2024-08-31, 15:18
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Konformism förkommer överallt och såväl negativ som positiv konformism finns på Ds. Jag har ju t ex skrivit att sidan är ökänd för sina drev.

Positiv konformism som förekommer på Ds är att majoriteten anser att sexualitet ska vara fri i så hög utsträckning som möjligt. Den sortens konformism finns ju absolut inte på Flashback, det räcker ju med att gå till trådar om trans som läser sagor för barn.

Edit: Är själv starkt emot puberty blockers, men de där sagostunderna anser jag vara helt oförargliga.

Den Positiva konformism du beskriver finns på Ds men inte på samma sätt på Flashback,
det kan jag hålla med dig om.

Men det kan räcka med att du blir ovän med en person som kan du bli utsatt för ett drev,
då spelar ingen roll roll hur du förhåller dig till ovan sagda Positiva konformism.
Drevet går på i alla fall
Citera
2024-08-31, 16:38
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Tack för ursäkten och att vi till slut kom överens.
Tycker du beskriver det hela otroligt bra!

Tog ett tag för mig att komma ihåg vilken svinstia Ds faktiskt är, det sägs dessutom ha blivit värre på senare år.

Jag lämnade som sagt för flera år sedan.

Tack för samtalet.
/SM
Citera
2024-09-04, 14:25
Medlem
Hiss eller diss!
Jag skulle säga diss. Varit medlem i ca 20 år.
Det har spårat ur. Sidan sköts inte som den borde göras.
Tänkt att vara en mötesplats för sexuella minoriteter och identiteter. Är numera ett tillhåll för en ideologi som inte ens passar mig. Röstar vänster.

Men jag råkar tycka att alla oavsett politisk hemvist och identitet ska behandlas ok. Vilket inte görs .

För den som nödvändigtvis vill vara aktiv så kan jag ge följande tips.
Tips till kvinnor. : Verifieringar betyder ingenting. Bara att personen existerar. Kan vara hur dålig individ som helst. Kan vara arrangör . Betyder ingenting. Uttalad feminist. Betyder ingenting. Erfaren betyder ingenting.
Lägg inte ut bilder. Har stulits bilder från ds vid flertalet tillfällen. Träffas på offentlig plats.

Tips till män.
Skriv enbart till kvinnor som inte är feminister. Se till att ha mycket annat gemensamt. Skriv inte i grupper och andras dagboksinlägg. Se till att ha koll på samtycke från a till ö. Räkna med att lägga ett halvår på att få den kunskapen. Undvik att dela ansiktsbilder , personuppgifter etc förrän du är helt säker på att det är en ok individ.

Listan kan göras mycket längre.
Lättast att hålla sig borta.
Kommer troligtvis ett bättre alternativ i en snar framtid.
Citera
2024-09-06, 12:25
Avstängd
Sidan dog för 15 år sedan, när de började skydda pedofiler, våldtäktsmän osv.

Många kvinnor fullkomligen avskyr unga tjejer som kommer på sidan, men inte för att de vill skydda dom. De ser gärna att de går på en "nit" och blir slagna, utnyttjade och traumatiserade (precis som majoriteten själva är).

Finns knappt vidrigare människor i Sverige, fullt med Narcissister, Borderlines och Antisociala svin som älskar att förstöra för alla runtomkring sig.

Sedan har de som alla sjuka jävlar, en "kod" för respekt för att camouflera sig, och skydda sina perverterade behov.

Nej, det gäller inte alla inom BDSM, men tillräckligt många skyddar som så de kan fortsätta år ut och år in. 80% hör antagligen hemma på en institution.
Citera
2024-09-13, 13:06
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Sidan dog för 15 år sedan, när de började skydda pedofiler, våldtäktsmän osv.

Många kvinnor fullkomligen avskyr unga tjejer som kommer på sidan, men inte för att de vill skydda dom. De ser gärna att de går på en "nit" och blir slagna, utnyttjade och traumatiserade (precis som majoriteten själva är).

Finns knappt vidrigare människor i Sverige, fullt med Narcissister, Borderlines och Antisociala svin som älskar att förstöra för alla runtomkring sig.

Sedan har de som alla sjuka jävlar, en "kod" för respekt för att camouflera sig, och skydda sina perverterade behov.

Nej, det gäller inte alla inom BDSM, men tillräckligt många skyddar som så de kan fortsätta år ut och år in. 80% hör antagligen hemma på en institution.
Vad har sidan skyddat för för pedofiler och våldtäktsmän? Det där hittar du ju bara på. Lögn.

Och vad menar du med ”osv” i det sammanhanget?

Kvinnor hatar andra kvinnor om de konkurrerar med dem, ja, det är väl en grundläggande kvinnlig egenskap, men nej, ingen kvinna där vill att andra ska bli traumatiserade. Nu ljuger du igen.
Lögn.

Det går utmärkt att att undvika de med kognitiva funktionsvariationer. Det är lika enkelt för dig att tala med någon som det är för någon annan. Det är lika enkelt för dig att bemöta kritik från någon som det är för någon att ge dig den.

Finns ingen anledning till att din vistelse på sidan ska påverkas av att där är ”fullt med Narcissister, Borderlines och Antisociala svin som älskar att förstöra för alla runtomkring sig.” om du inte själv älskar att gå i svaromål eller söker upp dessa galningar.

Nej, ännu ett hittepå i ditt huvud.
Lögn.

Skyddar? Du verkar blanda ihop hela sidan med enskilda grupperingar av folk. Dessa grupperingar består vanligen av färre människor än vad en normal tjejmiddag består av.

Du framstår som ytterst paranoid och om det är någon som verkar höra hemma på en institution för sitt eget och allmänhetens bästa är det nog du.
Senast redigerad av Eponumos 2024-09-13 kl. 13:09.
Citera
2024-09-16, 23:24
Medlem
exexexexs avatar
Den är så värdelös. "Medlemmen har valt att enbart visa sin sida för personer som varit medlemmar ett par veckor."
Vad är ett par veckor? 2 eller 200?

Har dom lagt ett grått mouse over filter över ALLA bilder nu? ink profilbilder och annat, så att hela sidan ser grå ut?
Citera
2024-09-17, 01:35
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Den är så värdelös. "Medlemmen har valt att enbart visa sin sida för personer som varit medlemmar ett par veckor."
Vad är ett par veckor? 2 eller 200?

Har du bråttom?
Citera
2024-09-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag tänker att man som högerman på ds får acceptera att många av kvinnorna uttryckligen säger att de inte dejtar högermän. Det är bara att respektera att alla har sina preferenser liksom. Men om det gör en på dåligt humör ska man nog inte vara på ds. Inte i raggningssyfte iallafall.Eller hålla sin politiska åsikt för sig själv.

Undvik föra PM konversationer med de här människorna bara. De kommer anmäla dig och nästa person och alla där efter som du skriver till får en varning att ditt konto är "farligt/dåligt". Värdelöst system som missbrukas enormt.
Citera
2024-09-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Vad var skälen till din avstängning? Om den var på livstid torde det ju ha hänt något mer än att du bara skrivit något olämpligt?

Räcker med att du inte är feminist och vänster och har för hög profil. Att inte vara vänster och feminist är faktiskt emot reglerna. Eller var i alla fall förr.
Citera
2024-09-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Undvik föra PM konversationer med de här människorna bara. De kommer anmäla dig och nästa person och alla där efter som du skriver till får en varning att ditt konto är "farligt/dåligt". Värdelöst system som missbrukas enormt.
Hur hade du velat ha det istället?
Citera
2024-09-26, 22:42
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Räcker med att du inte är feminist och vänster och har för hög profil. Att inte vara vänster och feminist är faktiskt emot reglerna. Eller var i alla fall förr.
Nej, det gör det inte.
Nej, det har det aldrig varit.

Lite oklart vad du menar med ”hög profil”, men det som är speciellt sedan diskussionsforumen gjordes om till ”nätverk” är ju att jag som moderator för mina nätverk bestämmer vilka som får vara med och inte får vara med. Vill jag bara släppa in Sverigedemokrater så står det mig helt fritt. Vill jag kasta ut någon för att jag inte gillar hennes uppsyn står det mig fritt.

Det finns flera nätverk för högermän på DS, men dit blir man inbjuden och de flesta ansökningar kastas i papperskorgen.

Däremot finns det ju också flera som är mer eller mindre öppna med att de röstar på Moderaterna och Sverigedemokraterna, men de skriver ju vanligen i mer enskilda dagböcker och inte i några öppna nätverk, men det finns ju faktiskt några som gör det där också.

Själv har jag lite svårt att förstå varför man skulle vara på Darkside och diskutera politik, religion, sjukdomar och personliga saker som inte direkt är kopplade till BDSM eller fetisch eller parafilier.

För att bliv avstängd på livstid krävs det att man gjort något väl utöver det vanliga.
Citera
2024-09-26, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Nej, det gör det inte.
Nej, det har det aldrig varit.

Jo, David har själv gått ut och sagt att det är emot reglerna. Det var det iaf runt 2017-2018. Antingen har han ändrat sig nu eller så har ingen brytt sig om att fråga honom.
är du Nyfiken kan du ju be han rota fram anledningen till varför Perplex blev avstängd. Att han inte var feminist och att han var höger/SD var orsaken.
Senast redigerad av Kratatch 2024-09-27 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in