Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-15, 07:49
  #1
Medlem
mryangs avatar
Jag kommunicerar med ett medium som talar med våra GAG - Guardian Angel Guides - våra guider från den spirituella världen. De kallar sig själva för "Kommittén" och det är så jag kommer att fortsätta att kalla dem. De har något viktigt att säga till mänskligheten angående det skifte jorden är inne i just nu.

Han frågar och änglarna svarar. Dina frågor relaterade till denna händelse kommer att besvaras här.

SAMMANFATTNING
Jorden är inne, har varit och kommer att fortsätta i många decennier framöver i ett skifte av de magnetiska polerna. Skiftet är nu, det blir mer och mer dramatiskt och för att undvika kaos och destruktion vill våra Guardians förvarna oss, skydda oss och informera att det blir först dåligt men sedan blir det bättre. Vi ska helt enkelt "chilla".

VAD ÄR ETT POLSKIFTE?
Universum har cykler, precis som allt annat där energi görs och förgörs konstant. Just nu leker solen av sig och detta påverkar jorden. Solens egen magnetiska kärna flyttas och moder jord har inget annat väl än att följa med. I samband med perioden att polerna skiftas ser vi jordbävningar, Tsunamis, Vulkanutbrott, Fåglar som flyger fel, valar som strandar och ökad aktivitet i jorden rent allmänt är allt en effekt av detta. Förändringarna kan ses nu. Effekterna är globala.

VAD KOMMER MER ATT HÄNDA?
Jorden kommer inom kort (de säger ej exakt när mer än att förändringen sker nu) att påverkas av en massiv CME - Utskjutning av elektromagnetisk strålning från solens korona som kommer att påverka världens elektronik och satelliter. Detta kommer - tillsammans med den nedåtgående finansiella marknaden - att medföra ekonomiska och praktiska svårigheter att genomföra kommers. Faktiskt till den milda grad att våra guider förutspår en total förändring i hela vårt samhälle där regeringar kommer att kollapsa men vi väljer själva om vi ska lösa framtiden med anarki eller samarbete.

VAD SKA VI GÖRA?
Förbereda oss mentalt. Lära oss att det här är oundvikligt. Samarbeta och öppna "gränser". Skala ner våra liv. Tänka mer på familjen. Börja odla själv. Låna mindre. Köp mindre av det du inte behöver och mer av det du VERKLIGEN behöver. Om du vill. Men viktigast - mental förberedelse.

FINNS PLANET X? NIBIRU? FÖRGÖRAREN?
Det finns säkert en Planet X, men den finns inte här och den kommer inte att vara en faktor för polskiftet.

ÄR DETTA SANT? GUARDIAN ANGELS? SKYDDSÄNGLAR? LÅTER SOM EN SAGOBOK.
Ja, sant. Skyddsänglarna finns omkring oss hela tiden. Har du någon gång upplevt något beskyddande? Har du upplevt att någon vill hjälpa dig eller kommuniera med dig som verkat "övernaturligt"? Det är de som "kommunicerar". Det är inte samma sak som att de ger dig fördelar. De ger dig inte nästa veckas lottonummer.

Många människor känner redan till det här, men det är dags för den stora massan att ta "klivet över". Erkänna existensen av liv bortom vår planet och vår dimension. Jag säger inte att steget är enkelt, men med din egen övertygelse som kraft finner alla sitt sätt.

KAN JAG BEVISA DETTA?
Jag kan inte bevisa existensen av sydpolen för jag har aldrig varit där. Men något säger mig att den finns ändå. Sanningen behöver inga bevis och du väljer själv vad du vill tro på.

Men det kostar inget. Jag säljer ingen bok. Ingen DVD. Kan jag hjälpa en själ blir jag glad. Jag förstår helt och fast att 99% kommer anse att jag är en idiot. Det är en risk jag är beredd att ta för nyttan som det kan ge.

Jag vill inte att folk ska bygga en bunker. Börja preppa som galningar. Bara att förbereda sig mentalt. DET ÄR DET ENDA.

Vad har du att förlora på det? Är världen inte konstig nog för att se att det behövs en förändring?

FÖRSTA STEGET
Ett första steg i förståellen är att inse att vi är inte ensamma i Universum. Det är en bra början för polskiftet händer - och precis som en Tsunami, tar den lite hänsyn till vad som finns i dess väg. Acceptera och följ med. Det här blir din livs resa.
__________________
Senast redigerad av mryang 2016-02-15 kl. 08:45.
2016-02-15, 07:57
  #2
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Universum har cykler, precis som allt annat där energi görs och förgörs konstant.

Termodynamikens första huvudsats (energiprincipen): Energi kan varken skapas eller förstöras....
Gäller inte den i andevärlden?
2016-02-15, 08:11
  #3
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Termodynamikens första huvudsats (energiprincipen): Energi kan varken skapas eller förstöras....
Gäller inte den i andevärlden?

Energi är tanke. Tanke är energi. I andevärlden så också i vår värld.
2016-02-15, 08:49
  #4
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Jag kommunicerar med ett medium som talar med våra GAG - Guardian Angel Guides - våra guider från den spirituella världen. De har något viktigt att säga till mänskligheten angående det skifte jorden är inne i just nu.

Han frågar och änglarna svarar. Dina frågor relaterade till denna händelse kommer att besvaras här.

SAMMANFATTNING
Jorden är inne, har varit och kommer att fortsätta i många decennier framöver i ett skifte av de magnetiska polerna. Skiftet är nu, det blir mer och mer dramatiskt och för att undvika kaos och destruktion vill våra Guardians förvarna oss, skydda oss och informera att det blir först dåligt men sedan blir det bättre. Vi ska helt enkelt "chilla".

VAD ÄR ETT POLSKIFTE?
Universum har cykler, precis som allt annat där energi görs och förgörs konstant. Just nu leker solen av sig och detta påverkar jorden. Solens egen magnetiska kärna flyttas och moder jord har inget annat väl än att följa med. I samband med perioden att polerna skiftas ser vi jordbävningar, Tsunamis, Vulkanutbrott, Fåglar som flyger fel, valar som strandar och ökad aktivitet i jorden rent allmänt är allt en effekt av detta. Förändringarna kan ses nu. Effekterna är globala.

VAD KOMMER MER ATT HÄNDA?
Jorden kommer inom kort (de säger ej exakt när mer än att förändringen sker nu) att påverkas av en massiv CME - Utskjutning av elektromagnetisk strålning från solens korona som kommer att påverka världens elektronik och satelliter. Detta kommer - tillsammans med den nedåtgående finansiella marknaden - att medföra ekonomiska och praktiska svårigheter att genomföra kommers. Faktiskt till den milda grad att våra guider förutspår en total förändring i hela vårt samhälle där regeringar kommer att kollapsa men vi väljer själva om vi ska lösa framtiden med anarki eller samarbete.

VAD SKA VI GÖRA?
Förbereda oss mentalt. Lära oss att det här är oundvikligt. Samarbeta och öppna "gränser". Skala ner våra liv. Tänka mer på familjen. Börja odla själv. Låna mindre. Köp mindre av det du inte behöver och mer av det du VERKLIGEN behöver. Om du vill. Men viktigast - mental förberedelse.

FINNS PLANET X? NIBIRU? FÖRGÖRAREN?
Det finns säkert en Planet X, men den finns inte här och den kommer inte att vara en faktor för polskiftet.

ÄR DETTA SANT? GUARDIAN ANGELS? SKYDDSÄNGLAR? LÅTER SOM EN SAGOBOK.
Ja, sant. Skyddsänglarna finns omkring oss hela tiden. Har du någon gång upplevt något beskyddande? Har du upplevt att någon vill hjälpa dig eller kommuniera med dig som verkat "övernaturligt"? Det är de som "kommunicerar". Det är inte samma sak som att de ger dig fördelar. De ger dig inte nästa veckas lottonummer.

Många människor känner redan till det här, men det är dags för den stora massan att ta "klivet över". Erkänna existensen av liv bortom vår planet och vår dimension. Jag säger inte att steget är enkelt, men med din egen övertygelse som kraft finner alla sitt sätt.

KAN JAG BEVISA DETTA?
Jag kan inte bevisa existensen av sydpolen för jag har aldrig varit där. Men något säger mig att den finns ändå. Sanningen behöver inga bevis och du väljer själv vad du vill tro på.

Men det kostar inget. Jag säljer ingen bok. Ingen DVD. Kan jag hjälpa en själ blir jag glad. Jag förstår helt och fast att 99% kommer anse att jag är en idiot. Det är en risk jag är beredd att ta för nyttan som det kan ge.

Jag vill inte att folk ska bygga en bunker. Börja preppa som galningar. Bara att förbereda sig mentalt. DET ÄR DET ENDA.

Vad har du att förlora på det? Är världen inte konstig nog för att se att det behövs en förändring?

FÖRSTA STEGET
Ett första steg i förståellen är att inse att vi är inte ensamma i Universum. Det är en bra början för polskiftet händer - och precis som en Tsunami, tar den lite hänsyn till vad som finns i dess väg. Acceptera och följ med. Det här blir din livs resa.

Att solens magnetfält vänder har inget (eller ytterst lite) med jordens förestående polskifte att göra. Solen skiftar poler ungefär var 11:e år (senast 2013 tror jag) medan jorden inte har polskiftat på 780.000 år...

Edit: ett polskifte på jorden beräknas för övrigt ta några tusen år...
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-02-15 kl. 08:57.
2016-02-15, 08:58
  #5
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Energi är tanke. Tanke är energi. I andevärlden så också i vår värld.

Det var inget svar på frågan.
2016-02-15, 09:01
  #6
Medlem
Strandhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Låna mindre. Köp mindre av det du inte behöver och mer av det du VERKLIGEN behöver.

Varför ska man låna mindre? Om regeringarna kommer att falla är det väl bra att låna så mycket som möjligt och lägga pengarna på prepping?

Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Energi är tanke. Tanke är energi. I andevärlden så också i vår värld.

Det jag tror Snakeplissken försöker säga är att du har ett sakfel i din predikan. Eftersom energi inte kan försvinna utan bara omvandlas, så är det inte helt korrekt att påstå att universum har cykler där energi förstörs. Såvida du inte kringgår de regler vi har gällande fysik.
2016-02-15, 10:26
  #7
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var inget svar på frågan.

Om en tanke kan skapas, så kan också energi.
Om en tanke kan förstöras så kan också energi.

Kommittén bryr sig föga om rådande mänskliga uppfattningar.
De ger sin kärlek och omtanke till alla människor oavsett hur denne väljer att se sin värld.
2016-02-15, 10:32
  #8
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strandhugg
Varför ska man låna mindre? Om regeringarna kommer att falla är det väl bra att låna så mycket som möjligt och lägga pengarna på prepping?

Det jag tror Snakeplissken försöker säga är att du har ett sakfel i din predikan. Eftersom energi inte kan försvinna utan bara omvandlas, så är det inte helt korrekt att påstå att universum har cykler där energi förstörs. Såvida du inte kringgår de regler vi har gällande fysik.

Lån ökar skuldbördan. Skuldbördans storlek indikerar vad vi lovar framtiden ska ska prestera utan att veta om det går eller inte. Det är ett val för varje individ att göra det denne ser som mest lämpat för de framtida omvälvningarna. Att arbeta tillsammans är den rådande bilden och det som främjar mänskligheten med störst nytta.

Preppning är i längden helt meningslöst. Permanent förändring av livsstil och bejakandet av detta blir ett oundvikligt faktum. När människor i stort inser detta kommer vändningen att ske.
2016-02-15, 11:50
  #9
Medlem
I have to respond in English.

1. Will there be a third anti-Christ and if so when?

2. Was Edgar Caye wrong about his earth changes predictions and if so why?

3. When will these earth changes be complete? Approximately, at what time in the future?
2016-02-15, 12:17
  #10
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
I have to respond in English.

1. Will there be a third anti-Christ and if so when?

2. Was Edgar Caye wrong about his earth changes predictions and if so why?

3. When will these earth changes be complete? Approximately, at what time in the future?

1. No
2. No - but the timing is always very difficult and in reality not important. The shift is progressing and we will note in due time. Mental awareness is the key; to understand that improvements will win albeit hardship will be experienced.
3. The progression of the actual shift is ongoing as we speak - Earth devastation will increase in effect the fall of 2016 (my note: the committée is hesitant to give ANY dates or give advantages to anyone unless given to everyone and that is not going to happen). The social shift will be an effect of both the changes of earth but also the economic down turn. We will see a major change of society, grow and prosper within the next two decades.

Other predictions by the Committée:
- Huge Earthquakes in the Los Angeles Area
- Devastation in Egypt (of some kind, not specified)
- Coastal landmass in many places will be flooded, however - not caused by tsunamis but of melted polar ice - about 0,5% of the total landmass of Earth will be under water but this will take plenty of time and people will have time to move.
- Satellite navigation will be rendered useless as a HUGE Solar CME will penetrate the magnetoshpere
- Birth will decline as the solar radiation will inhibit our ability to reproduce
- A new kind of battery, using high-voltage devices will be the energy source of the future
- A new kind of High Altitude Helium Balloon will be used instead of commercial airplanes as oil price will sky rocket - This balloon will use NO FUEL (but will still be expensive)
- Above mentioned technologies will evolve rapidly as a substitute of the oil problem.
__________________
Senast redigerad av mryang 2016-02-15 kl. 12:20.
2016-02-15, 12:18
  #11
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
FINNS PLANET X? NIBIRU? FÖRGÖRAREN?
Det finns säkert en Planet X, men den finns inte här och den kommer inte att vara en faktor för polskiftet.


Varför kan inte en kommitté bestående av allvetande andevarelser svara på denna fråga?

Finns det några som helst skäl att lyssna till plattityder likt "chilla" och råd som man ändå kan läsa i valfri veckotidning? Polskiftets längd är inget vi kan påverka med hjälp av kommitténs råd,så varför bry sig om dem?

Jag skulle även vilja veta vad foliehattarnas favoritplanet Nibiru har med denna fråga att göra?
2016-02-15, 12:25
  #12
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Varför kan inte en kommitté bestående av allvetande andevarelser svara på denna fråga?

Finns det några som helst skäl att lyssna till plattityder likt "chilla" och råd som man ändå kan läsa i valfri veckotidning? Polskiftets längd är inget vi kan påverka med hjälp av kommitténs råd,så varför bry sig om dem?

Jag skulle även vilja veta vad foliehattarnas favoritplanet Nibiru har med denna fråga att göra?

1. Planet X cirkulerar i en mängd olika konspirationsrubriker - Kommittén säger att det finns ingen Planet X i vårt solsystem som kommer att förgöra oss. Frågan har ställts tidigare och de har svarat.

2. Chilla är mitt ordval, inte kommitténs. Du får ursäkta mitt lättsamma sinne. Vill inte göra detta mer dramatiskt än vad det redan är.

3. Kommittén avser att förbereda oss mentalt för detta skifte. De förutspår socialt kaos, och vill motverka detta.

Glöm inte bort - Kommittén ger oss bara de råd vi själva vill veta. Frågar vi inte, får vi heller inga svar. De bestämmer inte frågorna - det gör vi.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback