• 2
  • 3
2016-08-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jag motiverar det med att existensminimum inkluderar förmånsvärdet vilket lämnar mindre över att leva på. Genom att ta ut förmånen som lön istället så betalas skulden av snabbare. Jag kan ha fel men någon insider kan rätta mig i så fall.

Samtidigt lämnar det öppet för ts att sälja sin egen bil och de till denna kopplade kostnader upphör då även. Frigjort kapital från den egna bilen bör givetvis användas för att reducera skulderna.

Det givna erbjudandet av förmånsbil innefattar garanterat att det skall köras en del i tjänsten, att göra så med egen bil är sällan lönsamt och kan dessutom rendera extra kostnader som normalt stannar hos arbetsgivaren. Att frånsäga sig en förmånsbil resulterar istället troligen i att ts blir skyldig att ställa sin egen bil till förfogande för tjänstekörning och därmed krav att den alltid är tillgänglig och fungerar.
Citera
2016-08-08, 20:44
Medlem
Hade glömt denna tråd. Det har nu gått någon månad. Och det var inget problem med tankkorten på varken OKQ8 el CirkelK. Dock så har jag inte hört ett ljud från KF angående utmätningen.

Mvh
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in