Jag fattar faktiskt inte hur vissa här tänker när temat är F-35.
Eller - hur vissa inte er kapabla att tänka? Inte för att vara elak, men det har antingen med brist på intellektuell kapacitet eller att man har satt på skygglappar att göra.
Låt mig ge ett exempel för att kanske klargöra vad jag menar: Låt oss säga att du köper en vacker Porsche Panamera Turbo S (och att detta är en underbart vacker och högpresterande bil är inget vi diskuterar nu).
Och: Du köper förstås en elektriskt infällbar dragkrok till.
Så kan du koppla på släpvagnen och plocka upp den nya soffan på Ikea, och sedan köra den gamla soffan till miljöstationen. Och plocka upp täckbark och jord och nya växter till trädgården på trädgårdscentret på väg hem.
Sedan kopplar du från släpvagnen, dragkroken försvinner och på kvälden tar du med frugan på restaurang och kan njuta av både köregenskaperna och den vackert utseende bilen på parkeringen utanför.
Samma med F-35. Njut av de giftiga egenskaperna när så önskas - clean, stealthy, med det den behöver för just det uppdraget inuti flygkroppen. Eller sett på dragkrokarna (ok; vapenbalkarna) och uppskatta att den faktiskt också kan göra grovarbetet när det behövs.
Citat:
Ursprungligen postat av
Discgear
F35s usp är stealth. Att hänga en pod under flygkroppen är precis vad jag menar med "betydligt mer problematiskt". Vare sig mer eller mindre.
Min fråga blir då: Tycker du att en Porsche Panamera Turbo S med elektriskt infällbar dragkrok är en sämre eller mindre kapabel bil än en Porsche Panamera Turbo S utan denna drakgroken?