2016-03-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-PK
Dumma jävel, plocka v-ringen, kapa blindtarmen, pluga ur avgasröret så kommer den gå som fan sen. Eller så drar du bara v-ringen men det är inte kul. Köp en blackbox till grabben, kostar typ 500:-. Den stryper varvtalet när man aktiverar den med en dold knapp t.ex. under sadeln så den bara går 30. Perfekt ju, varför krångla med en jävla cdi?

Bumpar upp Herr-PK's inlägg!

Det finns blackboxar som kan fjärrstyras med morsekoder via bromshandaget, extrern fjärrnyckel å massa andra saker!
Farsan och farbor blå kommer inte märka nån skillnad när de provar mopeden om nu inte bror din blir tagen " in action"
Citera
2016-03-18, 19:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitet
Det stämmer ju inte på en enda moped.

Hade själv en motorhispania, men polarna hade reiju drac och derbi senda och dom gjorde också lite över 50 original. Även en Yamaha dt eu moppe som va helt ny gjorde ca 65.

Så ytterst tveksam på de där 5%. Inte ens morsans gamla K50 behövde man göra något med för att få upp runt 50.
10% för klass 2 och 5% för klass 1, skrev lite fel hastighetsmätare är ofta glädjemätare
Citera
2016-03-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sairez1990
Min lillebror fixade sitt förarbevis nu för två veckor sedan för moped klass 2. Jag antar att han ville ha en klass 2 moped för att han kan köra påcykelväg och för att jag själv äger en klass 2 mped. Men nu så har ju ingen i hans skolan en klass 2 moped. Alla går just nu och driver med han i skolan för hans val av moped. Dem kör även förbi honom med sina EU mopeder och pekar finger etc. (Jävla ungdomar )

Så nu har han gått och frågat farsan om han skulle kunna få köpa en cdi box så den stryper till 45 istället för 30. Men farsan vill absolut inte göra det för han är rädd för att polisen ska ta honom... Det kan gå så illa så att om min lillenror krockar med trimmad moped så kan farsan förlora körkortet!

Själv kör jag original men jag förstår min bror och tycker t om synd nu! Han har gått och frågat mig flera gånger om jag kan beställa en ny cdi, men jag vill inte gå mot min pappas ord. Så nu är frågan, hur ska min bror övertala farsan så han beställer en cdi åt honom?

Ställ upp på din bor nu, ni måste hålla ihop. Självklart hjälper du honom, ställ upp nu. Din farsa hålls naturligtvis ovetande.
Citera
2016-03-18, 20:00
Jag minns när jag o mina polare körde moped, 94-95, vet ej vilken klass de tillhör, med de fick gå i 30 km/h. Alla körde ju trim (inte mycket, kanske så att det gick i 40 km/h), o en polare fick absolut inte trimma sin moped för sina föräldrar, men gjorde några små förändringar ändå.

Givetvis var det endast han som åkte dit när polisen kom till skolan för att kolla mopederna...
Citera
2016-03-18, 20:29
Medlem
Ryck pluggen ur avgasröret. Det är det enda som är gjort på min aerox och den är mätt till 51 med gps. Köp zundapp annars och köp 70cc och en lite fetare fögge så får du fart.
Citera
2016-03-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Ställ upp på din bor nu, ni måste hålla ihop. Självklart hjälper du honom, ställ upp nu. Din farsa hålls naturligtvis ovetande.

Hjälper jag honom blir det både bra och dålligt. Hjälper jag honom så blir han inte pillad på i skolan av ungdomsjävlarna. Men då kan han bli tagen av polisen för trimning etc. och få körkort 2 år senare osv. Hjälper jag honom inte så är det säkrare för honom, han åker då i 30 och inte 45 vilket är säkrare.
Citera
2016-03-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeBeHigh
Ryck pluggen ur avgasröret. Det är det enda som är gjort på min aerox och den är mätt till 51 med gps. Köp zundapp annars och köp 70cc och en lite fetare fögge så får du fart.

Årsmodell 2014 så finns inga pluggar etc. utan endast elektronisk strypning, dvs cdi strypning!
Citera
2016-03-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnusMacka
Bumpar upp Herr-PK's inlägg!

Det finns blackboxar som kan fjärrstyras med morsekoder via bromshandaget, extrern fjärrnyckel å massa andra saker!
Farsan och farbor blå kommer inte märka nån skillnad när de provar mopeden om nu inte bror din blir tagen " in action"

Då dessa inte är original så kommer garantin på mopeden ryka!
Citera
2016-03-18, 21:29
Medlem
cacas avatar
Trimma på bara och sen drar ni en skruv igenom hastighetsmätaren ( om den är analog) så att den inte visar över 30 km/h.
Lurar garanterat både farsan och farbror blå.
Citera
2016-03-18, 21:32
Medlem
Du (förlåt, han) Kör väl ändå inte runt med farsan bakpå? Tryck dit en ny cdi, dra pluggar och kör som folk så borde la det hela lösa sig alldeles utmärkt. Sålänge du inte sätter på nått nytt rör eller liknande som syns så är det ju skit samma!
Citera
2016-03-18, 23:36
Medlem
KRYPTONITIFITTANs avatar
Minns att jag var ute och körde landsväg i småland (med bil) för något år sen och då kom en moped upp bakom mig i full karriär. Jag körde 80 och den mopeden höll samma fart.
Livsfarligt. Låt din bror lära sig trafikvett, om några år kan han ta körkort och åka snabbare.
Citera
2016-03-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KRYPTONITIFITTAN
Minns att jag var ute och körde landsväg i småland (med bil) för något år sen och då kom en moped upp bakom mig i full karriär. Jag körde 80 och den mopeden höll samma fart.
Livsfarligt. Låt din bror lära sig trafikvett, om några år kan han ta körkort och åka snabbare.

Vadå livsfarligt? Jag har en moppe från 70-talet och den puttrar fram i 70 blås, inga konstigheter. Snabbare ska den dessutom bli, min kära gamla mamba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in