Citat:
Ursprungligen postat av
Amiron
Möjligen den första initiala kontakten, sen är det faktiskt mannens ansvar att visa att kvinnan valde rätt person.
Problemet med det är "varför?". Om en kvinna väljer mig så är det naturligtvis väldigt smickrande, men varför skall jag ta på mig ansvaret och visa att hon valde rätt person? Att hon valde mig räcker inte, för nånstans vill jag också kunna välja henne.
Jag blev vald av en kvinna för ett par månader sedan. Hon kontaktade mig (efter över 20 år sedan vi hade nån kontakt alls utom "vänner på facebook") och bjöd in sig själv till mig på dejt.
Ok najs tänkte jag, det är ju inte varenda dag brudar bara kontaktar mig sådär. Hon dök upp höggravid (!) . Garanterat inte mitt barn, dels för att det var över 20 år sedan, och dels för att jag tydligt kommer ihåg att jag kom alldeles för tidigt och inte ens var inne i så vi hade inte ens haft sex, bara nästan.
Men hon hävdade givetvis inte att det var mitt barn

. Men däremot att det kunde bli, och att det var otäckt att vara 40+ och bli ensam mamma. Som om jag bara skulle kasta mig över chansen att vara med henne...för vad? För att hon var jättesöt för 20 år sen? För att hon tyckte det var otäckt att vara ensam? För att hon ville det? Sån sjuk jäkla narcissism.
Nej. Kvinnan kan inte bara välja och förvänta sig att jag skall anstränga mig. Hon måste nånstans göra så att jag vill anstränga mig för henne också. Hur jäkla mycket incel jag än är.