Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag rekommenderar
http://www.scholarsfor911truth.org/#Articles
Gå ner en bit till Peer-Reviewed Papers. Där finner du en pdf-fil av Steven E. Jones.
Jag har nu läst ett par sidor. Och slutsatsen är att S. Jones inte har tillräcklig koll på fysik för att kunna bli trovärdig. Bla. så säger han att "any particles of molten metal somehow formed during
collapse will not coalesce into molten pools of metal!", vilket uppenbart är felaktigt. (För hur skulle den smälta metallen veta orsaken till att den har smält, och då kunna veta om den skall rinna neråt och samlas i håligheter, eller låta bli?)
Färgfotografier är knappast så pass bra i färgåtergivning att man kan använda dem som spektrografer för att avgöra svartkroppstemperaturer. Det kommer helt att bero på vitbalans och tryckteknik. Och det enda han lyckas bevisa med det är att det har funnits väldigt varma metalldelar.
Han tror att en smält klump metall är stål, när det sticker ut stålpinnar ur den. Behöver knappast kommenteras ytterligare.
Jag hittar i artikeln inga som helst tekniska bevis på att smält stål skulle ha förekommit, det enda gripbara är ett citat från en hundförare (säkert duktig, men knappast mettalurg) och en person som anger att stålpelare dragits upp från kollapsen med avsmälta ändar. Men konstigt nog så finns det inte ett enda foto på någon sådan pelare?