2020-02-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du har fullt med kvinnor som du dejtar utanför Ds då och som du inte delar med dig av, eftersom du är dominant på riktigt?

Nej det är inte liberalismen som är problemet, utan problemet är att Ds alltid varit en samlingspunkt för radikalfeminister och vänsterextremister.

Jag är inte poly. Om det är svar på din fråga.

Ja, det håller jag med om. Vilket gör att det rent av är farligt att dejta på den sidan.
Har pratat med tjejer(på DS) som haft relationer med folk(från DS) och när det tagit slut blivit så arga att de börjat anklaga killarna för både det ena och det andra, saker som tydligen var helt okej så länge de var tillsammans.

DS är ett minfält.
Citera
2020-02-21, 20:32
Medlem
Brunbeverns avatar
Finns säkert vettiga människor där också som på alla ställen. Fast den perioden jag var med där, insåg jag att det var överrepresenterat många konstiga personer där. Då menar jag inte konstig i form av sexuella preferenser, utan det är konstiga människor i sitt sätt att resonera med andra, helt enkelt otrevliga och skumma.

Reglerna var väldigt mycket hårdare och PK generellt där (till skillnad från exempelvis här på Flashback), vilket gjorde att man fick tona ner sig själv lite, vilket inte är fel i sig. Men det knäppa med det är att trots att sidan i sig var mycket lägre i tak och mer PK/hårdare regelverk när det gällde hur man skrev, så var ändå folket generellt snarare otrevligare där än här. Vad är då syftet med strikta regler? Bemöttes inte sällan av passiv aggressiva och sura svar. Skrev man något så bemöttes man av arga tjejer, sarkastiska svar, folk som var otrevliga på diverse olika sätt. Även när man faktiskt gjorde en ansträngning att försöka vara trevlig, till skillnad från här då jag säger så som det är rakt på sak.

Inte ens här på Flashback tycker jag att det händer så ofta att någon idiot ska försöka trycka ner en. Det händer ganska sällan relativt till antalet poster man postar här åtminstone. Och då är det ändå högt i tak här och folk skriver vad de tycker och håller inte tillbaka på orden. Skillnaden är att på Flashback kan man be folk dra åt helvete om de är dryga, men på sidor där det är PK och strikta regler så får man inte ge igen och idiotförklara folk som idiotförklarar en själv eftersom då blir man varnad/avstängd. Mycket irriterande.

Så vad säger man? Med tanke på hur många konstiga personer som inte kan bemöda sig att vara normalvänliga som fanns där, så kände jag att jag inte hade mycket att hämta där. Förstår ärligt talat inte hur de så kallade "vettiga personerna" som fanns i överflöd som andra i tråden syftar på, ville hänga på ett sånt toxiskt ställe med så många otrevliga personer.
Här på Flashback åtminstone så har man anonymiteten och diskussionaspekten där syftet nästan är att vara ofiltrerad. Att de ändå lyckas vara mer otrevliga och ha en tristare attityd på ett ställe där det inte är så och tanken är att man ska lära känna folk, det går förbi mitt förstånd. Vill man ha arga och bittra personer på sig så kan man ju lika gärna skriva här. Förstår inte riktigt hur en plattform som domineras av sura, sarkastiska och dryga personer, öppnar upp till diskussion om intima saker i ens liv. Då är det bättre att göra det anonymt.

Har märkt att många som skrivit i den här tråden som pratar gott om sidan är tjejer. Det får inte förglömmas då att tjejer bemöts mycket bättre och får mer uppmärksamhet på särskilt såna där sidor. Ni kanske stötte på fler trevliga personer just för att fler hade någon form av agenda eller vinning av er att vara det.
Senast redigerad av Brunbevern 2020-02-21 kl. 20:41.
Citera
2020-02-21, 21:43
Medlem

Bra skrivet. Och mycket träffande på hur DS skiljer sig från FB.

Sista stycket är väldigt relevant dessutom. Och enligt mig så är kvinnorna på DS värre i bemötandet av folk och är mer hätska/hatiska/sarkastiska/nedlåtande i diskussioner på DS än vad männen är. (Generellt)
Citera
2020-02-21, 22:04
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

Bra skrivet. Och mycket träffande på hur DS skiljer sig från FB.

Sista stycket är väldigt relevant dessutom. Och enligt mig så är kvinnorna på DS värre i bemötandet av folk och är mer hätska/hatiska/sarkastiska/nedlåtande i diskussioner på DS än vad männen är. (Generellt)

Tack för den. Är inte ensam om den observationen då, det glädjer mig.

Ja ska man gå med där så borde man nog inte ha mycket förväntningar.
Citera
2020-02-22, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Har märkt att många som skrivit i den här tråden som pratar gott om sidan är tjejer. Det får inte förglömmas då att tjejer bemöts mycket bättre och får mer uppmärksamhet på särskilt såna där sidor. Ni kanske stötte på fler trevliga personer just för att fler hade någon form av agenda eller vinning av er att vara det.

Med tanke på att Ds är en vänsterextrem, radikalfeministisk, rasistisk (mot vita män), manshatarsida så är det inte konstigt att det främst är kvinnor som gillar den. Kvinnor som antingen är vänsterextrema, radikalfeministiska, rasistiska (mot vita män) och manshatare, eller som är för dumma i huvudet för att snappa upp vad Ds är för något. Addera därtill en minoritet cuckade "män" som kallar sig feminister och som nästan alltid är genomfeminiserade 70-tals vilse i pannkakan-töntar.

Utöver det består Ds, liksom alla knullsidor, av en majoritet män som vill knulla. Tror det går fem män på var kvinna på Ds. Utöver Kratatch, som har sin egen problematik, så går män med där för att få knulla och de kommer därför inte att skriva något om politik därinne. De kommer dessutom att vara ytterst trevliga mot kvinnorna på Ds, som de vill knulla, vilket som du skriver är ytterligare en anledning för kvinnor att gilla sidan.

(Jag själv har aldrig skrivit något politiskt där och kommer aldrig att göra det. Det är kontraproduktivt.)
Citera
2020-02-22, 13:42
Medlem
Citat:
Utöver det består Ds, liksom alla knullsidor, av en majoritet män som vill knulla. Tror det går fem män på var kvinna på Ds. Utöver Kratatch, som har sin egen problematik, så går män med där för att få knulla och de kommer därför inte att skriva något om politik därinne. De kommer dessutom att vara ytterst trevliga mot kvinnorna på Ds, som de vill knulla, vilket som du skriver är ytterligare en anledning för kvinnor att gilla sidan.

Männen kommer även ändra sina kinks efter behov. Det är tydligen vanligt att män går från Dom till UG om det gör att de får ligga.
Citera
2020-02-22, 13:49
Avslutad
Citat:
Männen kommer även ändra sina kinks efter behov. Det är tydligen vanligt att män går från Dom till UG om det gör att de får ligga.

Mycket osannolikt med tanke på att ug-män har mycket svårt att hitta ligg. Det börjar bli svårt att ta dig på allvar.
Citera
2020-02-22, 13:58
Medlem
Citat:
Mycket osannolikt med tanke på att ug-män har mycket svårt att hitta ligg. Det börjar bli svårt att ta dig på allvar.

Ja jag vet. Prata med dina väninnor och se vad de har att säga. Det är det absolut största klagomålet jag hört hos kvinnor. Att män ändrar sina kinks efter vad kvinnorna söker eller vad de tror att kvinnorna söker. Jag sa inte att de får ligga, men det är vad de gör för att öka sina chanser. (Oftast nyreggade snubbar som tror DS är BC med BDSM innehåll)
Citera
2020-02-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ja jag vet. Prata med dina väninnor och se vad de har att säga. Det är det absolut största klagomålet jag hört hos kvinnor. Att män ändrar sina kinks efter vad kvinnorna söker eller vad de tror att kvinnorna söker. Jag sa inte att de får ligga, men det är vad de gör för att öka sina chanser. (Oftast nyreggade snubbar som tror DS är BC med BDSM innehåll)

Det har du helt rätt i.

Och dessutom fattar inte män att DS inte är en dejtingsite.
Citera
2020-02-22, 16:19
Avslutad
Citat:

Mycket osannolikt att det skulle vara en större trend. När du skriver pratat med kvinnor handlar det om max två stycken kan jag tro.
Citera
2020-02-22, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Det har du helt rätt i.

Och dessutom fattar inte män att DS inte är en dejtingsite.

Klart det är en dejtingsida. Annars skulle väl inte folk skriva presentationer som är som kontaktannonser? Jag har träffat flera därifrån t ex.
Citera
2020-02-22, 16:30
Medlem
Citat:
Klart det är en dejtingsida. Annars skulle väl inte folk skriva presentationer som är som kontaktannonser? Jag har träffat flera därifrån t ex.

Nej det är i första hand ett community.

Spelar ingen roll om tjejer skriver att de är upptagna och inte vill ha raggmail, de får det iallafall från män som inte har läsförståelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in