2021-07-16, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Finns inget bättre sätt att inleda en konversation på, om man nu inte förväntar sig en vetenskaplig uppsats som introduktion...
Säg det till kärringarna. Det duger att skriva hej men inte som kille. Och det finns väl mer än bara hej eller vetenskaplig uppsats, din träskalle.
Citera
2021-07-16, 21:56
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Säg det till kärringarna. Det duger att skriva hej men inte som kille. Och det finns väl mer än bara hej eller vetenskaplig uppsats, din träskalle.

Självklart så finns det mer, bla alternativet att svara med samma mynt.
Men det är faktiskt mannen som skall ta initiativ och visa sig vara driftig (sen om det är rätt eller fel, det låter jag vara osagt) så det där är bara ett av sätten kvinnorna visar att bollen ligger hos mannen.
Citera
2021-07-17, 06:54
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Fast det är inte ett alternativ om du svarar med samma mynt din horungemoderator. Kul du visar vilken fjant du är när du har fel. Ligger bollen hos mannen så är det konstigt att de är på Bumble då, din idiot.
Kan man inte vara mer kreativ än ett hej så är man helt hjärndöd och desperat kuk som du som inte får knulla försvarar detta beteende.

Tänk om en kille bara skrev hej. Då hade du klagat.

Alltså horungar som du borde ligga 3 m under marken.

Om det inte är ett alternativ, då ser man helt enkelt till att anstränga sig lite.
Varför är det konstigt att män använder Bumble? Spelreglerna är desamma där som i verkliga livet.
Citera
2021-07-17, 07:29
Medlem
kyrkstockens avatar
Kvinnor har behov av bekräftelse.
Därför har kvinnor inte klarat av att hantera nymodigheten smartphone.
Man har nu skapat en virituell surrogatvärld där kvinnor uppfyller varandras behov av bekräftelse som man egentligen behövde från familj och barn.

Jag gissar att många på tinder vill inte ens träffa någon. bara ha bekräftelse
Citera
2021-07-17, 07:56
Medlem
Vad skulle skillnaden vara mot redan existerande appar? Kvinnorna har redan den makten. 🙄🙄🙄
Citera
2021-07-17, 10:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Bumble har blivit hårt kritiserat just av gruppen de försökt tilltala- Feminister.

De menar att Bumble sätter mannen på en piedestal där hans överordning cementeras när han inte behöver anstränga sig och kvinnor skall anstränga sig för honom.

Finns flera krönikor/tweets osv. om detta.

Jag är inte ett dugg förvånad. Undrar om det finns någon som är det?
Citera
2021-07-18, 14:52
Medlem
Citat:
Om det inte är ett alternativ, då ser man helt enkelt till att anstränga sig lite.
Varför är det konstigt att män använder Bumble? Spelreglerna är desamma där som i verkliga livet.

Meningen med Bumble är att kvinnorna ska ta initiativet. Det är Bumbles nisch.

Så ja, det är lite märkligt att hänga på Bumble om man anser bollen ska ligga hos mannen.

Som att ogilla tjocka men regga sig på en plus size dejtingsajt.
Citera
2021-07-18, 15:15
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Meningen med Bumble är att kvinnorna ska ta initiativet. Det är Bumbles nisch.

Så ja, det är lite märkligt att hänga på Bumble om man anser bollen ska ligga hos mannen.

Som att ogilla tjocka men regga sig på en plus size dejtingsajt.

Möjligen den första initiala kontakten, sen är det faktiskt mannens ansvar att visa att kvinnan valde rätt person.
Citera
2021-07-18, 15:30
Medlem
Citat:
Möjligen den första initiala kontakten, sen är det faktiskt mannens ansvar att visa att kvinnan valde rätt person.

Att bara skriva "hej" är knappast ett bra sätt att initiera kontakt. Finns en anledning till att kvinnor är negativt inställda till sådan öppnare på Tinder. Den som har ansvaret för att intiera kontakt (på Bumble är det kvinnor, på Tinder i regel män) är också de som bär ansvaret för att initierandet blir bra och möjliggör konversation.

Citat:
Men det är faktiskt mannen som skall ta initiativ och visa sig vara driftig (sen om det är rätt eller fel, det låter jag vara osagt) så det där är bara ett av sätten kvinnorna visar att bollen ligger hos mannen.

Bumble är uttryckligen en app där kvinnan ska ta initiativ. Alltså i motsatsen till hur det brukar fungera i samhället i övrigt. Du kan tycke Bumbles koncept är dåligt, men det är vad deras usp bygger på.
Senast redigerad av secretupgrade 2021-07-18 kl. 15:42.
Citera
2021-07-18, 16:36
Medlem
Citat:

Problemet med det är "varför?". Om en kvinna väljer mig så är det naturligtvis väldigt smickrande, men varför skall jag ta på mig ansvaret och visa att hon valde rätt person? Att hon valde mig räcker inte, för nånstans vill jag också kunna välja henne.

Jag blev vald av en kvinna för ett par månader sedan. Hon kontaktade mig (efter över 20 år sedan vi hade nån kontakt alls utom "vänner på facebook") och bjöd in sig själv till mig på dejt.

Ok najs tänkte jag, det är ju inte varenda dag brudar bara kontaktar mig sådär. Hon dök upp höggravid (!) . Garanterat inte mitt barn, dels för att det var över 20 år sedan, och dels för att jag tydligt kommer ihåg att jag kom alldeles för tidigt och inte ens var inne i så vi hade inte ens haft sex, bara nästan.

Men hon hävdade givetvis inte att det var mitt barn . Men däremot att det kunde bli, och att det var otäckt att vara 40+ och bli ensam mamma. Som om jag bara skulle kasta mig över chansen att vara med henne...för vad? För att hon var jättesöt för 20 år sen? För att hon tyckte det var otäckt att vara ensam? För att hon ville det? Sån sjuk jäkla narcissism.

Nej. Kvinnan kan inte bara välja och förvänta sig att jag skall anstränga mig. Hon måste nånstans göra så att jag vill anstränga mig för henne också. Hur jäkla mycket incel jag än är.
Citera
2021-07-19, 02:00
Medlem
wfzs avatar
Bumble är ju fan precis som Tinder.

1) Kvinnor kan inte lägga öppningsrepliker - det är därför killar ska skriva först.
2) Efter att kvinnan lagt sin dåliga öppningsreplik är det ändå jag som leder konversationen till en dejt - precis som vanligt.

Tinder funkar perfekt.
Citera
2021-07-24, 17:42
Medlem
Fittheligeandes avatar
Kan inte ha blivit någon större succe, då denna tråd har betydligt mindre inlägg än Tinder tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in