• 2
  • 3
2016-04-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Hej vänner.

Vanligtvis gillar jag inte folk som bara skyfflar in en oneliner, men på denna fråga kan jag bara svara:

NEGRER!

MVH/Gnomegirl

Ahahahahahahaha!
Citera
2016-04-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Att vi ska dö, eller att vi ska leva för alltid? Och vad tror du? Motivera gärna!
Ingen av dem känns skrämmande, men däremot känns (eller är) båda i någon mening obegripliga. Både ett icke vara samt ett ständigt vara är svårt (eller omöjligt) att föreställa sig.
Citera
2016-04-01, 18:27
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Alltså, kommer du ihåg hur det var innan du föddes? Så kommer det vara när du dör. Det är ju knappast så att du "inte kommer göra något" i all evighet. Du existerar ju inte ens!

Nej, men det är bara så svårt att tänka så abstrakt... Det skrämmer mig, inte döden i sig utan all tid som ska gå utan att jag ska vara medveten, någonsin igen.
Citera
2016-04-01, 19:57
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Att vi ska dö, eller att vi ska leva för alltid? Och vad tror du? Motivera gärna!

Leva för alltid. Orka. Jag börjar bli trött på människor allaredan. Nej, till 75 är lagom. Sedan väntar en skön överdos opiater.
Citera
2016-04-01, 19:57
Medlem
Citat:
Att vi en dag ska dö och lämna denna planet är väl ok, så jäkla roligt är det inte i längden när man är 105 och har upplevt det mesta, sitter i gungstol och kollar på dumburken för att man inte orkar annat. Leva för alltid på denna planet -- nej tack alltså.

Ett liv efter detta är så klart det stora hoppet för många troende, men förstås inte om man hamnar i något evigt abrahamitiskt brinnande helvete för att man missade någon bön ibland, eller bugade fel antal gånger mot klagomuren. Jag vet inte. Men om så skulle vara fallet får man hoppas att Jehova inte skickar in folk i den eviga elden för mindre saker än IS-halshuggningar och korsfästningar av barn. Typ.
Citera
2016-04-01, 19:59
Medlem
Jag har alltid tyckt att det är rätt rogivande att veta att man har sin tid och sen är det tack o godnatt! Det hela blir skapligt greppbart och jag är försäkrad med att hur mycket jag än skulle kunna ställa till mitt liv så tar det iaf slut.

Tanken på evigt liv är dock jäkligt creepy, vad skulle man liksom göra med evig tid? Tror den hade tappat poängen lite, och det hade varit riktigt kasst att behöva se en egentligen obegränsad mängd människor som man håller av gå bort.
Citera
2016-04-08, 11:10
Medlem
Ofta känns det som att det inte är döden vi är rädd för utan det är livet.

Att vi ska leva ett visst liv, uppnå det onåbara etc.

Det bästa kanske egentligen är att inte ens existera?
Senast redigerad av Harden91 2016-04-08 kl. 11:24.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in