Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-18, 22:32
  #1
Medlem
McCreepys avatar
Tänkte höra hur det ser ut med denna typ av människor uppe i Umeå? Studerar för tillfället i Göteborg och det går fan inte att vara här längre utan att behöva gå och vara rädd på kvällarna. Man kan inte sitta och ha en enda lugn stund inne i spårvagnen utan att höra allt jävla arabiskt skitsnack.

Äckliga blickar får man på sig och behöver ständigt gå och vara orolig om man går ensam på kvällen.

Därför vill jag ta mitt pick och pack och dra så långt norrut som möjligt och Umeå universitet har det program jag läser för tillfället så därav min fråga.

Tacksam för svar.
Citera
2016-03-19, 00:18
  #2
Medlem
Generellt sett så är ju mindre städer mer förskonat från sånt än de större som Malmö, Gbg, Sthlm. Skulle inte tro att du inte skulle palla Umeå, om du nu inte är extremkänslig

Annars är ju ett tips att börja cykla, så slipper du komma så nära dom. Har aldrig sett en burka på en cykel t.ex. .
Citera
2016-03-19, 00:37
  #3
Medlem
Jag har besökt Gbg väldigt lite men är att du inte bara paranoid?

Om du är ny student i Umeå är det troligt att du hamnar på Ålidhem, vilket är ett område med ganska mycket invandrare. Jag har bott där och upplevde det som ett lugnt område. Men då är jag inte den som blir skraj bara för att jag går förbi ett gäng högljudda invandrarungdomar.

Invandrarungdomar är för övrigt väldigt enkla att bli vän med enligt min erfarenhet. Var bara lugn, glad och tillmötesgående så visar dom dig respekt.
Citera
2016-03-19, 15:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apostrophe
Jag har besökt Gbg väldigt lite men är att du inte bara paranoid?

Om du är ny student i Umeå är det troligt att du hamnar på Ålidhem, vilket är ett område med ganska mycket invandrare. Jag har bott där och upplevde det som ett lugnt område. Men då är jag inte den som blir skraj bara för att jag går förbi ett gäng högljudda invandrarungdomar.

Invandrarungdomar är för övrigt väldigt enkla att bli vän med enligt min erfarenhet. Var bara lugn, glad och tillmötesgående så visar dom dig respekt.

OK, vilka gränder på Ålidhem ska man undvika ? Vilka är värst drabbade förutom kemi och biologi
( insats ) ? Är det pinntjockt på Språk och kandidat ?
Citera
2016-03-19, 15:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCreepy
Tänkte höra hur det ser ut med denna typ av människor uppe i Umeå? Studerar för tillfället i Göteborg och det går fan inte att vara här längre utan att behöva gå och vara rädd på kvällarna. Man kan inte sitta och ha en enda lugn stund inne i spårvagnen utan att höra allt jävla arabiskt skitsnack

Därför vill jag ta mitt pick och pack och dra så långt norrut som möjligt och Umeå

Tacksam för svar.

Jag är också på väg mot Umeå. Ny granne ?
Bor i sthlm och här kan man heller inte bo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback