Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-05, 14:12
  #1
Avstängd
Hotgrandmas avatar
Tjenare! Har länge tyckt att min bror på 21 år är lite skum. Han har ingen diagnos men ni på Flashback kanske kan hjälpa mig? Ska försöka förklara hur han är.

• Klarar inte av att skynda sig. T.ex. att han måste tvätta sig under armarna när det brinner. (extrem överdrivning).

• Klarar inte av att tänka på två saker samtidigt.

• Missar ständigt tider.

• Skyller på andra när något går fel.

• Säger mot sig själv i argument.

• Ger tips i ämnen han kan noll om.

• Hoppat av skolan.

• Bor hos föräldrarna.

• Arbetslös.

• Tittar på Anime. Det kanske inte låter så sjukt men det är inte ovanligt att man hittar hans mobil på toan men Mangaporr öppen.

• Är bossig.

• Ser allmänt läskig ut och går omkring med händerna bakom ryggen, puffar upp överkroppen, sträcker på sig (även fast han ser ut som en 2 meter lång flygekorre) och pratar "adligt". Dvs gammelsvenska och onödiga ord.

Nu kanske ni säger att han är lite efter men det som förvånar mig är att han är skitsmart. Han kan onödigt mycket om datordelar, teknik överlag och biologi. Han är även en jävel på att rita brudar.

Vad kan det vara för fel på honom?
Citera
2016-04-05, 14:36
  #2
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotgrandma
Tjenare! Har länge tyckt att min bror på 21 år är lite skum. Han har ingen diagnos men ni på Flashback kanske kan hjälpa mig? Ska försöka förklara hur han är.

• Klarar inte av att skynda sig. T.ex. att han måste tvätta sig under armarna när det brinner. (extrem överdrivning).

• Klarar inte av att tänka på två saker samtidigt.

• Missar ständigt tider.

• Skyller på andra när något går fel.

• Säger mot sig själv i argument.

• Ger tips i ämnen han kan noll om.

• Hoppat av skolan.

• Bor hos föräldrarna.

• Arbetslös.

• Tittar på Anime. Det kanske inte låter så sjukt men det är inte ovanligt att man hittar hans mobil på toan men Mangaporr öppen.

• Är bossig.

• Ser allmänt läskig ut och går omkring med händerna bakom ryggen, puffar upp överkroppen, sträcker på sig (även fast han ser ut som en 2 meter lång flygekorre) och pratar "adligt". Dvs gammelsvenska och onödiga ord.

Nu kanske ni säger att han är lite efter men det som förvånar mig är att han är skitsmart. Han kan onödigt mycket om datordelar, teknik överlag och biologi. Han är även en jävel på att rita brudar.

Vad kan det vara för fel på honom?

Asperger. Eller curlad.
Citera
2016-04-05, 14:40
  #3
Medlem
Pripps3.5s avatar
Jag tycker att han verkar vara en skön och avslappnad typ.
Varför ge diagnoser till allt och alla?
Vad ger han dig och andra för problem?
Och inte minst, vad har/upplever han sig själv ha för problem?
Citera
2016-04-05, 14:51
  #4
Medlem
Asperger
Citera
2016-04-05, 16:01
  #5
Medlem
RoryMercurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotgrandma
Tjenare! Har länge tyckt att min bror på 21 år är lite skum. Han har ingen diagnos men ni på Flashback kanske kan hjälpa mig? Ska försöka förklara hur han är.

• Klarar inte av att skynda sig. T.ex. att han måste tvätta sig under armarna när det brinner. (extrem överdrivning).

• Klarar inte av att tänka på två saker samtidigt.

• Missar ständigt tider.

• Skyller på andra när något går fel.

• Säger mot sig själv i argument.

• Ger tips i ämnen han kan noll om.

• Hoppat av skolan.

• Bor hos föräldrarna.

• Arbetslös.

• Tittar på Anime. Det kanske inte låter så sjukt men det är inte ovanligt att man hittar hans mobil på toan men Mangaporr öppen.

• Är bossig.

• Ser allmänt läskig ut och går omkring med händerna bakom ryggen, puffar upp överkroppen, sträcker på sig (även fast han ser ut som en 2 meter lång flygekorre) och pratar "adligt". Dvs gammelsvenska och onödiga ord.

Nu kanske ni säger att han är lite efter men det som förvånar mig är att han är skitsmart. Han kan onödigt mycket om datordelar, teknik överlag och biologi. Han är även en jävel på att rita brudar.

Vad kan det vara för fel på honom?

För det första så är inte anime porr det kallas för hentai

Diagnos? Normal avslappnad snubbe någon jag skulle kunna hänga med
Citera
2016-04-05, 18:20
  #6
Avstängd
Hotgrandmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoryMercury
För det första så är inte anime porr det kallas för hentai

Diagnos? Normal avslappnad snubbe någon jag skulle kunna hänga med
Jag skrev mangaporr, det är inte Hentai ditt riksmongo.
Citera
2016-04-05, 18:32
  #7
Medlem
Browngreeneyess avatar
Säger som dom andra aspergers syndrom. Personer med asperger har ofta något special område som dom är väldigt briljanta på och oftast socialt inkompetenta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback