HAHAA! PC-kille, som inte hittar ens p tangentbordet????+++.
Jag har ett Microsoft bluetooth pc-tangentbord p min iMac och plustecknet sitter p samma tangent som frgetecknet. Svrt?+ N! Om du nu r PC-kille, s lr dig tangentbordet och ngra smarta kortkommandon, s blir livet eventuellt lite lttare fr dig. Samma tangentbord passar utmrkt till bde min pc och iMac. Till och med mediatangenterna fungerar p iMac, helt utan problem. S om du hade lrt dig ditt tangentbord, i stllet fr att bna p Flasback, s hade du nog hittat tangentjveln. Det gr inte lsa ditt inlgg, utan att garva! Dagens pc-killar!?+ Det finns nog hopp fr dig ocks, om du tittar innan du postar. Tack fr dagens skrattattack.
Haha, ibland undarar jag vilken lder trdskaparna uppbr.
En mycket klurigare grej i OS X om man r van vid PC r att skriva in koder fr ovanliga tecken, allts AltGr + nummer idn.
Inte fr att ditt inlgg var mycket begripligare... "nummer idn"? Och att trycka p alt och sen siffror r ju inget som r mycket klurigare n ngot annat. Denna funktion, att skriva ascii tecken p det viset, fanns redan p DOS i mitten av 80-talet p pc!
Inte fr att ditt inlgg var mycket begripligare... "nummer idn"? Och att trycka p alt och sen siffror r ju inget som r mycket klurigare n ngot annat. Denna funktion, att skriva ascii tecken p det viset, fanns redan p DOS i mitten av 80-talet p pc!
Frsk att erhlla samma resultat p Mac utan att googla. Nej inte via teckenvisaren.
Visst var det ett tntigt inlgg av mig, Mac har en del skna grejor. Jag var irriterad och r allmnt inte speciellt impad av macen. Men denna macbook pro 2016 r sjlvklart ingen dlig dator alls. Men jag tycker inte den motsvarar hypen och knns lite grand som en frvuxen iPhone ibland.
S tyckte jag med frsta mnaden med min MacBook jag kpte fr ngot r sedan. Det kndes inte som att datorn hade ett filsystem. Det var lite olustigt.
Nu nr man vant sig frstr jag inte varfr man behver ngot diffust filsystem. Varje gng jag stter p min PC frundras jag ver hur krngligt allt r. Bara som exempel; varfr finns det tv "bakt" i filhanteraren? Inte fr att det str men... why?
Jag kommer aldrig byta tillbaka. Det enda jag gr p min PC r att spela Cities Skylines. Allt annat grs mycket enklare och snabbare med min Magic Trackpad. Men det tog som sagt ett tag att vnja sig. Extra bra blir det med iPhone. iMessage och samtal direkt i datorn. Mycket enkelt.
Mac OS X har tyvrr HFS+ som diskfilsystem, vilket r en olycka och alltid har varit det. ZFS hade varit bttre. Dock hade plustecknet varit lika enkelt eller svrt att hitta, oavsett.
Mac OS X har tyvrr HFS+ som diskfilsystem, vilket r en olycka och alltid har varit det. ZFS hade varit bttre. Dock hade plustecknet varit lika enkelt eller svrt att hitta, oavsett.
nja, mina frdomar och allmn irritation ver macen ledde till att jag omedvetet frvntade mig strul, och gnade drmed alltfr hastigt ver tangentbordet och brjade istllet googla ganska omgende. Dessvrre r google fullt med trdar som handlar om knepigheter med plus-tecknet (kanske p andra mac-modeller, vad vet jag) och d brjade jag hamna riktigt vilse, det verkade bekrfta att plustecken p Mac r problematiskt. Jag tar hemskt grna emot tips om hur man ctrl + Tab skiftar mellan olika fnster i Mac - minimerade fnster verkar inte fungera med macens ctrl + tab, vilket jag finner mycket omstndigt (jobbar sllan med mus annat n i bildprogram utan har alltid anvnt mig av mycket snabbkommandon s att hnderna slipper lmna tangentbordet)
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2016-04-07 kl. 18:16.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!