Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-20, 00:48
  #1
Avstängd
Aftonbladet och Expressen har i afton angripits odemokratisk och fått sina sidor nere.

Vem tror ni det är som gör det? - Jag gissar på Expo-RG som hugger ner dem under false flag och skapar "ett nazi hot" En Martin Fredriksson grej kanske? Expo fjuttade ju på sitt eget tryckeri då det begav sig och kastade in stenar i kiosker och ritade nazikors i journalisttäta kvarter på Södermalm. (Hubinette) Vi har "nazisterna i trappan" hos Pascalidou. - Allt fejkat av Expo och Aftonbladet. - Att de ännu en gång skulle "skapa hot" ter sig i sammanhanget inte alls otänkbart faktiskt. - Det är bra marketing. Expo nätverket kan detta och tvekar inte för det heller.

Vad är era teorier?
Citera
2016-03-20, 01:06
  #2
Medlem
Twitter kontot från eventuella utövare https://twitter.com/_notJ?ref_src=twsrc%5Etfw

Även Svd ska vara nere och dn och di hade fått någon attack mot sig fattade jag som.
Citera
2016-03-20, 01:09
  #3
Medlem
Haha helvete vilken grej dom gör av det hela!

Attack på demokrati, oss kan ni inte tysta, hot mot det fria ordet.. löjligt, eran pissiga hemsida var nere i nån timme ungefär.

Ironiskt att dom beklagar så mycket över hotet mot demokrati och fria ordet när dom själva är en stor del i åsiktskorridoren vi har i Sverige.
Citera
2016-03-20, 01:26
  #4
Medlem
antoneriks avatar
En överbelastningsattack är totalt meningslös. Man åstadkommer ingenting annat än en tillfällig överbelastning. Det hade varit skrämmande på riktigt om man hade tagit över innehållet på sidorna, men jag föreställer mig att det är ovanligt idag.
Citera
2016-03-20, 01:27
  #5
Avstängd
Attacken kommer tydligen från Ryssland.
Citera
2016-03-20, 01:29
  #6
Medlem
StigAllans avatar
Tror nog att det kan vara ett försök att misskreditera dissidenter och oliktänkare av blaskan genom att köpa in sig en tid på något ryskt botnet.
Men kul är det i alla fall när även andra siter drabbas av detta.
Inga alternativa är drabbade vad jag sett.
Citera
2016-03-20, 02:19
  #7
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugenOnegin
Attacken kommer tydligen från Ryssland.

Mjo. Finns dock inga presenterade bevis.
Citera
2016-03-20, 03:03
  #8
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Mjo. Finns dock inga presenterade bevis.
Inte än. Men tydliga indicier finns i alla fall, det är bara att kolla på trafikstatistiken på Netnod som övervakar den svenska delen av Internet.
Samtidigt som tidningarnas siter sänktes ökade inflödet av Internettrafik från olika ryska operatörer extremt mycket, vilket framgår av graferna i länkarna här nedanför. Det är live-uppdaterade grafer, så trafiktoppen kommer bara synas i ytterligare något dygn, men den som vill kan än så länge kolla på de gröna fälten (inkommande trafik till Stockholm) och jämföra med de normala mönstren. Det är visserligen möjligt att någon utanför Ryssland kontrollerade attacken, men det var helt tydligt ryska datorer som användes för att utföra den.

http://www.netnod.se/ix-stats/14all_...eb-packets.196
http://www.netnod.se/ix-stats/14all_...geb-packets.12
http://www.netnod.se/ix-stats/14all_...geb-packets.70
Citera
2016-03-20, 03:06
  #9
Medlem
FittJannes avatar
Säkert Ryssland. (Eller vem som helst med sunda avsikter.)
Ett hot mot demokraturen oavsett.
Citera
2016-03-20, 03:08
  #10
Medlem
Psykologisk krigföring från FRA och MUST, som utnyttjar dummedierna för falskflaggbudskap. Dubbla syften: som en distraktion i medieflödet (minskad fokus på inrikes problem) och del i strategin att buffa för Sverige med i NATO. Bara en gissning.

SÄPO:s presskonferens i veckan var extraordinär i så motto att den alls ägde rum. Mediernas medvetna vantolkning av innehållet, med fullständig betoning på den ryska inramningen/paketeringen medan rapporten i sig nu som tidigare poängterade islamismen som det största hotet, var i sig suspekta observanda; nu är det propaganda på gång.
__________________
Senast redigerad av Kinuski 2016-03-20 kl. 03:11.
Citera
2016-03-20, 03:52
  #11
Medlem
Uplands avatar
Man försöker anklaga Ryssland för denna attack på nomenklaturan för att skapa ett casus belli, eller snarare "casus NATO". Själv anser jag att det bara är välgörande om regimpropagandan får giftkörtlarna igenproppade för ett ögonblick.
Tror knappast att det är Ryssland som stat som ligger bakom störandet av några betydelselösa blaskor i Sverige, däremot kan det vara privata utländska aktörer som har fått nog av svensk propagandagläfs och svensk multikulti.
Troligast är nog ändå att attacken kommer "inifrån" för att störa relationerna med Ryssland, bredda NATO(globalist)samarbetet och indirekt komma åt svenskvänliga, EU- och NATO-fientliga grupper i Sverige.
Citera
2016-03-20, 04:27
  #12
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Säkert Ryssland. (Eller vem som helst med sunda avsikter.)
Ett hot mot demokraturen oavsett.


Bland det roligaste och mest ironiska jag läst på länge

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22476939.ab
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback