Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-25, 00:26
  #217
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seattle
Expressen.se och Sydsvenskan.se är funkar inte i skrivande stund... "Access Denied" står det....
Expressen skriver nu

Strax före kl 22 på torsdagskvällen drabbades Expressen.se av driftstörningar.
Tekniker arbetar på att åtgärda problemen.
Under tiden har vissa besökare haft svårt att nå delar av sajten


Jag kommer in utan några problem.
Citera
2016-03-25, 00:41
  #218
Medlem
Rorbassons avatar
Så länge som de bara kann spy ut sin egen skit på sina sidor helt okritiskt så är det inte så viktigt att vi kann läsa vad de vill inpregnera oss med.
kanske ser de lite mer kritiskt på sin egen Propaganda efter de här händelserna.
Öppna åtminstone ett litet fönster för den vanliga bonnsnubben för helvete, tror ni att bara högutbildade människor bor i landet.
De högutbildade tror att de importerar högutbildad expertis i landet, men det är bara lögnare som inte ens själva tror på det som de Anger i sina cv:s.
Det är ju det viktigaste som en asylsökande fått lära sej.
Säg det som du tror att de vill höra.
Citera
2016-03-25, 00:52
  #219
Medlem
dn.se expressen.se och di.se funkar inte för mig.. Tilläggas är att jag befinner mig i England.

Aftonbladet funkar dock

Fungerade när jag satte på min vpn tunnel o körde sverige. Är det nått bängt skydd det börjat med? kommer man inte kunna läsa tidningen om man befinner sig utomlands i framtiden? nån datakunnig som kan förklara?
__________________
Senast redigerad av gyrosman 2016-03-25 kl. 00:57.
Citera
2016-03-25, 01:00
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gyrosman
dn.se expressen.se och di.se funkar inte för mig.. Tilläggas är att jag befinner mig i England.

Aftonbladet funkar dock

Fungerade när jag satte på min vpn tunnel o körde sverige. Är det nått bängt skydd det börjat med? kommer man inte kunna läsa tidningen om man befinner sig utomlands i framtiden? nån datakunnig som kan förklara?

Det man gör är att man minskar attackvektorn, genom att blockera välkända DDOS-länder.

Det är en särskilt bra metod för svenskspråkig media, man offrar Ryska, Turkiska läsare för resten.
Citera
2016-03-25, 01:27
  #221
Medlem
Expressen.se och di.se funkar inte och jag befinner mej i Spanien. Aftonbladet funkar.
Citera
2016-03-25, 01:59
  #222
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Expressen nere för mig. bor i Swe.
Citera
2016-03-29, 01:48
  #223
Medlem
Sovjetmaffians avatar
Undersökning: IT-attacken mot gammel-media var false flag eller verk av uttråkade tonåringar
Citat:
4 av 10 Nordfronts läsare tror att IT-attacken var en så kallade false flag-aktion. Endast 2 av 10 köper gammelmedias spekulationer om att IT-attacken utfördes av ”högerextrema grupper” eller Ryssen.

När gammelmedierna nyligen drabbades av överbelastningsattacker fick dessa hybris och talade om ”hot mot demokratin” och vad de själva hävdar är ”vår oberoende journalistik”. Polisen, säkerhetspolisen, regeringen och olika statliga myndigheter har också kopplats in. När överbelastningsattacker drabbat medier som inte är systemtrogna, däribland Nordfront, har statliga instanser överhuvudtaget inte lyft ett finger och det har aldrig varit tal om något ”hot mot demokratin”.

I massmedia frodas spekulationer och konspirationsteorier där såväl Ryssen som ”högerextrema grupper” pekas ut. Med anledning av detta ställde Nordfront frågan vem eller vilka som kan tänkas ligga bakom IT-attacken mot gammelmedia.

https://www.nordfront.se/veckans-fra...mmel-media.smr
Citera
2016-04-11, 16:42
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Tror du själv på att Aftonbladet inte är relevanta. Alla läser Aftonbladet. De som påstår att de hatar Aftonbladet läser ändå tidningen då de uppenbarligen har stenkoll på vad Aftonbladet skriver. Aftonbladet har en väldig makt och den får de av oss användare eftersom det är vår primära källa för nyheter. Något vi väljer själva.

Själv har jag blockat båda sidorna på datorer och mobiler, folk som hatar tidningarna men fortsätter läsa dom är hycklare...
Om man ser aftonbladet som "primär nyhetskälla" är man nog bortom all räddning tyvärr.
Citera
2016-06-04, 16:53
  #225
Medlem
ÖB Micael Bydén konstaterar att "Sverige är redan i krig - i cyberrymden"

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6447142

Man får väl hoppas att försvaret lyckas identifiera skribenter på Flashback, eftersom de är fienden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback