2016-03-17, 13:31
Medlem
Densomvethanvetdets avatar
Hej, gjorde en hemsk upptäckt för några dagar sedan när jag var sjuk.. Dels så snyter jag alltid ut snorskorpor?? (ursäkta jag spyr själv), har gjort rätt länge men inget jga har tänkt på, det blandat med blod. Känner mig täppt fast inget kommer ut när jag snyter. Skulle därför ta en tops tänkte jag och pilla ut snoret eller va det var, men då märker jag att det tar stopp, jag kommer kanske 1 cm in sen är det stopp, och på topsen är det blod.

Vad fan är detta??? Kan jag låta det va eller bör jag söka?
Känns så retarded att jag inte ens vill visa upp för en läkare. Kan också tillägga att de vart jobbigt att andas genom näsan och det blir "pipljud" typ...

Citera
2016-03-17, 13:35
Medlem
Emalkays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densomvethanvetdet
Hej, gjorde en hemsk upptäckt för några dagar sedan när jag var sjuk.. Dels så snyter jag alltid ut snorskorpor?? (ursäkta jag spyr själv), har gjort rätt länge men inget jga har tänkt på, det blandat med blod. Känner mig täppt fast inget kommer ut när jag snyter. Skulle därför ta en tops tänkte jag och pilla ut snoret eller va det var, men då märker jag att det tar stopp, jag kommer kanske 1 cm in sen är det stopp, och på topsen är det blod.

Vad fan är detta??? Kan jag låta det va eller bör jag söka?
Känns så retarded att jag inte ens vill visa upp för en läkare. Kan också tillägga att de vart jobbigt att andas genom näsan och det blir "pipljud" typ...

Testat nässpray?
Citera
2016-03-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emalkay
Testat nässpray?

Japp, vanlig - men det gjorde mig beroende för 2 år sen kanske.. Samt kortisonspray, gav upp då det inte blev någon skillnad efter 1 månads bruk..
Citera
2016-03-17, 14:15
Medlem
någon?
Citera
2016-03-17, 15:00
Medlem
Citat:
Känns så retarded att jag inte ens vill visa upp för en läkare.

Haha hur gammal är du? Folk söker hjälp för en massa sjuka saker, och du vill inte gå dit för pga problem med näsan.

Opererade själv bort en när jag var yngre, var alltid täppt i ena näsborren och kunde börja blöda näsblod lite random. Sitter det något i vägen 1cm in bör du väl kunna se det i spegeln med en ficklampa.
Citera
2016-03-17, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nup
Haha hur gammal är du? Folk söker hjälp för en massa sjuka saker, och du vill inte gå dit för pga problem med näsan.

Opererade själv bort en när jag var yngre, var alltid täppt i ena näsborren och kunde börja blöda näsblod lite random. Sitter det något i vägen 1cm in bör du väl kunna se det i spegeln med en ficklampa.

Är det en stor operation som görs eller sker det smärtfritt?
Citera
2016-03-17, 15:30
Medlem
Citat:

Jag har opererat näspolypos (som det heter för vuxna, barnpolyper är nått helt annat) 2 gånger och bägge gångerna har det gått snabbt och smärtfritt och jag har efter 2 veckor kunnat andas normalt igen.
Väldigt vanligt och gå bara till VC så du får remiss till ÖNH för är det polypos så behöver du nässpray/droppar eller operation för det går inte tillbaka av sig själv.
Citera
2016-03-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teyr
Jag har opererat näspolypos (som det heter för vuxna, barnpolyper är nått helt annat) 2 gånger och bägge gångerna har det gått snabbt och smärtfritt och jag har efter 2 veckor kunnat andas normalt igen.
Väldigt vanligt och gå bara till VC så du får remiss till ÖNH för är det polypos så behöver du nässpray/droppar eller operation för det går inte tillbaka av sig själv.

Okej, låter lovande iallafall kanske, har nämligen aldrig opererat mig och något jag är livrädd för då jag tycker det är obehagligt med att skära i vår människokropp.
Ska ringa sjukhuset nästa vecka!
Citera
2016-03-17, 15:35
Medlem
Citat:

Var en rätt stor grej för mig. Vid undersökningen tog han någon liten tång och knipsade av en bit av den under bedövning, sen röntgen med något läskigt medel insprutat i kroppen, nedsövd under operation osv.

Men nu behöver det ju inte vara så för dig, jag är ofta täppt i en näsborre idag ändå. Du kan lika gärna ha torkat ut näsan som gör att det blir tjockare slem som täpper för eller så.

Sen verkar det ju rätt vanligt (FB) Varför är ena näsborren alltid täppt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in