2017-06-19, 00:53
Medlem
Nordkorea är van vid att kidnappa folk, naiv som han är, så åker warmbier dit på en utflyktstur från kina, han kanske försöker få med sig en souvenir.

De tar souveniren som orsak att kidnappa warmbier och kväver eller dränker warmbier.

Nordkorea har 1977-1983 åkt med ubåtar till japan och kidnappat japaner vid kusten, förut kunde man tänka sig att åka till nordkorea men inte efter warmbier incidenten.
Citera
2017-06-19, 20:32
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Det tror jag inte. Warmbier är en tjuv och han blev dömd. Sedan blev han sjuk, tog sömnmedel och vaknade inte upp. Otur för honom.

Nordkoreas maktelit är tjuvar och begragare om några.

Jag föreslår att du som kommunist åker ner dit, och snor ett läskedryck i någon butik, för att sedan dömmas till kanske 10 års straffarbete i något av derass koncentrations läger. Wambier dömdes alldeles för hårt, och till råga på allt så har han blivit illa behandlad, allt för en sketen banderoll. Nordkorea är ingen demokratisk rättsstatt utan en kriminell regim där tjuvar och sadister styr.
Citera
2017-06-19, 20:43
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Frågan är vad som kan hittas genom en preliminär undersökning långt över ett år efter att han drabbats? Kan man hitta spår om kroppen gjort sig av med en hel del hjärnsubstans dessutom? Är du läkare och expert? Har du själv undersökt Warmbier?

Om inte, använd klassisk vetenskapsteori. Har läkarna falsifierat DFRKs påstående genom att hävda att de inte hittar spår av botulism? Svaret är nej, eftersom man måste veta vad som kan hittas och dessutom måste nog mer ingående undersökningar göras.

Sedan kan förstås DFR Koreas läkare ha feldiagnosticerat. Sådant händer även på svenska universitetssjukhus, så om det händer i DFRK är nog ingen direkt sensation.

Makteliten i Nordkorea ljög ju om vad som hade hänt, redan från försa början. Dem är inte trovärdiga någonstans. Dem är så dumma, att de inte trodde att läkare i USA skulle genomskåda dem. En rättsstat brukar ju även underrätta anhöriga. Eller andra som företräder personen i fråga. "Nordkorea är verkligen paradiset" Eller hur? Flytta dit vet jag. Passa även på och ansök om nordkoreanskt medborgarskap också så har Europa en kommunist mindre. Synd att du inte fanns på 30-40-talets Nazi-Tyskland din loppa.
Citera
2017-06-19, 20:47
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Brr, fattar inte ens att man vågar sätta sin fot där i landet.

Frågan är bara hur många årtionden det ska ta innan regim där krossas?
Citera
2017-06-19, 21:09
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Nordkoreas maktelit är tjuvar och begragare om några.

Jag föreslår att du som kommunist åker ner dit, och snor ett läskedryck i någon butik, för att sedan dömmas till kanske 10 års straffarbete i något av derass koncentrations läger. Wambier dömdes alldeles för hårt, och till råga på allt så har han blivit illa behandlad, allt för en sketen banderoll. Nordkorea är ingen demokratisk rättsstatt utan en kriminell regim där tjuvar och sadister styr.

+

Makteliten i Nordkorea ljög ju om vad som hade hänt, redan från försa början. Dem är inte trovärdiga någonstans. Dem är så dumma, att de inte trodde att läkare i USA skulle genomskåda dem. En rättsstat brukar ju även underrätta anhöriga. Eller andra som företräder personen i fråga. "Nordkorea är verkligen paradiset" Eller hur? Flytta dit vet jag. Passa även på och ansök om nordkoreanskt medborgarskap också så har Europa en kommunist mindre. Synd att du inte fanns på 30-40-talets Nazi-Tyskland din loppa.

Jag skulle acceptera vilket straff som helst om jag begår ett brott. Jag tillhör dem som i Sokrates efterföljd anser att man är skyldig att, i det samhälle man befinner sig i, acceptera det straff som man döms till. Jodå, jag har personligen också blivit dömd, pläderade i rätten för ett kännbart straff, men fick bara böter vilket gjorde mig besviken.

Köper jag Marijuana i Sverige så blir det straff om polisen upptäcker det. Gör jag det i DFR Korea, troligen inget straff alls då det säljs öppet på marknader. Varje samhälle har sina lagar och normer och dessa är det bara att acceptera eller lida pin.

Nu är Warmbier inte blott en simpel tjuv, han har även i en fullt legal rättegång erkänt att han gjorde detta på uppdrag av religiösa knäppgökar och mot en betalning på motsvarande USD 10 000. ”Makteliten”i DFRK behövde inte ljuga. Ta och titta på rättegången eller läs västerländsk media som rapporterade från den och upptäck att Warmbier erkände vad han anklagades för, ångrade sin gärning, bad om nåd. Ingen har ljugit annat än möjligen Warmbier själv.

Jag vet inte varför vissa i tråden är upprörda över att Warmbier får ett kännbart straff. Olika länder har olika lagar och det är bara att gilla läget. Åk till Saudiarabien, Trumps bästa vänner, och uttryck smädelser mot Profeten och det blir dödsstraff. Vad gäller narkotika, t ex, blir ni lika upprörda då någon åker till Singapore och blir tagen med 500 gr+ cannabis och för detta automatiskt (lagen är sådan = per automatik) får dödsstraff - ett brott som i Sverige, om jag uppfattar det rätt ger 8-12 månader (troligen med fotboja, eller villkorlig frigivning, behandlingshem etc)?

Ifall ni blir upprörda över andra länders lagar, för allt i världen, stanna hemma.
Citera
2017-06-19, 22:39
Medlem
SilentVictorys avatar
Nu har han död tyvärr.
https://twitter.com/IntelCrab/status/876901661586972673

Man kan ju alltid hoppas på någon form av vedergällning, just nu verkar det som att Nordkorea får göra lite som dom vill.
Citera
2017-06-19, 22:44
Medlem
Ja nu är Warmbier avliden:

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-40335169
Senast redigerad av fille277 2017-06-19 kl. 22:47.
Citera
2017-06-19, 22:54
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nu har han död tyvärr.
https://twitter.com/IntelCrab/status/876901661586972673

Man kan ju alltid hoppas på någon form av vedergällning, just nu verkar det som att Nordkorea får göra lite som dom vill.

Leva i ett vegetativt stadium är inget liv, så bäst för alla att han fick lämna detta liv som gled honom ur händerna i den stund han begick misstaget att begå ett brott mot en stat och ett folk som inte hade gjort honom något ont. Sedan ledde tillfälligheternas spel till att han dog.

Hämnd för vad? För att DFR Korea inte har så god sjukvård som USA erbjuder den rika delen av sin befolkning? Vad beror det på då? Sanktionerna bl a. Hämnden ska riktas mot de som bär ansvaret: den amerikanska regimen, som bl a inte klarar av att fostra sina ungdomar och försöker strypa DFRK med sanktioner så att det har en sämre sjukvård än det borde ha.
Citera
2017-06-19, 23:10
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Leva i ett vegetativt stadium är inget liv, så bäst för alla att han fick lämna detta liv som gled honom ur händerna i den stund han begick misstaget att begå ett brott mot en stat och ett folk som inte hade gjort honom något ont. Sedan ledde tillfälligheternas spel till att han dog.

Hämnd för vad? För att DFR Korea inte har så god sjukvård som USA erbjuder den rika delen av sin befolkning? Vad beror det på då? Sanktionerna bl a. Hämnden ska riktas mot de som bär ansvaret: den amerikanska regimen, som bl a inte klarar av att fostra sina ungdomar och försöker strypa DFRK med sanktioner så att det har en sämre sjukvård än det borde ha.
Jadu, dels är det en kommunistisk diktatur som behandlar sin befolkning illa, för det andra så har de ett antal existerade arbetsläger som inte är någon höjdare - påminner en del om tyskarnas arbetsläger.
För det tredje så är de i full fart med att utveckla kärnvapen och har flertalet gånger hotat att på allvar använda dem mot andra länder, för det fjärde så har de med stor sannolikhet avsiktligt velat ta livet av Otto, för det femte har det inte framkommit några som helst bevis att gärningen har ägt rum.

Så det är USAs fel att Nordkorea har kass sjukvård menar du? Förstår inte riktigt det resonemanget..
Tycker du inte att Nordkorea har något eget ansvar här eller?

Tror säkerligen att de har god sjukvård för sin s.k "privilegierade" befolkning i Pyongyang, resterande människor i landet verkar dom skita totalt i.
Citera
2017-06-19, 23:13
Medlem
Frågan är om Obama hade kunnat gjort mer för att få loss Warmbier tidigare.
Citera
2017-06-19, 23:13
Medlem
Så det är ingen underdrift att påstå att han utsatts för tortyr i nordkoreanskt fångenskap.
Av vem? Varför? vad exakt har skett som medfört att han fått hjärnskador och nu avlidit? Vem var han? Var han en vanlig knäpp turist som gjorde ett misstag, eller var han någon slags agent från västmakterna?
Citera
2017-06-19, 23:18
Medlem
tigerrakets avatar
Om man hamnar i fängelse så övergår ansvaret till Fängelset. Det är dem som ska se till så att du äter, inte skadar dig och inte begår självmord. Fängelset har brustit när han hamnade i Koma. Även om det nu hade varit den sjukdom som de påstår han har fått, varför satte man inte in vård? Och hur fick han ens tag på medicinen?

Nä, här har man gått lite för långt i sin tortyr. Sätter han utlämnades på tyder ju också på att De fattade att de hade skitit i det nordkoreanska blå skåpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in