• 1
  • 2
2016-03-28, 19:12
Medlem
Håkan Grenholm,
Känd företagare från Umeå som blåst sina kompisar på flera miljoner
(Transbothnia AB) släpper ut tjurar från fängelset i Sörbyn. Han var den sista som skulle ge tjurarna mat men lämnade dörren öppen för att skylla på sin medfånge.
Han lurar sina med fångar som ordförande i förtroenderådet o snor deras pengar ..

Han är dömd för liknande brott i Umeå Tingsrätt.

http://www.expressen.se/nyheter/24-t...fran-fangelse/

Nån som känner mannen??
Senast redigerad av Jelen15 2016-03-28 kl. 19:17.
Citera
2016-05-08, 08:50
Medlem
Jag muckade i februari från Sörbyn och vet mycket väl vem Håkan är,och vad han gör mot medfångar som sagts tidigare inlägg.när intagna tog upp saker på förtroenderådens möte så var det alltid andras fel om det var något.Som de som jobbar på helgerna för att få extra pengar för övertid som används av intagnas permissionsresor de själva måste stå för.Då vintern började med snöröjning gick Håkan till arbetsledaren (pliten)och sa till om att han och ett par killar i förtroenderådet skall ha alla jobb på helger eller all övertid det fick han till följd att en god vän som skött om all övertid jour i 3år blev satt med att klyva vet ute var dag och absolut ej sätta sig i en traktor fast han går genom utbildning av maskiner en utbildning anstalten står för..Biblioteket tillhandahåller dagstidningar men de hämtades av Håkan på tidig morgon la dem på baracken till sen eftermiddag efter jobb sedan kom de till bibliotek detta togs upp på möte att tidningar ej får tas från bibliotek ,när jag rusar in i matsalen på lunch så ligger tidning vid Håkan han nekar ändå till att det är någon annan som tagit tidningen och lagt där han hade ej sett någon tidning överhuvudtaget. .Samt en som heter Bosse som gjorde inköp med förtroenderådets kassa.som skall användas till priser eller hjälpa intagen/na med frimärken telefonkort mm men han var så smart att han köpte på kredit i kiosken som medfångar fick stå för genom medlemskapet de betalar för på sin lillan lön de har,Han hade även mobiltelefon att hyra för den som ville ringa utanför systemet,Även medeciner från thailan torska han på,Så då blev det till att åka till polisen för förhör,flyttad till Ersboda,Håkan lägger även brödskivor i blöt för en person som gjort dem i köket till kvällen mobbar vuxna karlar.Samt yngre killar kör Håkan med från allt till att städa rummet, korridor, toaletter.Fast det finns en städare per avdelning,Nej då säger Håkan att städare inte gör sitt jobb utan bara ligger på rummet.Han gick till plitarna med förslag från förtroenderådets önskan att alla städare skulle säga till i vaktkuren eller någon av plitarna när man börjar städa avdelning sedan anmäla igen när man byter platts till matsal,bibliotekssalen, men först skall Håkan besikta städjobb så man blir godkänd för att fortsätta på annan plats då man ansvarar för flera olika städområden..Men det gillades ej av plitarna den idén. Det kom en åkare som Håkan blåst men de tog ett möte förtroende rådet och åkaren om det som Håkan gjort mot honom, hände inte mycket mer.Intagna på Sörbyn är lite fega att göra något eller sitta på baracken snacka vitt och brett om vad som måste tas upp på förtroenderåds mötet,Men hur många sa något där tror ni, ingen.Men innan jag muckade hade jag och några fått till så mer än hälften av de 46intagna gått ut ur förtroenderådet.Till följd att då måste stormöte hållas,Då fick vi Håkan att ställa sin plats till förfogande,Vi fick in ny kassör,vice ordförande samt 2st suppleanter från var paviljong jag tog även fram förtroenderådets stadgar,regler de skall följa då de ej satte upp veckans protokoll av vad som tagits upp på möten Det blev snabbt ändringar jag muckade ett par veckor senare men det finns flera som blivit blåsta av Håkan som sitter med han på samma paviljong Och inte minst bedragaren Peter Andersson från Sundsvall blåst folk och firmor som Norrsken på flera miljoner som nu sitter som kassör samt fick kliva ner från vice ordförande så hoppas de är bytta av andra som är lämpliga till det förtroende det följer som att sitta i styrelsen
Citera
2016-05-08, 09:19
Medlem
Harold.Faltermeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siammike
Jag muckade i februari från Sörbyn

Jag tog mig friheten att bearbeta ditt inlägg lite för att öka läsbarheten. (Inget direkt citat då jag petat lite med ordvalen också)

Citat:
Jag muckade i februari från Sörbyn och vet mycket väl vem Håkan är,och vad han gör mot medfångar som sagts tidigare inlägg.

När intagna tog upp saker på förtroenderådens möte så var det alltid andras fel om det var något. Som de som jobbar på helgerna för att få extra pengar för övertid som används av intagnas permissionsresor de själva måste stå för.

Då vintern började med snöröjning gick Håkan till arbetsledaren (pliten)och sa till om att han och ett par killar i förtroenderådet skall ha alla jobb på helger eller all övertid det fick han till följd att en god vän som skött om all övertid jour i 3år blev satt med att klyva ved ute var dag och absolut ej sätta sig i en traktor fast han går genom utbildning av maskiner en utbildning anstalten står för..

Biblioteket tillhandahåller dagstidningar men de hämtades av Håkan på tidig morgon la dem på baracken till sen eftermiddag efter jobb sedan kom de till bibliotek detta togs upp på möte att tidningar ej får tas från bibliotek ,när jag rusar in i matsalen på lunch så ligger tidning vid Håkan han nekar ändå till att det är någon annan som tagit tidningen och lagt där han hade ej sett någon tidning överhuvudtaget.

En som heter Bosse som gjorde inköp med förtroenderådets kassa (som skall användas till priser eller hjälpa intagen/na med frimärken telefonkort mm) men han var så smart att han köpte på kredit i kiosken som medfångar fick stå för genom medlemskapet de betalar för på sin lillan lön de har,

Han hade även mobiltelefon att hyra för den som ville ringa utanför systemet,Även medeciner från thailan torska han på,Så då blev det till att åka till polisen för förhör,flyttad till Ersboda,

Håkan lägger även brödskivor i blöt för en person som gjort dem i köket till kvällen mobbar vuxna karlar.

Yngre killar kör Håkan med från allt till att städa rummet, korridor, toaletter. Fast det finns en städare per avdelning, Nej då säger Håkan att städare inte gör sitt jobb utan bara ligger på rummet.
Han gick till plitarna med förslag från förtroenderådets önskan att alla städare skulle säga till i vaktkuren eller någon av plitarna när man börjar städa avdelning sedan anmäla igen när man byter platts till matsal,bibliotekssalen, men först skall Håkan besikta städjobb så man blir godkänd för att fortsätta på annan plats då man ansvarar för flera olika städområden..Men det gillades ej av plitarna den idén.

Det kom en åkare som Håkan blåst men de tog ett möte förtroende rådet och åkaren om det som Håkan gjort mot honom, hände inte mycket mer. Intagna på Sörbyn är lite fega att göra något eller sitta på baracken snacka vitt och brett om vad som måste tas upp på förtroenderåds mötet,Men hur många sa något där tror ni, ingen.

Men innan jag muckade hade jag och några fått till så mer än hälften av de 46 intagna gått ut ur förtroenderådet. Till följd att då måste stormöte hållas, Då fick vi Håkan att ställa sin plats till förfogande,

Vi fick in ny kassör,vice ordförande samt 2st suppleanter från var paviljong jag tog även fram förtroenderådets stadgar,regler de skall följa då de ej satte upp veckans protokoll av vad som tagits upp på möten Det blev snabbt ändringar jag muckade ett par veckor senare

Men det finns flera som blivit blåsta av Håkan som sitter med han på samma paviljong Och inte minst bedragaren Peter Andersson från Sundsvall blåst folk och firmor som Norrsken på flera miljoner som nu sitter som kassör samt fick kliva ner från vice ordförande så hoppas de är bytta av andra som är lämpliga till det förtroende det följer som att sitta i styrelsen
Citera
2016-05-08, 09:25
Medlem
Är det denna Peter Andersson fr Sundsvall det handlar om?

(FB) Norrviddens VD häktad
Citera
2016-05-08, 09:31
Medlem
Oh-be-wans avatar
tjurar? vafan gör tjurar i fängelse?
Citera
2016-05-08, 10:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan

De kanske betäckt föreningens kvigor men vill inte köpa mjölken?
Citera
2016-05-08, 11:39
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

Tänkte först detsamma! Men så kom jag på att det flashback och då är det nog en helt normal trådstart...hahah
Citera
2016-05-08, 12:10
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Sörbyn är en lite mjukare anstalt som bla driver ett jordbruk där fångar får arbetsträna. Dom har köttdjursuppfödning och en del får jobba i skogen som en gammal kompis till mig fick göra. Röja skog.
Citera
2016-05-08, 15:49
Medlem
Citat:

Orka läsa första inlägget o följa länken, ett tips!!
Citera
2016-05-08, 18:03
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siammike
Jag muckade i februari från Sörbyn och vet mycket väl vem Håkan är,och vad han gör mot medfångar som sagts tidigare inlägg.när intagna tog upp saker på förtroenderådens möte så var det alltid andras fel om det var något.Som de som jobbar på helgerna för att få extra pengar för övertid som används av intagnas permissionsresor de själva måste stå för.Då vintern började med snöröjning gick Håkan till arbetsledaren (pliten)och sa till om att han och ett par killar i förtroenderådet skall ha alla jobb på helger eller all övertid det fick han till följd att en god vän som skött om all övertid jour i 3år blev satt med att klyva vet ute var dag och absolut ej sätta sig i en traktor fast han går genom utbildning av maskiner en utbildning anstalten står för..Biblioteket tillhandahåller dagstidningar men de hämtades av Håkan på tidig morgon la dem på baracken till sen eftermiddag efter jobb sedan kom de till bibliotek detta togs upp på möte att tidningar ej får tas från bibliotek ,när jag rusar in i matsalen på lunch så ligger tidning vid Håkan han nekar ändå till att det är någon annan som tagit tidningen och lagt där han hade ej sett någon tidning överhuvudtaget. .Samt en som heter Bosse som gjorde inköp med förtroenderådets kassa.som skall användas till priser eller hjälpa intagen/na med frimärken telefonkort mm men han var så smart att han köpte på kredit i kiosken som medfångar fick stå för genom medlemskapet de betalar för på sin lillan lön de har,Han hade även mobiltelefon att hyra för den som ville ringa utanför systemet,Även medeciner från thailan torska han på,Så då blev det till att åka till polisen för förhör,flyttad till Ersboda,Håkan lägger även brödskivor i blöt för en person som gjort dem i köket till kvällen mobbar vuxna karlar.Samt yngre killar kör Håkan med från allt till att städa rummet, korridor, toaletter.Fast det finns en städare per avdelning,Nej då säger Håkan att städare inte gör sitt jobb utan bara ligger på rummet.Han gick till plitarna med förslag från förtroenderådets önskan att alla städare skulle säga till i vaktkuren eller någon av plitarna när man börjar städa avdelning sedan anmäla igen när man byter platts till matsal,bibliotekssalen, men först skall Håkan besikta städjobb så man blir godkänd för att fortsätta på annan plats då man ansvarar för flera olika städområden..Men det gillades ej av plitarna den idén. Det kom en åkare som Håkan blåst men de tog ett möte förtroende rådet och åkaren om det som Håkan gjort mot honom, hände inte mycket mer.Intagna på Sörbyn är lite fega att göra något eller sitta på baracken snacka vitt och brett om vad som måste tas upp på förtroenderåds mötet,Men hur många sa något där tror ni, ingen.Men innan jag muckade hade jag och några fått till så mer än hälften av de 46intagna gått ut ur förtroenderådet.Till följd att då måste stormöte hållas,Då fick vi Håkan att ställa sin plats till förfogande,Vi fick in ny kassör,vice ordförande samt 2st suppleanter från var paviljong jag tog även fram förtroenderådets stadgar,regler de skall följa då de ej satte upp veckans protokoll av vad som tagits upp på möten Det blev snabbt ändringar jag muckade ett par veckor senare men det finns flera som blivit blåsta av Håkan som sitter med han på samma paviljong Och inte minst bedragaren Peter Andersson från Sundsvall blåst folk och firmor som Norrsken på flera miljoner som nu sitter som kassör samt fick kliva ner från vice ordförande så hoppas de är bytta av andra som är lämpliga till det förtroende det följer som att sitta i styrelsen

Vad är det för jävla lallare som sitter där? På anstalterna söderöver hade han aldrig kunnat hålla på sådär utan att det blivit repressalier.
Citera
2016-05-08, 18:51
Medlem
zergrushs avatar
Verkar rätt ok att sitta där på Sörby? Göra lite som man vill och slippa konsekvenserna för det!
Citera
2016-05-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Verkar rätt ok att sitta där på Sörby? Göra lite som man vill och slippa konsekvenserna för det!

Jaså är du en sådan??

Nej man slipper intye konsekvenserna alls det tar bara lite längre tid att få sitt straff.
Sörbyn anstalten är en av landets lägsta säkerhets anstalter. Bara skötsamma gossar sitter här.
Grenholm o co har väl snart gått ut på boja o finns i samhället inom kort
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in