2017-12-11, 21:47
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonka
Halloj
Har stora problem Får fram kanal listorna på min Mag box men sen när jag vill se programmet är de totalt svart i hela rutan. Har 250/100 i fiber så vad kan problemet vara IPTV King har jag

Tack på förhand
laddar portalen?
2017-12-11, 22:29
Medlem
Japp jag får ju upp alla kanaler o filmer men sen är de svart..... Va f..n kan problemet vara
2017-12-11, 22:36
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Japp jag får ju upp alla kanaler o filmer men sen är de svart..... Va f..n kan problemet vara
kan vara många orsaker, testa starta om router och dra ur srröm kabeln bak på mag boxen, funkar inte gör en reset bara.
2017-12-11, 22:37
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Kanske dum fråga men har du provat dra ut strömsladden ur boxen och ha den stängd ett tag?
2017-12-11, 22:55
Medlem
Artygs avatar
Jag har köpt en månad av rapid och camd för att testa de mot varandra. Jag bor i västra sverige och har alltele som operatör. Jag behöver VPN för att kunna kolla på iptv, annars buffrar det konstant.
Kommer att uppdatera ofta hur de två fungerar.

Specs på mitt system
  • 100/10 mbit/s
  • Alltele som operatör
  • 2017 lg oled tv med smart ip-app som klient
  • Asus ac68 som access point, asus ac66 som media brygga(5Ghz) och trådat från ac66 till TVn
  • Pf-sense som router, passmark 1254/4197.
  • VPN-server är egen-hostad med 250/250 mbit och 2x E5-2650 cpu

Första intrycket är att camd fungerade väldigt bra under kvällen, men buffrar konstant nu (likt utan vpn). Grupperna och kanalnamnen hos camd är inte lika bra som rapid.
Rapid fungerar rätt bra ikväll.

Edit: Verkar snarare vara något med min utrustning, camd fungerar på ipaden men hackar som fan på tvn
Senast redigerad av Artyg 2017-12-11 kl. 23:32.
2017-12-11, 22:57
Medlem
Ska testa men tror inte felet ligger där
2017-12-11, 22:59
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Jag har köpt en månad av rapid och camd för att testa de mot varandra. Jag bor i västra sverige och har alltele som operatör. Jag behöver VPN för att kunna kolla på iptv, annars buffrar det konstant.

Specs på mitt system
  • 100/10 mbit/s
  • Alltele som operatör
  • 2017 lg oled tv med smart ip-app som klient
  • Asus ac68 som access point, asus ac66 som media brygga(5Ghz) och trådat från ac66 till TVn
  • Pf-sense som router, passmark 1254/4197.
  • VPN-server är egen-hostad med 250/250 mbit och 2x E5-2650 cpu

Första intrycket är att camd fungerade väldigt bra under kvällen, men buffrar konstant nu (likt utan vpn). Grupperna och kanalnamnen hos camd är inte lika bra som rapid.
Rapid fungerar rätt bra ikväll.
Alltele har problem med camd och andra leverantörer sen länge, haft flera vänner som bytt från alltele just pga av detta.
2017-12-11, 23:02
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Alltele har problem med camd och andra leverantörer sen länge, haft flera vänner som bytt från alltele just pga av detta.

CAMd fungerade utmärkt fram till ca 22.00, kunde streama full-hd utan problem. Detta med VPN.
Nu laggar det som fan. Med VPN.

Kan inte riktigt se att Alltele är boven då jag kör med VPN. Testar CAMd då deras viasport-kanaler ska vara bättre.

Kommer att uppdatera regelbundet.

Edit: Verkar snarare vara något med min utrustning, camd fungerar på ipaden men hackar som fan på tvn
Senast redigerad av Artyg 2017-12-11 kl. 23:31.
2017-12-11, 23:41
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
CAMd fungerade utmärkt fram till ca 22.00, kunde streama full-hd utan problem. Detta med VPN.
Nu laggar det som fan. Med VPN.

Kan inte riktigt se att Alltele är boven då jag kör med VPN. Testar CAMd då deras viasport-kanaler ska vara bättre.

Kommer att uppdatera regelbundet.

kör du box eller appen? Jag vet att alltele haft problem förut så skulle inte förvåna mig alls om det var så nu också. Kan såklart vara nått hos dig också man vet aldrig.
2017-12-11, 23:47
Medlem
Artygs avatar
Citat:
kör du box eller appen? Jag vet att alltele haft problem förut så skulle inte förvåna mig alls om det var så nu också. Kan såklart vara nått hos dig också man vet aldrig.

Jag kör med smart-iptv appen i LG-tvn. CAMd problemen är åtgärdade, smart-iptv appen var inställd på hls men det fungerar tydligen inte såbra med camd. Nu fungerar båda som de ska. Ignorera tidigare klagomål på camd.

Som sagt måste jag köra vpn för att det ska funger öht med alltele.
Senast redigerad av Artyg 2017-12-11 kl. 23:54.
2017-12-12, 00:02
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Jag kör med smart-iptv appen i LG-tvn. CAMd problemen är åtgärdade, smart-iptv appen var inställd på hls men det fungerar tydligen inte såbra med camd. Nu fungerar båda som de ska. Ignorera tidigare klagomål på camd.

Som sagt måste jag köra vpn för att det ska funger öht med alltele.
okey bra det löste sig som jag sa tidigare av egen erfarenhet av just alltele inte funkat väl med just iptv
2017-12-12, 00:17
Medlem
Artygs avatar
Citat:
okey bra det löste sig som jag sa tidigare av egen erfarenhet av just alltele inte funkat väl med just iptv

Det roliga är att någon annan i tråden förnekade rätt hårt att alltele strulade med iptv för att just han inte hade problem eller läst om det. Kul att vi är två som har problem med de. Byter nog operatör efter nyår!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in