2020-02-22, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Nej det är i första hand ett community.

Spelar ingen roll om tjejer skriver att de är upptagna och inte vill ha raggmail, de får det iallafall från män som inte har läsförståelse.

Var står det att Ds i första hand är ett community? Har David uttryckligen skrivit att Ds inte är en kontaktsajt?

Ja det finns många män som saknar uppfostran. Vad har det med saken att göra?
Citera
2020-02-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Var står det att Ds i första hand är ett community? Har David uttryckligen skrivit att Ds inte är en kontaktsajt?

Ja det finns många män som saknar uppfostran. Vad har det med saken att göra?

https://www.darkside.se/info.php?a=o

”Darkside är ett community för frisinnad sexualitet.”
Citera
2020-02-22, 19:58
Medlem
https://www.darkside.se/info.php?a=r

” Respektera andras önskemål om kontakt eller icke-kontakt. Du måste vara noga med att ingen irriteras när du kontaktar andra. Om du är ute efter intimare prat måste du först säkerställa att mottagaren är med på det, är du ute efter dominansspel för du dig med samma artighet och respekt gentemot alla och söker klartecken först. Ta hänsyn till de kontaktönskemål som folk uttrycker i sina presentationer och var inte påstridig, många vill inte bli uppvaktade.”
Citera
2020-02-22, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
https://www.darkside.se/info.php?a=r

” Respektera andras önskemål om kontakt eller icke-kontakt. Du måste vara noga med att ingen irriteras när du kontaktar andra. Om du är ute efter intimare prat måste du först säkerställa att mottagaren är med på det, är du ute efter dominansspel för du dig med samma artighet och respekt gentemot alla och söker klartecken först. Ta hänsyn till de kontaktönskemål som folk uttrycker i sina presentationer och var inte påstridig, många vill inte bli uppvaktade.”

Det implicerar ju bara att Darkside är en kontaktsajt med undantag som inte vill bli uppvaktade.

Darksidesekt = IQ fiskmås.
Citera
2020-02-22, 20:04
Medlem
Citat:
Det implicerar ju bara att Darkside är en kontaktsajt med undantag som inte vill bli uppvaktade.

Darksidesekt = IQ fiskmås.

Då tolkar vi texten olika.
Citera
2020-02-22, 20:08
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Då tar vi det igen. Har David uttryckligen skrivit att Ds inte är en kontaktsajt?

Håll käften, sätt dig på golvet och läs:

Du får och kan använda DS för kontakt förutsatt att personerna du kontaktar vill bli kontaktade. Ibland säger dom nej i sin profil, ibland i första mejlsvaret, ibland fortsätter ni kontakten. Det är upp till var och en.
I huvudsak är DS ett community, ett socialt nätverk för främst likasinnade. En kontaktsajt är snarare bodycontact.
Citera
2020-02-22, 20:18
Medlem
Tim.Whatleys avatar
Jag var där med frugan i nåt år innan vi lämnade sidan.

Jag hade svårt med att så många kallade sina ligg för "ägodel" och "slyna" och andra nedsättande ord. Även om jag jag vet att tjejerna faktiskt ville bli kallade det så kändes det fel.

Bra sökfunktion om man ville hitta folk i sin egen stad.

Överlag en rätt trevlig sida.
Citera
2020-02-23, 18:06
Medlem
Liletts avatar
En sida som ska vara så accepterande mot oliktänkande har den lägsta toleransen.
Ett riktigt PK-träsk.
En liten elit som lägger ribban och som ser ner på övriga.
I profilerna framgår att de inte kommer att ta någon kontakt, om det inte möjligtvis gäller BDSM- redskap/tillbehör. Ok deras val, men ger en sektliknande känsla.

Visst finns det undantag med flertal trevliga personer också, men dessa ser man allt mindre av.
Ja jag har varit på DS från och till under en hel del år.

Sen alla löshästar där (de som många därinne tycker borde vara på sk datesidor), men om nu någon oerfaren vill veta mer om BDSM är sidan inte särskilt inbjudande i nätverk o dyl.

Många med psykisk ohälsa som söker bekräftelse och inte skulle vara där.

Dessutom flertal fejkkonto.

Så tack, men nej tack!
Senast redigerad av Lilett 2020-02-23 kl. 18:42.
Citera
2020-02-23, 21:50
Medlem
Arsenikarsles avatar
Jag var med där för hundra år sen och ja, de psykiska problemen genomsyrar hela comminityt.

Han som skriver och vill ställa en ovanlig fråga är det första man möts av ("har du fina fötter"?)
Sen rullar det på.

Gick endast på en dejt, han ljög om hur lång han var för "annars skulle han aldrig få träffa nån".
Givetvis fick han inte ligga.

Sen sket jag i det.
Citera
2020-03-05, 17:55
Avslutad
En bekant berättade nyss för mig att ytterligare en "kvinnoskändare" outades på Ds för några dagar sedan, och som vanligt rör det sig om en person som varit med länge, med alla de rätta kontakterna, och en som tryckt gilla på allt PK, etc.

(Vet inte vem så pm:a mig gärna om vem det är.)

PK-kärringarna på Ds har tydligen skrivit dagböcker 24/7 om övergreppskulturen på Ds i några dagar nu. Som alltid. Det är samma människor som anordnar ljusmanifestationer och delar ut armband mot övergrepp. Inget kommer att förändras, naturligtvis. Och om ytterligare några månader kommer nästa outning och på det ytterligare en veckas hysteriskt dagboksskrivande.

HAHAHAHAHA
Senast redigerad av Sinestro 2020-03-05 kl. 18:10.
Citera
2020-03-13, 13:27
Medlem
Snartfinsks avatar
Kille här!

Alltså jag skulle säga att som kille så är DS verkligen precis som många andra sidor där det finns sexuella/dejting inslag. Det är ungefär 7 grabbar på en tjej och överlag så är sidan ganska fullproppad med märkliga typer med alla möjliga konstiga diagnoser och beteenden. De som är mest irriterande på sidan är utan tvekan alla dessa exhibitionister som konstant spammar alla forum med bilder hela dagarna för att få så mycket uppmärksamhet det bara går.

Har bekanta som träffat fullblodade sociopater därifrån som verkligen har rört till deras liv så länge dessa funnits med i bilden.

Överlag så skulle jag säga att sidan påminner lite om Helgon på många sätt: Det är fullt med kåta kufar, alternativa människor, hårdrockare och sidan är överlag ganska mörk. Det enda som skiljer dem åt är själva plattformen och BDSM inslagen. Men annars är det mer eller mindre samma jävla skit.
Citera
2020-03-16, 14:23
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat. Håll diskussionerna till ämnet, det här är inte rätt ställe att tjafsa om annat på.
//mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in