2016-04-15, 14:07
Medlem
För 10 miljoner skulle jag gjort det mesta tom sugit av Bert Karlsson.

Med 10 miljoner däremot skulle jag inte göra några större förändringar mer än att lägga ner jobbandet till förmån för egna projekt som på tid kanske skulle kunna generera en intäkt i sig.
Citera
2016-04-15, 14:39
Medlem
Yr.kands avatar
Fejka min död och flytta till Kambodja.
Citera
2016-04-17, 12:43
Medlem
Javalangs avatar
Jag hade lagt ungefär två miljoner på en lägenhet och investerat sju miljoner i långsiktiga, stabila bolag med bra utdelningstillväxt. Jag hade åkt på en långresa under sommaren och uppdaterat min garderob rejält, köpt snygga kläder som håller länge. Lagt det som blir över (några hundratusen) på ett sparkonto eller i räntepapper. Sedan hade jag inte tänkt mer på pengarna.
Citera
2016-04-17, 12:44
Medlem
Memmajemmas avatar
Jag hade betalat tillbaka min CSN-skuld. Köpt en schysst lägenhet plus en kolonistuga i närheten.
Citera
2016-04-17, 12:54
Medlem
Betalat av bostadslån m.m, renoverat lite därhemma, gå ner rejält i arbetstid plus lite mer guldkant på tillvaron typ resor, osv.
Skänka bort lite till välgörande ändamål.
Citera
2016-04-22, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoseMourinho
Vad skulle du gjort för 10 miljoner?

Jag kan inte tänka mig något alls, man kommer aldrig bli sexuellt utsvulten eftersom man bara kan ta hit en 20-30 årig thailändska om man vill ha sex när man blir gammal... Så att satsa speciellt mycket pengar på riktig prostitution blir det inte frågan om eftersom man bara kan ta hit en thailändska när man känner för det. (Dock kommer det inte hända närmsta 10-20 åren).

Visst, kanske någon snygg bil och en OK lägenhet för 1-2 miljoner... Sen har vi kvar 8 miljoner, vad gör man då?

Vad skulle ni gjort för 10 miljoner?

Du skulle vara utblottad efter ett år igen, man kan göra sin framtid kanske trygg med 10 miljoner, man kan ha ganska roligt kortvarigt för 10 miljoner.
Citera
2016-04-22, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yr.kand

Så att allmänna arvsfonden fick pengarna?
Citera
2016-04-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yr.kand

Går ju att flytta dit utan att fejka sin egen död vetdu.
Citera
2016-04-22, 16:52
Betala av alla mina skulder. Sen sälja min lägenhet. Efter det flytta till typ australien och sätta resten av pengarna som är kvar på sparkonto( och försöka göra någon vettig investering )
Citera
2016-04-22, 21:15
Medlem
ormbitens avatar
Tio miljoner hade jag använt till att försöka skapa tio nya miljoner och sen hade jag använt dessa tjugo miljoner till att skapa tjugo nya miljoner och för dessa fyrtio miljoner hade jag försökt skapa fyrtio nya miljoner, sen kanske jag hade varit nöjd och börjat leva för pengarna...

Men med lagen om alltings jävlighet så hade det väl tagit så lång tid att skapa alla dessa miljoner så jag hade väl varit 80 bast och stått med ena foten i kistan.

Nej fan jag tror jag ändrar mitt svar, med tio miljoner hade jag nog placerat alltihop i utdelningsaktier och gått ned till typ 30 procents arbetstid och försökt njuta lite av det värdefulla och korta liv som vi alla har...

(Förlorade en förälder häromdagen, och med det så påminns man om att pengar är inte allt här i livet)
Citera
2016-04-22, 22:18
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Investerat i en lägenhet i Stockholm för ca 4 miljoner, Investerat 4 miljoner i aktier, betalat skulder/ge bort 1 miljon och sen tagit ledigt 1-2 år för att resa jorden runt.
Citera
2016-04-23, 20:33
Medlem
Skaffa ett lite större flygplan för att förflytta sig och bo i (Alperna ena dan och Medelhavet nästa), men det mesta skulle lugnt få arbeta vidare för att täcka eventuella utgifter på resmålen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in