2016-03-17, 21:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emalkay
Verkar vara en sträng farsa ni har som tror på fullaste allvar att hans egna körkort skulle drabbas för att sonens moped går 15 km/h för fort.
Så fungerar svensk lagstiftning med rätta.
Citera
2016-03-17, 21:08
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Vem fan frågar sina föräldrar om man får göra något olagligt? Sånt gjorde man utan att fråga och dolde det efter bästa förmåga.

Vilken pinsam människa.
Citera
2016-03-17, 21:28
Medlem
wearesexualperverts avatar
Säg åt din bror att köpa nån dakota eller nåt annat gammalt med kropp och själ, då lär kompisarna sluta peka finger, snuten kommer nog inte bry sig, gjorde dom inte för mig å mina kompisar när vi hade gammel mopeder för några år sedan. Så blir förmodligen eran far nostalgisk och lättar lite på spärrarna Så är den förmodligen mer eller mindre trimmad när ni köper den.
Citera
2016-03-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wearesexualpervert
Säg åt din bror att köpa nån dakota eller nåt annat gammalt med kropp och själ, då lär kompisarna sluta peka finger, snuten kommer nog inte bry sig, gjorde dom inte för mig å mina kompisar när vi hade gammel mopeder för några år sedan. Så blir förmodligen eran far nostalgisk och lättar lite på spärrarna Så är den förmodligen mer eller mindre trimmad när ni köper den.

Han har redan köpt en moped för 15 tusen... Dessutom lite mek osv. med äldre mopeder men tanken är god!
Citera
2016-03-17, 21:59
Medlem
Ockles avatar
Klipp rosa kabeln på cdiboxen så gör han runt 60
Citera
2016-03-17, 22:08
Medlem
Atrocitets avatar
Vad för moppe är det han har egentligen?

Vet själv att min 30moppe gjorde iaf 60kmh original.
Citera
2016-03-17, 22:25
Medlem
Aldrig förstått vitsen med att glida runt på en bögpulka ser så jävla nördigt ut.

Nä hade själv en klass 2 moped en 6 växlad derbi senda r -99
Orginal 50 cc men efter att man ryckt ur pluggen ur kröken och
bytt till större munstycke i förgasaren samt omdrevning så gick den
fan som en 125cc.

Gjorde väl en si strax över 100 km/h när det var fukt i luften och lite medvind.

Aldrig blivit stoppad av polis då man kan köra med både trim och förstånd.

Citera
2016-03-17, 22:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet
Vad för moppe är det han har egentligen?

Vet själv att min 30moppe gjorde iaf 60kmh original.
Inte ok, hastigheten vid typgodkännande för avvika med max 5%, slitage kan ge lite extra men inte så mycket.
Senast redigerad av Arne.Anka 2016-03-17 kl. 22:33.
Citera
2016-03-17, 22:39
Medlem
Borkasons avatar
Kör på bara. Farsan kommer skita i det. Va ska han göra liksom? Moppejäveln går i 30?! Man kan fan springa i 30! 80 är lagom.

Be brorsan lyssna på denna bara så löser sig resten: https://www.youtube.com/watch?v=_H-6NJfjPoE
Citera
2016-03-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sairez1990
T ex så får inte min bror smälla raketer på nyår, endast små pjäser och då måste han bära hörselkåpor samt skyddsglasögon! Överbeskyddande är han...

Det låter nästan som om det skulle vara enklare att lobba hos politikerna för att få till en lagändring och höjning av hastighetsgränsen än att få ok på trimmad moped av den gubben.
Citera
2016-03-17, 23:08
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sairez1990
Min lillebror fixade sitt förarbevis nu för två veckor sedan för moped klass 2. Jag antar att han ville ha en klass 2 moped för att han kan köra påcykelväg och för att jag själv äger en klass 2 mped. Men nu så har ju ingen i hans skolan en klass 2 moped. Alla går just nu och driver med han i skolan för hans val av moped. Dem kör även förbi honom med sina EU mopeder och pekar finger etc. (Jävla ungdomar )

Så nu har han gått och frågat farsan om han skulle kunna få köpa en cdi box så den stryper till 45 istället för 30. Men farsan vill absolut inte göra det för han är rädd för att polisen ska ta honom... Det kan gå så illa så att om min lillenror krockar med trimmad moped så kan farsan förlora körkortet!

Själv kör jag original men jag förstår min bror och tycker t om synd nu! Han har gått och frågat mig flera gånger om jag kan beställa en ny cdi, men jag vill inte gå mot min pappas ord. Så nu är frågan, hur ska min bror övertala farsan så han beställer en cdi åt honom?
Först måste jag gratulera dig och din brorsa till att ni har en så bra pappa.
Sedan är det inte pappa som ger tillåtelse till att trimma mopeden, utan detta är förbjudet i lag.

Slutligen vill jag varna dig för att vara mellanhand utan uppmana dig att sköta dina egna affärer. Fungerar allt så är det ingen som tackar dig, men oavsett vad för liten detalj som går fel så kommer alla att vilja lägga skulden på dig.

Är brorsan stor nog att ha moped så är han också stor nog att själv förhandla med pappa
Citera
2016-03-17, 23:15
Medlem
Herr-PKs avatar
Dumma jävel, plocka v-ringen, kapa blindtarmen, pluga ur avgasröret så kommer den gå som fan sen. Eller så drar du bara v-ringen men det är inte kul. Köp en blackbox till grabben, kostar typ 500:-. Den stryper varvtalet när man aktiverar den med en dold knapp t.ex. under sadeln så den bara går 30. Perfekt ju, varför krångla med en jävla cdi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in