Citat:
Ursprungligen postat av
senhackaren
Nordkoreas maktelit är tjuvar och begragare om några.
Jag föreslår att du som kommunist åker ner dit, och snor ett läskedryck i någon butik, för att sedan dömmas till kanske 10 års straffarbete i något av derass koncentrations läger. Wambier dömdes alldeles för hårt, och till råga på allt så har han blivit illa behandlad, allt för en sketen banderoll. Nordkorea är ingen demokratisk rättsstatt utan en kriminell regim där tjuvar och sadister styr.
+
Makteliten i Nordkorea ljög ju om vad som hade hänt, redan från försa början. Dem är inte trovärdiga någonstans. Dem är så dumma, att de inte trodde att läkare i USA skulle genomskåda dem. En rättsstat brukar ju även underrätta anhöriga. Eller andra som företräder personen i fråga. "Nordkorea är verkligen paradiset" Eller hur? Flytta dit vet jag. Passa även på och ansök om nordkoreanskt medborgarskap också så har Europa en kommunist mindre. Synd att du inte fanns på 30-40-talets Nazi-Tyskland din loppa.
Jag skulle acceptera vilket straff som helst om jag begår ett brott. Jag tillhör dem som i Sokrates efterföljd anser att man är skyldig att, i det samhälle man befinner sig i, acceptera det straff som man döms till. Jodå, jag har personligen också blivit dömd, pläderade i rätten för ett kännbart straff, men fick bara böter vilket gjorde mig besviken.
Köper jag Marijuana i Sverige så blir det straff om polisen upptäcker det. Gör jag det i DFR Korea, troligen inget straff alls då det säljs öppet på marknader. Varje samhälle har sina lagar och normer och dessa är det bara att acceptera eller lida pin.
Nu är Warmbier inte blott en simpel tjuv, han har även i en fullt legal rättegång erkänt att han gjorde detta på uppdrag av religiösa knäppgökar och mot en betalning på motsvarande USD 10 000. ”Makteliten”i DFRK behövde inte ljuga. Ta och titta på rättegången eller läs västerländsk media som rapporterade från den och upptäck att Warmbier erkände vad han anklagades för, ångrade sin gärning, bad om nåd. Ingen har ljugit annat än möjligen Warmbier själv.
Jag vet inte varför vissa i tråden är upprörda över att Warmbier får ett kännbart straff. Olika länder har olika lagar och det är bara att gilla läget. Åk till Saudiarabien, Trumps bästa vänner, och uttryck smädelser mot Profeten och det blir dödsstraff. Vad gäller narkotika, t ex, blir ni lika upprörda då någon åker till Singapore och blir tagen med 500 gr+ cannabis och för detta automatiskt (lagen är sådan = per automatik) får dödsstraff - ett brott som i Sverige, om jag uppfattar det rätt ger 8-12 månader (troligen med fotboja, eller villkorlig frigivning, behandlingshem etc)?
Ifall ni blir upprörda över andra länders lagar, för allt i världen, stanna hemma.