2016-03-17, 19:01
Medlem
Har sett på andra forum att den har fått en del användare i USA men hur är det i Sverige, fortfarande enbart tinder och badoo som gäller?
Citera
2016-03-17, 21:51
http://techcrunch.com/2014/12/02/bum...are-in-charge/

Citat:
But there is only one significant thing that separates Bumble from Tinder: On Bumble, girls hold all the power.

Boys are not allowed to send the first message on Bumble.
Girls must initiate the conversation with their matches, or else they disappear after 24 hours. The only control the guy has in the situation is the ability to extend one match each day for an extra 24 hours, whispering a Hail Mary prayer that the chosen girl will throw them a bone and send a message.
Citera
2016-03-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
Har sett på andra forum att den har fått en del användare i USA men hur är det i Sverige, fortfarande enbart tinder och badoo som gäller?

Det är dödsdömt. Innebär ju att tjejer faktiskt måste börja anstränga sig, det går ju inte när de kan få det helt gratis på Tinder.
Citera
2016-03-17, 22:53
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Låter som den sämsta dejtingappen i historien!!!
Citera
2016-03-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Det är dödsdömt. Innebär ju att tjejer faktiskt måste börja anstränga sig, det går ju inte när de kan få det helt gratis på Tinder.

Jag har pratat med folk som har haft framgång där, men visst kommer det inte vara lika bra som tinder.

Hur som helst verkar det vara dött i Sverige fortfarande. Får väl vänta ett par år som vanligt innan vi också hakar på.
Citera
2016-03-21, 18:45
Medlem
Spaders avatar
Jag var skeptisk när denna app kom och är fortfarande det. Om bumble tar fart i Sverige så ska jag äta upp min hatt!

Problemen är flera:
Dejtingscenen överlag är extremt dominerad utav oseriösa människor:
-Oseriösa män som spammar varenda kvinna som ser någonlunda okay ut
-Oseriösa kvinnor som bara är ute efter uppmärksamhet (och ofta redan har förhållanden)

På dejtingsiter leder detta till att seriösa kvinnor tvingas vada igenom spam varje jävla dag, och dom lämnar skiten efter ett tag. Seriösa män å andra sidan lämnar också skiten, men pga precis motsatt orsak: att de aldrig får svar trots massiv ansträngning.

Appar såsom Tinder är därför perfekt för dessa oseriösa människor som bara vill knulla runt. Männen spammar (swipar på alla kvinnor - se ingengören som gjorde en robot för att swipa t.ex.) och kvinnorna behöver bara lägga upp en Photoshoppad bild tagen i lätt klädsel och från en smart vinkel där brösten ser större ut än vad dom är.

Att i ett sådant här klimat komma med en app som sätter käppar i hjulen för dessa människor är ju direkt dödsdömt. Men vadå då kommer ju alla seriösa söka sig dit? Visst, det kanske dom gör - och sen drar dom igen när dom inser att det inte är några andra som använder appen.

Värt att tillägga här är också att svenska tjejer är otroligt fega när det gäller att ta initiativ till kontakt - jämfört med kvinnor från andra länder såsom USA där man tar lite mera lätt på det här med dejtande. I sverige så ska allt vara så himla seriöst hela tiden. Tjejer tar aldrig initiativ i det här landet och de få som gör det är verkligen enstaka sandkorn på stranden. De som påstår att de själva gör det är de som tror att subtila signaler - eller att ignorera den man gillar - är lika med att flörta. Vissa påstår att svenskar är skadade utav feminismen och att vi är så jävla könsneutrala, vilket är totalt jävla bullshit när det gäller dejtingscenen. På dejtingscenen så är könsrollerna fortfarande så himla 1950-tal som det kan bli: kvinnor utgår fortfarande från att mannen ska sköta 95% utav jobbet.

Detta förklarar också delvis varför andelen självmord är så himla mycket högre bland män än kvinnor. Mansrollen har liksom eroderats bort (tycka vad man vill om det) inom alla andra områden i kulturen och samhället - utom när det gäller det här med att hitta partner: det är en bieffekt utav feminismen som annars rent historiskt har kommit med väldigt bra samhällsförändringar. Kvinnans status i samhället har lyfts upp - vilket är skitbra - men tyvärr samtidigt som man har tryckt ner och spottat på allt som historiskt har ansets "manligt". Många unga män idag får liksom lära sig att det är "fult" att vara för manlig.
Senast redigerad av Spader 2016-03-21 kl. 18:57.
Citera
2016-03-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Absolut. Varför skulle tjejer anstränga sig för, det går ju emot allt vad de "tror på". Hela deras världsbild Får du en tjej att anstränga sig kommer någon bli anmäld för könsdiskriminering, och anklagad för att vara kvinnoföraktare.
Citera
2017-03-11, 07:08
Medlem
Bumble, på riktigt eller fejk?

Testade den där nya datingappen Bumble, men varningslampan lös tidigt kan jag säga. Nästan på alla tjejer man bläddrar genom står det typ Management controller, Product designer, Director in company eller va fasen det nu var! Finns tydligen ingen som har ett "vanligt" jobb som de flesta människor har liksom mig. Därför undrar man om det är otroligt mycket fejkprofiler eller om det är jag som snubblat in på helt fel datingapp?
Citera
2020-09-21, 19:47
Medlem
Bumble

Jag sökte på forumet och hittade bara två väldigt torftiga trådar om Bumble, så jag hoppas det är okej att det får en egen tråd?

Jag har haft ett konto på Bumble ungefär lika länge som Tinder (ca 15 månader) så man har hunnit se och jämföra vilka skillnader det finns på tjejer i respektive tjänst.

Det finns så klart många färre tjejer på Bumble än Tinder, men majoriteten av tjejerna på Bumble verkar ta det hela mer seriöst. På Tinder är det ju vanligt med tjejer som inte har skrivit någonting i sin profil, eller bara tryckt dit en rad emojis som de förväntar sig att man skall deschiffrera. På Bumble så har de flesta tjejerna skrivit i sin profil, de har flera och bra bilder och är oftare högutbildade eller studerar på högskola.

Det märks också att Bumble är mer populärt i andra länder, för en stor andel av tjejerna som dyker upp där är utbytesstudenter eller tjejer som turistar, ofta från asien eller nord/sydamerika.

Jag vet inte i hur pass stor utsträckning det är lättare eller svårare att få kontakt med tjejer på Bumble jämfört med Tinder då jag aldrig har fått någon like/match på endera tjänst, så det vore
intressant att veta från andra om man märker någon skillnad i hur det är att prata med tjejerna.

Upplever ni andra som har konto på båda dessa tjänster också denna skillnad? Har ni pratat med några tjejer på Bumble och var det någon skillnad jämfört med andra ställen?
Citera
2021-03-08, 15:31
Medlem
Bumble - dejtingappen som skapar jämlikhet och respekt genom att kvinnorna få välja!

"På Bumble tar tjejen första steget till kontakt. Vi ändrar spelplanen och spelreglerna för dejting. Alla förhållanden ska byggas med respekt och jämlikhet."

https://bumble.com/sv/

ja, vad tycker ni om det - är det ett bra sätt att skapa jämlikhet och respekt att kvinnorna får peka på vilka de kan tänka sig att ha kontakt med?

männen får vackert visa färgerna och cirkulera i den grunda dammen medan kvinnorna fiskar upp de som kan vara värda nått och kastar tillbaka eller har ihjäl de sjuka, svaga och för små.

kvinnan bakom tech-innovationen förutspås kunna slå sig in på listan över världens rikaste med sin smarta jämlika app:

https://www.gp.se/ekonomi/v%C3%A4rld...nor-1.42552681
Citera
2021-03-08, 15:33
Medlem
Fast det förändrar ingenting ändå för att de är aldrig de första som skriver. Allt handlar bara om att göra att kvinnor känner sig bra, det har ingenting med verkligheten att göra.
Citera
2021-03-08, 15:36
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Hahaha så icke-jämställt det går att bli, män får alltså inte skriva. Har motsatsen någonsin existerat? En sajt där bara män får välja? Mer totalt vansinnigt nazifeministiskt svammel verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in