Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Ett klipp på 18 min från MHD om en kvinna i 40 års åldern som startat en Vlog om sina dejtingerfarenheter. Hon utgår från Bumble där kvinnor är de som måste ta första steget och mycket riktigt. Vad tror ni hon letar efter? Samma typ av kille som hon letade efter när hon var 20 år yngre. Lång, mörk och snygg. Trots att de var på Bumble var det "han" som fick bjuda ut henne.
Hon har börjat inse att allt fler män hellre föredrar kaffe / drink framför middag vid första träffen. Inte så konstigt. Idag är det självklart för de flesta män som inte är simpar att det är kaffe/drink som gäller och inte en dyr middag med någon som vill att mannen ska stå för allt. Hon verkar dock inte gilla att så är fallet.
De satt först på en sportsbar där han betalade drinken. De gick sedan vidare till ett annat ställe och beställde nya drinkar då han frågade henne om hon skulle betala för dessa.

Hon säger att hon inte bryr sig men - om hon gör.

Hon fortsätter säga att hon tycker det är manligt när en man "ger" och hon får ta emot (så mycket för jämlikhet). Hon t.o.m. nyttjar ordet "provide". Men hon är självklart ingen Golddigger.

Hon fick betala hans öl som kostade betydligt mer än hennes alkholfria drink. Hon gillade inte att hon fick betala hans dyrare drink men hon har inga problem med att en man betalar HELA notan under dejten. Som MHD säger. Kvinnor är i grunden extremt själviska.
40 Year old Lady Gets a Dose of Equality on First Bumble Date | The Foo*ishness of Bumble
https://www.youtube.com/watch?v=Jxj3_pFBcV4
// CC
Ifall jag hamnar i sitsen att jag vill söka en man för en seriös relation, så vet jag att det är Bumble jag ska använda mig av.
Iofs halvgammal och inte snygg, men nog kan jag både initiera kontakt och driva den till en träff, om mannen är med på tåget såklart. Och jag kan bjuda honom både på mat och öl, så länge han har samma intention med träffen som jag har.
Bara för att bevisa att det finns kvinnor som är beredda att bjuda mannen i stället för tvärtom
Det du beskriver låter enbart grisigt och snålt för mig. Första träffen, innan man vet om man vill något mera, bör var och en antingen betala var för sig, eller dela på notan om man förtärt någorlunda likvärdiga saker prismässigt.
Jag vill nog inte betala om mannen ätit rysk kaviar i mängder enbart för att jag betalar, men nog kan han få äta sig mätt.
Jag tycker att en kopp kaffe duger gott för att ta reda på om man tycker att det är värt att fortsätta träffas, en dygd att vara sparsam, både med mina pengar och andras...