sa jag också att jag behövde mina mediciner, o då slängde de in en plastkasse med all min medicin (även de narkotikaklassade bensodiazepinerna) som jag hade hemma (ett stort lager) till mig i cellen. Får dom göra så? Jag trodde inte man fick ha hand om sina mediciner själv när man är arresterad?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!