Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-04, 14:38
  #13
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Ja, jag vet att jag befinner mig i Ufologi. Vet du om att du inte befinner dig i "Egna texter"?
Gör du inte anspråk på faktisk kontakt är hela trådstarten ett fiktivt verk.
Vilka frågor ska vi kunna ställa dig som utvecklar tråden, om det från och med nu bara är dina svar på våra frågor som kommer att presenteras, istället för dina tolkningar av en utomjordings svar på frågor?

Skillnaden är uppenbar och ansenlig.

1. Kan du förklara vad som innefattas i Ufologi-gruppen så ska jag i framtiden respektera denna separation.

2. Med "faktiskt kontakt" menar du att endast trådar där människor har primärdata av UFO, får skapas i denna grupp?

3. Jag skriver, men svaren är mer av citatöversättningar från endera Nameeda eller Kommittén som källa. Detta får inte göras?

Är detta "din" grupp, har jag av misstag trampat mig in på ditt territorie? Eller är det inte tillräckligt mycket "fakta" för att passa denna grupp? Eftersom alla videos, texter, bilder på endera UFO eller Aliens aldrig håller vetenskapligt så undrar jag vilken nivå av "bevismaterial" som krävs för att klassificera sig i denna grupp.
2016-04-04, 14:42
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
3. Jag skriver, men svaren är mer av citatöversättningar från endera Nameeda eller Kommittén som källa. Detta får inte göras?

Har du åter igen kontakt med utomjordingar och frågor kan ställas?
2016-04-04, 14:49
  #15
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Har du åter igen kontakt med utomjordingar och frågor kan ställas?

Jag har kontakt med mediumet som har kontakten med Utomjordingar, "spirits", och våra skyddsänglar. När du säger "åter kontakt" antyder det att kontakten har brutits. Kontakten kan aldrig brytas. Vi har alla kontakt med utomjordningar och "spirits", även du och jag.

Jag har haft mental kontakt flera gånger, men kan ännu inte kanalisera men tränar på det.
2016-04-04, 14:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Jag har kontakt med mediumet som har kontakten med Utomjordingar, "spirits", och våra skyddsänglar. När du säger "åter kontakt" antyder det att kontakten har brutits. Kontakten kan aldrig brytas. Vi har alla kontakt med utomjordningar och "spirits", även du och jag.

Jag har haft mental kontakt flera gånger, men kan ännu inte kanalisera men tränar på det.

Då så. Jag upprepar mina frågor och du kan vänta med att skriva svaren tills mediumet varit i kontakt med utomjordingarna som besvarat dem.

Hur bygger vi en maskin som tillåter oss färdas fortare än ljuset och behålla kontinuitet, om möjligt? Bifoga ritningar.
P=NP?
Hur säkrar vi att AGI alltid handlar i mänsklighetens subjektiva bästa intresse?
2016-04-04, 15:26
  #17
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Då så. Jag upprepar mina frågor och du kan vänta med att skriva svaren tills mediumet varit i kontakt med utomjordingarna som besvarat dem.

Hur bygger vi en maskin som tillåter oss färdas fortare än ljuset och behålla kontinuitet, om möjligt? Bifoga ritningar.
P=NP?
Hur säkrar vi att AGI alltid handlar i mänsklighetens subjektiva bästa intresse?

Liknande frågor har ställts tidigare och både Kommittén och ET's svarar liknande - Att det inte ligger i människans intresse att "de" hjälper "oss" eller att de inte kan hindra vår fria vilja att utvecklas så som vi vill "ostört" av yttre faktorer. Förklaringar och "ritningar" på hur deras skepp fungerar har dock redan givits. Människan har flera UFO som "vi" försökt dekonstruera och "omtillverka" under många decennier.

Så trots att jordens smartaste ingenjörer har haft tillgång till UFO-farkoster, har de inte förstått hur den fungerar, ännu mindre tillverka en, så vad för värde skulle det ha dig?

Men jag avläser två känslor hos dig. Den ena är att du är irriterad över denna tråd, mig och alla andra "idioter" som inte ger dig information på det sätt du önskar. Det är förståeligt. Någonstans söker du bevis och ännu en fiktiv texttråd på flashback som påstår sig vara sann UFO-material gör inte ditt humör bättre. Jag kan inte göra något åt det men det gör inte "intervjun" mindre sann.

Det andra är att du känner trygghet i att vara teknokrat och naturvetare och använder din "kunskap" för att vara nedlåtande (som en belöning till dig själv att må bättre) eller tvinga fram andra att fungera i din värld. Inget av dem fungerar på mig. Jag respekterar dig mycket högt, trots att jag vare sig vet hur du ser ut eller vet vad du heter. Du skulle lika gärna kunna vara en närbelägen granne i samma stad.

Vi människor vet redan genom intuition att vi inte är ensamma så sökandet efter bevis är för att hjärnan och hjärtat är separerat av sociala normer och fel lärande.

En bra början är att acceptera det faktum att de flesta människor är ärliga människor med ärliga avsikter. Vad har vi i rymden att göra när vi inte ens kan respektera andra människor i samma land, med samma språk, i samma forum i samma undergrupp.

Må väl!
2016-04-04, 15:42
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Liknande frågor har ställts tidigare och både Kommittén och ET's svarar liknande - Att det inte ligger i människans intresse att "de" hjälper "oss" eller att de inte kan hindra vår fria vilja att utvecklas så som vi vill "ostört" av yttre faktorer. Förklaringar och "ritningar" på hur deras skepp fungerar har dock redan givits. Människan har flera UFO som "vi" försökt dekonstruera och "omtillverka" under många decennier.

Vad vet de om vad som ligger i människans intresse - är de människor?
Tekniska frågor kan förstås ersättas med medicinska - ligger det inte heller i människans intresse att bota plötslig spädbarnsdöd, cancer eller HIV?
Endast en moraliskt förtappad ras skulle förespråka den positionen.

Var finns dessa UFOn, varför har jag aldrig hört talas om dem? Varför rekryterade de en konspirationsteoretiker för att tala för ett medium som talar för en utomjordisk ras när de rimligtvis besitter bättre kommunikationsförmåga än du?

Tangentbordspsykologin hoppar jag över, fel forumsektion.
2016-04-04, 15:56
  #19
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Vad vet de om vad som ligger i människans intresse - är de människor?
Tekniska frågor kan förstås ersättas med medicinska - ligger det inte heller i människans intresse att bota plötslig spädbarnsdöd, cancer eller HIV?
Endast en moraliskt förtappad ras skulle förespråka den positionen.

Var finns dessa UFOn, varför har jag aldrig hört talas om dem? Varför rekryterade de en konspirationsteoretiker för att tala för ett medium som talar för en utomjordisk ras när de rimligtvis besitter bättre kommunikationsförmåga än du?

Tangentbordspsykologin hoppar jag över, fel forumsektion.

1. De vet mer om människan än människan, precis som vi vet mer om myror än myror - JA
2. Cancer och HIV är självskapat - Det vi skapat, det är upp till oss att lösa
3. Plötslig spädbarnsdöd är ett val av de själar som är inblandade - Vi har absolut makt i alla frågor, även döden. Vi väljer när vi ska dö hur konstigt det än låter.
4. De älskar dig oavsett om du anser dem moraliskt förtappade. De förstår dina mentala blockeringar.
5. Det du inte hört talas om, finns inte? US Army kan inte ha en hemlighet du inte känner till? En vanlig besserwisser-fråga är "Hur kan teknologiskt överlägsna utomjordningar öht störta på jorden?". Dvs, om man kan konstruera ett rymdskepp kan man inte göra misstag och olyckor kan inte hända. Bara i vår egen övertygelse blir sådana påståenden sanna.
6. Vem är konspirationsteoretikern? Hur "borde" de kommunicera enligt dig? Vad skulle få dig att känna dig övertygad?

Må väl.
2016-04-04, 16:28
  #20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
6. Vem är konspirationsteoretikern? Hur "borde" de kommunicera enligt dig? Vad skulle få dig att känna dig övertygad?

Må väl.


Varför väljer "de" att kommunicera i intervjuform via ett medium som försörjer sig på att skriva böcker om när han kommunicerar i intervjuform med döda kändisar och även kommunicerar i intervjuform med "skyddsänglar"..?

Tänker aliens alltid precis som döda kändisar och änglar eller var det bara en slump att såväl aliens som "Guardian Angels" ( (FB) Fråga mig allt om det kommande Polskiftet via ett medium som talar med GAG), Elvis Presley och Tuthankamon föredrar att kommunicera med just detta holländska medium?
2016-04-04, 16:50
  #21
Moderator
Humbugs avatar
(FB) Intervju med en Utomjording: "Vad gör ni på och kring Jorden?"
Tråd låst
/mod
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback