Citat:
Ursprungligen postat av
Gregor-Samsa
Hr ska bostderna placeras
lvsjmssans extra parkering
Huddingevgen p rbysidan (Enskede-rsta-Vantr)
Slakthusomrdet, gamla spren nedanfr Hallvgen
Kvarteret Naturvrden vid Beckombergaomrdet, Spngavgen/Beckbornas vg (Bromma)
Invid kvarteret Miraklet, Arrendevgen/Smbrukarvgen (Spnga-Tensta)
Parkering lngs Bergslagsvgen vid Grimsta (Hsselby-Vllingby)
Hagstravgen, kvarteret Svedjaren (Enskede-rsta-Vantr)
Stra IP, mindre del av parkeringen lngs Bredngsvgen (Skrholmen)
Omrdena sder om stan har jag ingen strre koll p men kan ge en liten utblick av de i norr:
Kvarteret Naturvrden vid Beckombergaomrdet, Spngavgen/Beckbornas vg (Bromma)
Ligger ena sidan nra Brommas mest sunkiga omrde, Sderberga all, som r ungefr lika sjaskigt som Blackeberg. andra sidan har det byggts en hel del nytt /omformning i omrdet i Beckomberga frn vrd och fretag till nya bostadsrtter och "halvkreddiga" omrden. Kommer dock bli en del "Integration" nr nrmsta affren r ICA bromma supermarket dr villafolket frn Bromma Kyrkby fr frotera med asylskande. Rent generellt knns dock boendet rtt offside och gr ltt att undvika annars
Invid kvarteret Miraklet, Arrendevgen/Smbrukarvgen (Spnga-Tensta)
Denna r mer intressant. Mitt i ett villaomrde och naturomrde utan nrhet till ngon som helst kommunikation och affrer. Stor risk fr "uttrkade" mena-mn som vill "ha kul" och stryker runt Sundbysskolan. Generellt, grannarna, oavsett om de r svenska eller med utlndsk bakgrund lr vara lagom glada nr deras bostder fr 10 r framt kommer bli en vandringsgata fr asylskande utan jobb eller meningsls sysselsttning.
Parkering lngs Bergslagsvgen vid Grimsta (Hsselby-Vllingby)
Grimsta r inte Rinkeby. Rtt mycket invandrare, men de flesta r nd arbetarklass och brnner inte upp sitt eget omrdet. Lite smbus och alkisar blandat med de som inte har rd kpa dyrare bostder. Vad fan menas med parkeringsplats lngs Bergslagsvgen frresten? Vitt jag vet finns inga stora parkeringar i anslutning till Bergslagsvgen, dremot Grimstagatan eller gatorna intill Vllingby. Oavsett kommer det leda till Vllingby/Grimsta som ett "utanfrskapsomrde".
Ngon med annan sikt?