2021-07-27, 18:51
Medlem
Som vanligt är det en massa män som inte har något att erbjuda och en massa tjejer som bara letar efter top 5% av männen, de männen kommer säkert få mycket att göra. Prova med att hitta en random instagram model, kopiera bilderna till Bumble och skriv en stereotypisk framgångsrik bio, då kommer de krypande från alla håll.
Citera
2021-07-27, 19:11
Medlem
CC75s avatar
Viss skillnad i antal användare vad gäller Bumble och Tinder. Den förra runt 12 miljoner och den senare 57 miljoner. M/FM ratio är 67/33 för Bumble jämfört med 78/22 för Tinder.

Vet inte hur populärt Bumble är i Sverige men jag kan ändå förstå att en del tjejer som söker seriöst och inte bara är ute efter bekräftelse, kan se det som en bättre dejtingapp än Tinder. Visserligen måste de själva ta första kontakten men det blir lättare att se det enskilda trädet för skogen. Dessutom, som påpekats, det räcker med ett enkelt "Hej". Tror inte killarna på Bumble har större krav än så för att de ska ta initiativet och driva på som på Tinder men då har tjejen ändå haft möjlighet att välja lite mer i lugn och ro.

// CC
Citera
2021-07-28, 12:35
Medlem
CC75s avatar
Ett klipp på 18 min från MHD om en kvinna i 40 års åldern som startat en Vlog om sina dejtingerfarenheter. Hon utgår från Bumble där kvinnor är de som måste ta första steget och mycket riktigt. Vad tror ni hon letar efter? Samma typ av kille som hon letade efter när hon var 20 år yngre. Lång, mörk och snygg. Trots att de var på Bumble var det "han" som fick bjuda ut henne.

Hon har börjat inse att allt fler män hellre föredrar kaffe / drink framför middag vid första träffen. Inte så konstigt. Idag är det självklart för de flesta män som inte är simpar att det är kaffe/drink som gäller och inte en dyr middag med någon som vill att mannen ska stå för allt. Hon verkar dock inte gilla att så är fallet.

De satt först på en sportsbar där han betalade drinken. De gick sedan vidare till ett annat ställe och beställde nya drinkar då han frågade henne om hon skulle betala för dessa. Hon säger att hon inte bryr sig men - om hon gör. Hon fortsätter säga att hon tycker det är manligt när en man "ger" och hon får ta emot (så mycket för jämlikhet). Hon t.o.m. nyttjar ordet "provide". Men hon är självklart ingen Golddigger. Hon fick betala hans öl som kostade betydligt mer än hennes alkholfria drink. Hon gillade inte att hon fick betala hans dyrare drink men hon har inga problem med att en man betalar HELA notan under dejten. Som MHD säger. Kvinnor är i grunden extremt själviska.

40 Year old Lady Gets a Dose of Equality on First Bumble Date | The Foo*ishness of Bumble
https://www.youtube.com/watch?v=Jxj3_pFBcV4

// CC
Citera
2021-07-28, 12:43
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Ett klipp på 18 min från MHD om en kvinna i 40 års åldern som startat en Vlog om sina dejtingerfarenheter. Hon utgår från Bumble där kvinnor är de som måste ta första steget och mycket riktigt. Vad tror ni hon letar efter? Samma typ av kille som hon letade efter när hon var 20 år yngre. Lång, mörk och snygg. Trots att de var på Bumble var det "han" som fick bjuda ut henne.

Hon har börjat inse att allt fler män hellre föredrar kaffe / drink framför middag vid första träffen. Inte så konstigt. Idag är det självklart för de flesta män som inte är simpar att det är kaffe/drink som gäller och inte en dyr middag med någon som vill att mannen ska stå för allt. Hon verkar dock inte gilla att så är fallet.

De satt först på en sportsbar där han betalade drinken. De gick sedan vidare till ett annat ställe och beställde nya drinkar då han frågade henne om hon skulle betala för dessa. Hon säger att hon inte bryr sig men - om hon gör. Hon fortsätter säga att hon tycker det är manligt när en man "ger" och hon får ta emot (så mycket för jämlikhet). Hon t.o.m. nyttjar ordet "provide". Men hon är självklart ingen Golddigger. Hon fick betala hans öl som kostade betydligt mer än hennes alkholfria drink. Hon gillade inte att hon fick betala hans dyrare drink men hon har inga problem med att en man betalar HELA notan under dejten. Som MHD säger. Kvinnor är i grunden extremt själviska.

40 Year old Lady Gets a Dose of Equality on First Bumble Date | The Foo*ishness of Bumble
https://www.youtube.com/watch?v=Jxj3_pFBcV4

// CC

Ifall jag hamnar i sitsen att jag vill söka en man för en seriös relation, så vet jag att det är Bumble jag ska använda mig av.
Iofs halvgammal och inte snygg, men nog kan jag både initiera kontakt och driva den till en träff, om mannen är med på tåget såklart. Och jag kan bjuda honom både på mat och öl, så länge han har samma intention med träffen som jag har.
Bara för att bevisa att det finns kvinnor som är beredda att bjuda mannen i stället för tvärtom

Det du beskriver låter enbart grisigt och snålt för mig. Första träffen, innan man vet om man vill något mera, bör var och en antingen betala var för sig, eller dela på notan om man förtärt någorlunda likvärdiga saker prismässigt.
Jag vill nog inte betala om mannen ätit rysk kaviar i mängder enbart för att jag betalar, men nog kan han få äta sig mätt.
Jag tycker att en kopp kaffe duger gott för att ta reda på om man tycker att det är värt att fortsätta träffas, en dygd att vara sparsam, både med mina pengar och andras...
Citera
2021-07-28, 13:53
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Ifall jag hamnar i sitsen att jag vill söka en man för en seriös relation, så vet jag att det är Bumble jag ska använda mig av.
Iofs halvgammal och inte snygg, men nog kan jag både initiera kontakt och driva den till en träff, om mannen är med på tåget såklart. Och jag kan bjuda honom både på mat och öl, så länge han har samma intention med träffen som jag har.
Bara för att bevisa att det finns kvinnor som är beredda att bjuda mannen i stället för tvärtom

Det du beskriver låter enbart grisigt och snålt för mig. Första träffen, innan man vet om man vill något mera, bör var och en antingen betala var för sig, eller dela på notan om man förtärt någorlunda likvärdiga saker prismässigt.
Jag vill nog inte betala om mannen ätit rysk kaviar i mängder enbart för att jag betalar, men nog kan han få äta sig mätt.
Jag tycker att en kopp kaffe duger gott för att ta reda på om man tycker att det är värt att fortsätta träffas, en dygd att vara sparsam, både med mina pengar och andras...

Jag vet att det finns kvinnor som inte är sådana. Du är en och jag har en kvinna i min närhet som för mig bevisar motsatsen till kvinnan i klippet varje gång hon och jag träffas. Frågan är om kvinnan i klippet utgör en majoritet eller en minoritet och i så fall hur stor denna majoritet vs minoritet är...

Det klippet även tydligt visar är att det hyckleri som en del kvinnor uppvisar. Ett hyckleri som de inte ens själva inser att de sysslar med. Dvs medvetenheten om detta bland vissa kvinnor är låg till gränsen av obefintlig.

Fetat: Håller med helt och hållet men om kvinnor generellt ser män som "provider" (om det nu är så), då faller den biten för många kvinnor. Jag håller också med om att om vi två går ut och det framkommer oss två emellan att jag betalar första rundan och du nästa, så håller man sig till samma nivå. Det är rent hyfs.

// CC
Citera
2021-07-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Som vanligt är det en massa män som inte har något att erbjuda och en massa tjejer som bara letar efter top 5% av männen, de männen kommer säkert få mycket att göra. Prova med att hitta en random instagram model, kopiera bilderna till Bumble och skriv en stereotypisk framgångsrik bio, då kommer de krypande från alla håll.

Så är det. Då öppnar brudarna med hjärtan och säger att man är så himla fin. (På Tinder).
Testade den grejjen, lade ut en bild på en snubbe som är nog top 2%-ish... Japp så blev resultatet.

Var mest nyfiken. Ska ta o kopiera hans bilder i stil och komposition och lägga ut mina egna. Bör åtminstone komma upp i 10%-ilen - räcker för mig. Behöver inte matcha med alla ändå
Citera
2021-09-21, 13:41
Medlem
hyssasess avatar
asså vad är det här för skit-app, kan jag som kille aldrig inleda en konversation med en tjej? Om inte finns det nåt sätt att komma runt det o ändå skriva först..
Citera
2021-09-21, 13:58
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
asså vad är det här för skit-app, kan jag som kille aldrig inleda en konversation med en tjej? Om inte finns det nåt sätt att komma runt det o ändå skriva först..

ja här är det tjejerna som ska ta första kontakten och skriva först inom 24 timmar med en match visst.. så nä du får nog sitta o vänta hoppas på tur :P
Citera
2021-09-21, 14:25
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Jag sökte på forumet och hittade bara två väldigt torftiga trådar om Bumble, så jag hoppas det är okej att det får en egen tråd?

Jag har haft ett konto på Bumble ungefär lika länge som Tinder (ca 15 månader) så man har hunnit se och jämföra vilka skillnader det finns på tjejer i respektive tjänst.

Det finns så klart många färre tjejer på Bumble än Tinder, men majoriteten av tjejerna på Bumble verkar ta det hela mer seriöst. På Tinder är det ju vanligt med tjejer som inte har skrivit någonting i sin profil, eller bara tryckt dit en rad emojis som de förväntar sig att man skall deschiffrera. På Bumble så har de flesta tjejerna skrivit i sin profil, de har flera och bra bilder och är oftare högutbildade eller studerar på högskola.

Det märks också att Bumble är mer populärt i andra länder, för en stor andel av tjejerna som dyker upp där är utbytesstudenter eller tjejer som turistar, ofta från asien eller nord/sydamerika.

Jag vet inte i hur pass stor utsträckning det är lättare eller svårare att få kontakt med tjejer på Bumble jämfört med Tinder då jag aldrig har fått någon like/match på endera tjänst, så det vore
intressant att veta från andra om man märker någon skillnad i hur det är att prata med tjejerna.

Upplever ni andra som har konto på båda dessa tjänster också denna skillnad? Har ni pratat med några tjejer på Bumble och var det någon skillnad jämfört med andra ställen?
Upplevde det precis så. En del svenska brudar körde med uppenbart färdigskrivna öppningar eller bara en ”👋🏼” för att då lämpa över ansvaret igen.

Måste nog ändå säga att jag gillade Bumble mer än Tinder, även fast jag fick ligga tiofalt mer på Tinder. Bättre kvalitet på brudarna väger över.
Senast redigerad av massuppfittaren 2021-09-21 kl. 14:33.
Citera
2021-09-21, 15:18
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja här är det tjejerna som ska ta första kontakten och skriva först inom 24 timmar med en match visst.. så nä du får nog sitta o vänta hoppas på tur :P

Fyfan va sketet , va ere för jävla jämställdhet nä tillbaks till Tinder igen
Citera
2021-09-21, 18:18
Medlem
lakritcs avatar
Är inte hela problemet med nätet att kvinnor får välja för mycket?
Citera
2021-09-21, 18:20
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Är inte hela problemet med nätet att kvinnor får välja för mycket?

Det är utgör säkerligen en del av problemet ja. Inte gör det kvinnor generellt lyckligare heller...

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in