2016-04-01, 11:38
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Åtminstone pratat om det och våga erkänna konsekvenserna av den förda invandringspolitiken. Ni har i vanliga fall inga som helst problem att peka ut negativa egenskaper med etniskt svenska eller vita män.
Ni tycker svenska män är hemska rasister? OK, bättre än att vara våldtäktsmän iaf.

Vi har fått fler gruppvåldtäkter och överfallsvåldtäkter som följd av vår generösa invandringspolitik. Nöjd nu?

Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Ni kan ju åtminstone ha planer på att skola om MENA-männen i kulturella värderingar, det är ju eran plan med de vita männen och nyfödda vita pojkarna redan.

Hah, jag anser att en sådan plan inte är förenlig med överstående principer så som mänskliga rättigheter och demokrati. Jag vet att F! en gång har nämnt någon om omskolning som aldrig har preciserats men jag skulle inte se detta som något feminister generellt förespråkar.
Citera
2016-04-01, 11:48
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vad innebär det exakt?

Fast nu är det inte asbest eller andra saker vi talar om utan människor, där inte alla i gruppen, utan faktiskt bara en mindre del, utgör ett hot. Undvika kan man göra, nu är inte jag personligen rädd för våldtäkter men om jag vore kvinna skulle jag undvika att vara själv på vissa platser på nätterna.

Förbjuda ser jag inte hur det skulle kunna vara ett alternativ.

Då får de väl uppföra sig som människor om de ska vara här.
Citera
2016-04-01, 11:50
Medlem
Citat:
Som jag ser det är allt tjat om att det är främst invandrare som utför en viss andel av våldtäkterna ett sätt att försöka undvika den riktiga frågan. Det är inte specifikt gruppvåldtäkt som är problemet, det är våldtäkt. Om man nu tror att det är samma mekanismer i grunden som gör att personer våldtar, oavsett hur man går tillväga exakt, då har man ingen anledning att fokusera enbart på en del av problemet.

Angående riskminimering: du har egentligen bara marginellt bättre chans att undvika inbrott om du låser dörren. Hur ofta tror du folk går och testar din ytterdörr för att se om det går att stiga in, samtidigt som man hoppas på att du inte är hemma? Jag kan tänka mig att det ibland kan vara tvärtom, en olåst dörr får den tänkte förövaren att tro att du är hemma och då ångrar han sig. Om han nu bryr sig om att testa dörren överhuvudtaget, jag gissar att han går genom fönstret direkt.

Så hur relaterar det här till våldtäktsscenariot? inte alls.

Det stämmer inte att gruppvåldtäkter är de enda sexövergreppen som uppmärksammats på Flashback. Finns trådar om andra våldtäktsfall också och även om sexuella ofredanden. Du har fel.

Dessutom kommenterade du inte att man i Sverige gärna tar upp specifikt gruppvåldtäkter när det sker i exempelvis Indien. Varför olika måttstockar för olika länder?

Klart det inte är exakt samma mekanismer. I en gruppvåldtäkt agerar en grupp tillsammans och i samförstånd vilket är en annan mekanism än om en man individuellt våldtar. Dessutom är en gruppvåldtäkt grövre, på samma sätt man kan gradera en misshandel i olika allvarlighetsgrad.

Angående att låsa ytterdörren så var det inte jag som skrev det.
Citera
2016-04-01, 11:53
Medlem
Citat:
Vi har fått fler gruppvåldtäkter och överfallsvåldtäkter som följd av vår generösa invandringspolitik. Nöjd nu?

Hah, jag anser att en sådan plan inte är förenlig med överstående principer så som mänskliga rättigheter och demokrati. Jag vet att F! en gång har nämnt någon om omskolning som aldrig har preciserats men jag skulle inte se detta som något feminister generellt förespråkar.

Svensk invandringspolitik är ej generös. Bland annat bekostas den av pengar som skulle gått till bistånd vilket leder till att massa människor dör. Generöst vore att fördela resurserna så man hjälper så många som möjligt. Inte ge ipads, körkort, fina lägenheter, massa olika höga bidrag till ett förhållandevis fåtal framförallt unga män.
Citera
2016-04-01, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ok här är ett feministsvar:

Det har alltid varit för långt gånget. Jag blir inte upprörd längre för då skulle man behöva gå runt och vara upprörd hela tiden, det tär.

Jag känner ingen tvekan, feminister arbetar, eller försöker arbeta är kanske bättre ordval, för att bli av med våldtäkter.

Ditt problem är att du kräver att vi ska gå med på just din lösning, vi ska stänga gränserna, kanske kasta ut alla MENA-personer i landet, för då blir vi av med nästan alla gruppvåldtäkter (förutom de som begås av svenskar, sydamerikaner och alla andra som klarade sig från rensningen). För om vi inte gör det så betyder det att vi inte ser något dåligt med våldtäkter, att vi aldrig blir upprörda och så vidare. Det är trams.

Ja vissa grupper är kraftigt överrepresenterade vad gäller en viss typ av våldtäkt. Vad ska man göra åt det?

En bra början kan ju vara att erkänna att man har ett problem.
Citera
2016-04-01, 11:59
Avslutad
Ännu ett brott begånget av avskum. Ingen skillnad om de är svenska kvinnohatare eller kommer från Madagaskar.
Citera
2016-04-01, 12:00
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippatung
[/b]

En bra början kan ju vara att erkänna att man har ett problem.

Feminister är de första att erkänna att våldtäkt är ett enormt problem. Det är dock betydligt mer av ett mansproblem än ett kulturellt problem.
Citera
2016-04-01, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippatung
När har det gått för långt för er feminister? Varför blir ni inte upprörda? Känner ni inte minsta tvekan om ni ha valt rätt sida?
OBS! Jag vill BARA ha feministsvar. Kommentarer likt "de tänker inte alls" från feministhatare rapporterar jag direkt.

Ja, hur reagerar just vi feminister på våldtäkt?

Vad tror du? Vi skriker av lycka naturligtvis, dansar can-can och firar med champagne
Just feminismen är ju verkligen den ideologi i världen som blir euforiska över mäns våld mot kvinnor, och vi gör ju inte ett skit i saken.
Citera
2016-04-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Feminister är de första att erkänna att våldtäkt är ett enormt problem. Det är dock betydligt mer av ett mansproblem än ett kulturellt problem.

Så hur förklaras den stora överrepresentationen?
Citera
2016-04-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja, hur reagerar just vi feminister på våldtäkt?

Vad tror du? Vi skriker av lycka naturligtvis, dansar can-can och firar med champagne
Just feminismen är ju verkligen den ideologi i världen som blir euforiska över mäns våld mot kvinnor, och vi gör ju inte ett skit i saken.

Vad har feminister gjort för att minska våldtäkter senaste typ 20 åren?
Citera
2016-04-01, 12:30
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Nja, snarare att man inte borde behöva, att uppmana till riskminimering är att delvis skuldbelägga offren. Att själv välja att riskminimera är inte det.
Men alla förstår uppenbarligen inte det där med riskminimering.

Och att skuldbelägga förespråkarna för riskminimering sänder om något felaktiga signaler!
Citera
2016-04-01, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackarna
Vad har feminister gjort för att minska våldtäkter senaste typ 20 åren?

Vi har lobbat och arbetar för en ny lag…har du kanske noterat detta?
Feminister har drivit och startat ex. antal organisationer som jobbar med dessa frågar, ex en som heter Fatta!
http://fatta.nu
hört talas om den kanske?
Vi pratar ständigt om dessa saker, det bloggas, debatteras, görs radio och TV, diskuteras i det oändliga högt och lågt, aldrig noterat detta?

Vad gör du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in