Citat:
Ursprungligen postat av
Sairez1990
Min lillebror fixade sitt förarbevis nu för två veckor sedan för moped klass 2. Jag antar att han ville ha en klass 2 moped för att han kan köra påcykelväg och för att jag själv äger en klass 2 mped. Men nu så har ju ingen i hans skolan en klass 2 moped. Alla går just nu och driver med han i skolan för hans val av moped. Dem kör även förbi honom med sina EU mopeder och pekar finger etc. (Jävla ungdomar

)
Så nu har han gått och frågat farsan om han skulle kunna få köpa en cdi box så den stryper till 45 istället för 30. Men farsan vill absolut inte göra det för han är rädd för att polisen ska ta honom... Det kan gå så illa så att om min lillenror krockar med trimmad moped så kan farsan förlora körkortet!
Själv kör jag original men jag förstår min bror och tycker t om synd nu! Han har gått och frågat mig flera gånger om jag kan beställa en ny cdi, men jag vill inte gå mot min pappas ord. Så nu är frågan, hur ska min bror övertala farsan så han beställer en cdi åt honom?
Haha, ja inte den första eller sista som sitter i denna sitsen
Hade samma problem själv, fick inte trimma, kompisarna åkte ifrån mig.
Drog pluggen och vips gick den 85. Körde som en galning 0 koll på trafikregler härjade på nätterna, blev jagad av polisen och levde allmänt rövare.
Bland dom bättre tiderna i mitt liv. När jag ser tillbaka, så var det inte värt det.(blivit gammal och grå nu)
Men kul hade jag.
PS en kille i klassen bredvid körde 80 rätt in i en traktorskopa, han klev aldrig upp igjen, om jag inte mins fel så var det högerreglen.
Mitt råd är följande. Låt han köra 1 år minst innan ni trimmar. 16 då kan man ta egna beslut.